שתף קטע נבחר

בכיר בחיל-האוויר: הטייסים לא דיווחו על תקלה

ראש מטה חיל-האוויר, תת-אלוף יוחנן לוקר, סיפר כי "לא היתה שום אינדיקציה על תקלה" במטוס שהתרסק בנגב. יחד עם זאת, הוחלט לקרקע את כל מטוסי הצוקית עד לממצאי הביניים של ועדת החקירה

לא היה כל סימן מקדים להתרסקות מטוס הצוקית - כך אמר הערב (יום ד') ראש מטה חיל האוויר, תת-אלוף יוחנן לוקר. במטוס, שהתרסק סמוך למועד שבו היתה אמורה להסתיים הטיסה, היו בעת ההתרסקות מדריך טיס וחניך, סג"מ אילן כרמי, שנהרגו.

 

"מדובר בטיסה שבה השתתפו שני מטוסים מסוג צוקית", סיפר לוקר. "בשלב מסוים, כ-30 דקות לאחר ההמראה, בעת שכלי הטיס המוביל פנה, הוא הבחין שהמטוס מאחוריו התרסק ונמצא על האדמה. לפני ההתרסקות לא דווח על כל בעיה של המטוס השני במערכת הקשר ולא הייתה שום אינדיקציה על תקלה".

 

לדברי תא"ל לוקר, הטיסה היתה בגובה נמוך כחלק משגרת האימונים של בית הספר לטיסה. הוא ציין כי החניך כרמי, בן 19, נמצא בקורס זה כשנה וחצי, קיים מספר רב של טיסות וצבר ניסיון. לדברי לוקר, גם מדריך הטיסה, המשמש כטייס F-16, הוא בעל ותק רב בתחום.

 

לוקר אמר עוד, כי "מחר בבוקר יוקדש חצי היום הראשון בחיל האוויר לשיחות בנושאי בטיחות, על מנת לחדד נושא זה בקרב כל העוסקים במלאכה. בשלב הזה מטוסי הצוקית יקורקעו עד אשר הוועדה שחוקרת את התאונה תציג את ממצאי הביניים ולאחר מכן יוחלט האם יוחזרו הצוקיות לטיסה".

 

עוד ציין ראש מטה חיל האוויר, כי מטוס הצוקית משמש את החיל יותר מ-40 שנה. לדבריו, מדובר במטוס אמין וסובלני שלא נרשמו בו כל תקלות משמעותיות. בנוגע לתאונה הקודמת שאירעה בחיל-האוויר, בה התרסק מסוק קוברה בעמק יזרעאל, אמר לוקר כי התמונה הולכת ומתבהרת ונראה כי תקלה טכנית היא זו שהביאה להתרסקות המסוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
תא"ל לוקר. המטוסים קורקעו
צילום: עידו ארז
מומלצים