שתף קטע נבחר

אחרי 8 שנים: הונדה פורשת מתחרות הפורמולה 1

יצרנית הרכב השנייה בגודלה ביפן הודיעה בסוף השבוע על כוונתה לפרוש מאליפות מירוצי הפורמולה 1, אליה נכנסה בשנת 2000 עם הרבה ציפיות

מכה לאליפות הפורמולה 1. הונדה, מי שנחשבת ליצרנית המנועים הגדולה בעולם וליצרנית הרכב השנייה בגודלה ביפן, הודיעה כי בכוונתה לפרוש מיידית מהספורט המוטורי היוקרתי, בגלל המשבר הכלכלי העולמי. פירוש הדבר כי עם קבוצה אחת פחות בסבב, יפחת העניין בתחרות, הנשלטת בשנים האחרונות על-ידי שתי קבוצות עיקריות - פרארי ומקלארן-מרצדס.

 

בהודעה לעיתונות שפרסמה היצרנית, מסביר נשיא ויו"ר הונדה, טאקאו פוקויי, את הסיבות לפרישה הפתאומית: "ההחלטה הקשה הזו התקבלה נוכח ההידרדרות המהירה... כתוצאה מבעיית הסאב-פריים בארצות הברית, משבר האשראי המחריף והנסיגה הפתאומית של הכלכלה העולמית".


מכונית הפורמולה 1 הראשונה של הונדה

 

פוקויי מוסיף כי בעידן שכזה, "הונדה חייבת להגן על עיקר הפעילות העסקית, ולהבטיח את עמידותה לטווח הארוך, בזמן של אי-ודאות בכלכלות מסביב לעולם".

 

הונדה השתתפה בפורמולה 1 מאז 1963, אך פרשה וחזרה מספר פעמים במהלך השנים. בשנת 1968 עזבה את התחרות בגלל מותו של אחד הנהגים בתאונה, בשנת 1983 שבה כספקית מנועים, אך ב-1992 עזבה גם פעילות זו. בשנת 2000 חזרו היפנים יחד עם קבוצת BAR, ומ-2006 ניהלו קבוצת פורמולה 1 עצמאית, שלא נהנתה מהצלחה משמעותית - למרות השקעה כספית גדולה מאוד.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים