שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    ב.מ.וו תפרוש מתחרות הפורמולה 1

    יצרנית הרכב הגרמנית הודיעה על כוונתה לפרוש מאליפות הפורמולה 1 היוקרתית, עקב המשבר הכלכלי וביצועיה הפושרים בעונת 2009. זוהי יצרנית שנייה הפורשת מהליגה, לאחר שהונדה עזבה בראשית השנה

    פורמולה 1 - בקרוב בלי ב.מ.וו. יצרנית הרכב הגרמנית הודיעה על כוונתה לפרוש מתחרות הספורט המוטורי היוקרתית, שנחשבת לאחד מענפי הספורט הנצפים והיוקרתיים בעולם. מדובר בפרישה שנייה של יצרנית רכב גדולה מהאליפות, לאחר שבסוף העונה שעברה הודיעה הונדה על פרישה בתום שמונה שנות השתתפות רצופות. למרבה האירוניה, מכוניותיה - שמתחרות השנה תחת השם בראון GP - מובילות בינתיים את טבלת האליפות.

     

    ב.מ.וו הצטרפה לאליפות הפורמולה 1 כספקית מנועים בשנת 1982, עבור קבוצת ברבהם. תחת שותפות זו זכתה כבר במירוץ שנערך בברזיל בשנת 1983, עם הנהג הברזילאי שהפך באותה שנה לאלוף הפורמולה 1, נלסון פיקה. ארבע שנים מאוחר יותר, ב-1987, ב.מ.וו פרשה, אך חזרה שוב כספקית מנועים בשנת 2000, הפעם לצד וויליאמס. שותפות זו הביאה לב.מ.וו את סגנות האליפות בשנים 2002 ו-2003, כולל 10 ניצחונות במירוצים ו-17 זינוקים מהמקום הראשון.


    נהגי ב.מ.וו (מימין לשמאל: רוברט קוביצה וניק היידפלד) מציגים את מכוניתם החדשה באירוע שנערך בינואר השנה. הקבוצה הודיעה היום (ד') על כוונתה לפרוש מפורמולה 1 בסוף עונת 2009

     

    באמצע שנת 2005 ב.מ.וו רכשה את קבוצת סאובר, והפכה אותה לקבוצת ב.מ.וו. היא החלה להתחרות תחת שמה בעונת 2006, ובעונה שעברה זכתה לראשונה במירוץ, עם מכונית הנהוגה על-ידי הנהג הפולני רוברט קוביצה. העונה, לאחר שנכנסו לתוקף שינויים במבנה המכוניות, זכתה ב.מ.וו בשמונה נקודות בלבד בעשרת המירוצים שנערכו, והיא ממוקמת במקום שמיני מתוך 10 קבוצות.

     

    נוכח המשבר הכלכלי העולמי, שפגע במכירות וברווחי ב.מ.וו, ובעקבות ההישגים הפושרים, החליטו כעת מנהלי ב.מ.וו לפרוש סופית מהתחרות. "נשאר נאמנים לספורט מוטורי, אבל נעשה זאת בענף שיאפשר לנו להטמיע טכנולוגיות (במכוניות הנוסעים)", כך אמר מנכ"ל החברה, נורברט רייתהופר.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מנכ"ל ב.מ.וו, נורברט רייתהופר
    צילום: רויטרס
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים