שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אין סקס בעיר הגדולה
    חברת שלטי החוצות "מקסימדיה" דרשה ממפיצי הסרט "סקס והעיר הגדולה" להוריד מהפוסטרים שמוצגים ברחובות הערים ירושלים ופתח תקווה את המילה סקס. הנוסח הצנוע שהוצע: "... והעיר הגדולה". מאיר שמיר, מנכ"ל השיווק והמכירות ב"מקסימדיה": יש לנו הבנות עם העיריות לגבי התכנים המתפרסמים. מעיריית ירושלים נמסר: "מקסימדיה" כלל לא פנתה לעיריה

    ירושלים ופתח תקווה לא בעניין של סקס, כך לפחות עושה רושם מההוראה שהנחיתה חברת שלטי החוצות "מקסימדיה" על מפיצי הסרט "סקס והעיר הגדולה", שיצא בשבוע הבא לאקרנים בישראל. שלטי החוצות של הסרט, כך מתברר, לא יוכלו להתנוסס בחוצות הבירה ובפתח תקווה אם המילה "סקס" לא תמחק מהן.

     


    לא בעד סקס.

     

    דובר חברת ההפצה, "פורום פילם", אריה ברק, אמר ל-ynet: "זה פשוט מגוחך. המילה 'סקס' היא חלק משם הסרט. מה בדיוק אנחנו אמורים לעשות? נתקלנו בעבר בהגבלות כאלו ואחרות שנגעו למידת החשיפה של נשים או גברים על גבי שילוט החוצות בירושלים או לגבי הימצאות גבר ואישה בכפיפה אחת באותו השלט, אך הפעם זה עובר כל גבול". ברק מתייחס, בין היתר, למקרה "טרזן", בו ביקשה חברת פרסום החוצות מחברת ההפצה להרחיב את היריעה המכסה את מבושיה של הדמות המצוירת. בחברת הפרסום של "פורום פילם" הלבישו אז את טרזן במכנסונים רחבים, על מנת לא לפגוע ברגשות הציבור הדתי. הקמפיין הפרסומי המצונזר זכה בזמנו להדים תקשורתיים גם באירופה ובארה"ב.

     

    זו לא היתה הפעם האחרונה. גם בקמפיין הפרסומי של "ספיידרמן", משנת 2002, נדרשו אנשי הארט של חברת הפרסום "גולן" לעבוד שעות נוספות ולשנות את הפוסטרים שהצמידו קצת יותר מדי, לטעמם של קולות שמרניים, את גיבורי הסרט, השחקנית קירסטן דאנסט וטובי מגווייר. השניים הופרדו, על מנת שהסדר יושב על כנו בבירת הנצח. בשנת 2006 סירבה "מקסימדיה" לפרסם כמות שהוא את פוסטר הסרט "נערת התווים", של הבמאי הצרפתי דני דרקור, בטענה שהוא "פרובוקטיבי מדי". גם אז, כמו היום, גלגלה החברה את הכדור ממנה והלאה, בשם הסטטוס קוו ופגיעה לכאורה במגזר הדתי. אחרי הכל מדובר בביזנס, הם אומרים.

     

    המקרה הנוכחי מעלה את רף האבסורד לשיאים חדשים. בניגוד לדרישות קודמות, שקשורות בדימויים שעל מידת הפרובוקטיביות שלהן אפשר להתווכח, הפעם, טוענים ב"פורום פילם", מדובר בסך הכל במילים. "קיבלנו את ההודעה על כל העניין בתדהמה גדולה. לא ביקשנו לפרסם בחורות בעירום או מסרים שעלולים לפגוע ברגשות הציבור בכלל ובציבור החרדי בפרט. זהו שם הסרט ומגוחך לאסור עלינו לפרסם מותג בלי שם המותג", מסר ברק והדגיש, כי חברת ההפצה בודקת את המשך פרסום הסרט בירושלים ובפתח תקווה. לטובת המודאגים אמר: "בשאר הערים בארץ יש כנראה סקס".

     

    מאיר שמיר, סמנכ"ל השיווק והמכירות בחברת פרסום החוצות "מקסימדיה" אמר בתגובה ל-ynet: "יש לנו הסכמים מסחריים מול עיריות, שמעניקות לנו את הזיכיון להציב מתקנים ולפרסם בתחומן, ויש הבנות לגבי התכנים המתפרסמים. גורמים בעיריות של פתח תקווה וירושלים ביקשו שלא לשים את המילה 'סקס', כי זה מפריע להם.

    אנחנו עוסקים במכירת שלטים וגם אם ברמה האישית לי זה לא מפריע, צריך להתחשב. פנינו לחברת 'פורום פילם' וביקשנו שיורידו את המילה וישימו שלוש נקודות במקומה. זה לא בדיוק כמו שהם מספרים לעיתונות. ירושלים, צריך להבין, זה לא מעוז הסרטים שלהם. יש כאן ניסיון לספין תקשורתי על חשבון 'מקסימדיה', אז שיהיה להם לבריאות. אגב, אם לא נוריד את המילה הזו, סביר להניח שיקרה מה שקרה במספר פעמים בעבר וזה שהמתקנים שלנו יושחתו. זה בהחלט מפריע לציבור מסוים".

     

    בחברת פורום פילם אומרים בתגובה: "לא העברנו ל'מקסימדיה' שום נוסח אחר, כי הם הודיעו שבשום צורה שהיא הם לא מתכוונים לפרסם את הפוסטר. לגבי ההערה על כך שירושלים אינה מעוז של קולנוע. כדאי להזכיר שלרשת תיאטראות ישראל יש קומפלקס שלם בירושלים, כך שבהחלט מדובר בעיר שיש לה קהל לקולנוע".

     

    מדוברות עיריית ירושלים נמסר בתגובה: "למדנו על הנושא מהתקשורת. חברת 'מקסימדיה' כלל לא פנתה לעיריית ירושלים בעניין".

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מעניין מה קרי היתה אומרת על זה...
    צילום: רויטרס
    לאתר ההטבות
    מומלצים