שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    המכשירים התקלקלו, חברת החשמל לא תפצה

    ביהמ"ש: חברת החשמל לא תפצה אוטומטית כל צרכן המצביע על שריפת ספק הכוח או קלקול אחר במכשיר חשמל שבבעלותו בעת הפסקת חשמל

    על פי כתב התביעה, ב-29 בינואר השנה התרחשו תקלות חשמל רבות עקב שלג בירושלים, ובמסגרתן נפגעו מכשירי חשמל בביתו של התובע. לטענתו, המקרר, מסך המחשב וספק הכוח של המחשב הביתי שלו ניזוקו במסגרת האירוע האמור, ובגין נזקים אלו דרש התובע פיצוי בסכום של 3,000 שקל.

     

    חברת החשמל טענה כי סיבת הנזק הנטען על ידי התובע אינה ידועה לה, ומכל מקום - הנזק לא נגרם עקב תקלות או הפרעות בהפסקת החשמל ממתקניה, אלא כנראה כתוצאה מכך שהתובע לא נקט אמצעי הגנה על מכשירי החשמל.

     

    אין פיצוי אוטומטי

    השופטת אנה שניידר מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבעה כי לא הוכח שאירעה תקלה ברשת החשמל במועד נשוא התביעה, ובכל

    מקרה, הפסקת חשמל וחיבור חשמל בודד מחדש בגמר ההפסקה, איננו אירוע המזכה את הצרכן בפיצוי על פי אמות המידה שקבעה הרשות לשירותים ציבוריים חשמל.

     

    "יש אמנם מקום לאיזון בין חולשתו של האזרח לבין כוחו של המונופול, אך אין בכך כדי להטיל על חברת החשמל, שקופתה היא קופת הציבור כולו, לפצות אוטומטית כל צרכן המצביע על שריפת ספק הכח או קלקול אחר במכשיר חשמל שבבעלותו", כתבה השופטת בפסק הדין. "הטלת פיצוי כזה על חברת החשמל היתה מביאה בהכרח להעלאת תעריפי החשמל ובכך לפגיעה בציבור בכללותו".

     

    לעיון בפסק הדין

     

    לאתר המשפט הישראלי פסק דין

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    השלג בירושלים, בינואר השנה
    צילום: איחוד הצלה
    מומלצים