שתף קטע נבחר
 

רווחי 012 סמייל צנחו ב-64% ברבעון שעבר

היחלשות הדולר פגעה ברווחי 012 סמייל תקשורת. החברה דיווחה על יציבות ברווח התפעולי, אך ירידה קלה בהכנסות ועלייה חדה בהוצאות המימון. הדבר גרם לצניחה של 64% ברוח הנקי ל- 5.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008

היחלשות הדולר פגעה ברווחי 012 סמייל תקשורת. חברת התקשרות מקבוצת יורוקום דיווחה על יציבות ברווח התפעולי, אך ירידה קלה בהכנסות ועלייה חדה בהוצאות המימון. הדבר גרם לצניחה של 64% ברוח הנקי לרמה של 5.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008.

 

ב-012 מסבירים כי החלשות הדולר בכ-8% במהלך הרבעון הראשון פגעה בהכנסות החברה, ש-36% מתוכן הן צמודות לדולר. הוצאות המימון של סמייל זינקו ברבעון ביותר מ-100% ל-22.6 מיליון שקל, מתוכם 18 מיליון שקל נובעים מהירידה בדולר, כך שלא מדובר בהוצאה תזרימית.

 

ירידה גם בהכנסות

בשורת הההכנסות רושמת החברה ברבעון הראשון של 2008 סכום של 263.4 מיליון שקל, ירידה שנתית של 4.6%. מלבד השפעת הדולר, ירדו ההכנסות החברה בשל החלטה החלטת ההנהלה לצמצם את פעילות ה-Hubbing, כלומר מכירת דקות שיחה בין לאומיות למפעילים זרים. בניטרול שני גורמים אלו, מדווח החברה על עלייה של 10% בהכנסות מפעילות הליבה, כלומר גישה לאינטרנט ושיחות לחו"ל. הכנסות החברה בתחום גישה לאינטרנט הסתכמו ברבעון הראשון ב-129.7 מיליון שקל, עלייה שנתית של 13%, ואילו הכנסות מתחום הטלפוניה המסורתית, בה כלולה גם פעילות ה-Hubbing, ירדה ב-17% ל-133.7 מיליון שקל.

 

הרווח התפעולי של החברה נותר יציב בקנה מידה שנתי והסתכם ב-30.6 מיליון שקל ברבעון הראשון. הרווח התפעולי בניכוי פחת (EBITDA) רשם שיפור שנתי של 7% והסתכם ב-61.9 מיליון שקל. שיעור ה-EBITDA ביחס להכנסות עלה ברבעון הראשון ל-25.8% לעומת 21% ברבעון המקביל אשתקד. סמייל, אשר עוסקת מזה שנה במיזוג עם אינטרנט זהב, דיווחה על הוצאות מיזוג נוספות של 4.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008. ברבעון השני צופה החברה הוצאה נוספת ואחרונה של 2 מיליון שקל, בגין המיזוג.

 

012: ב-2009 נגדיל נתח שוק

סטלה הנדלר, מנכ"ל 012 סמייל אמרה כי "גם ברבעון הראשון החברה המשיכה לגדול בבסיס הלקוחות שלה ובגיוס מאסיבי של לקוחות לקו הטלפון הביתי על גבי פס רחב (VOB)". להערכתה תגיע החברה לנתח שוק בתחום הטלפון הקווי של 5% עד סוף שנת 2009. עוד אמרה הנדלר כי "במהלך הרבעון נעשה מהלך אסטרטגי-שיווקי רחב היקף למיזוג המותגים תחת המותג 012 סמייל, ובכך השלימה החברה את המיזוג על כל היבטיו התפעוליים, הכספיים והשיווקיים".

 

"החברה נערכת לכניסה לתחום אספקת שירותי טלפוניה ואינטרנט ניידים ונערכת להרחבת ניסוי Mobile Wimax. במקביל פנתה החברה לשר התקשורת בבקשה לקבל רישיון להפעלת רשת וירטואלית ניידת (MVNO) וטכנולוגיות WiMAX נייד ו-VOB נייד על מנת להיכנס לתחום הנייד עם הצעה לפתרון מלא ואוניברסלי", אומר הנדלר. בכוונת 012 סמייל להרחיב את הניסוי ה-WiMax שהיא מבצעת בשדרות גם לאזור תל אביב במהלך הרבעון השלישי.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים