שתף קטע נבחר

הקניות הגדולות ממשיכות לתוך המטוס

נוסעי אל-על יוכלו לרכוש על המטוס גם מוצרי חשמל, פריטי ריהוט ואפילו סירים ומחבתות שתמכור רשת סקאל בזמן הטיסה. האם זה כדאי, מתי זה משתלם ובאילו מצבים כדאי לחכות לנחיתה

אחרי שהפסידה את זיכיון חנויות מוצרי החשמל בדיוטי פרי לבאג, חוזרת סקאל דיוטי פרי למכור מוצרי חשמל ומוצרים נוספים לנוסעי אל-על, במסגרת פרויקט "קניון המוצרים האווירי", בו גברה חברת סקאל דיוטי פרי על באג.

 

 

מיד כשיסתיימו החגים, יקבלו הנוסעים במטוסי אל-על חוברות של מוצרי "סקאל אין דה סקיי", שיכללו מוצרים בשלל קטגוריות: ממוצרי חשמל כולל גדולים כמו מדיחים ומכונות כביסה, עבור בפריטי ריהוט, מחשבים נישאים, טיולונים לתינוקות, מוצרי אופנה וטיפוח ועד מוצרים לעיצוב הבית, מערכות סירים ומחבתות ואפילו ספרים ומוצרים המופנים לקהל הנוסעים הדתי הרב של אל-על.

 
כמה זול בשמיים?

כמה זול בשמיים?
מוצר בחנויות בסקאל באוויר
סט קומקום וטוסטר של Russel Hobbs 1,116-904 שקל 742 שקל
מכונת כביסה (9 ק"ג) של LG 7,499-6,900 6,135 שקל
מדיח כלים של LG 4,890-4,300 שקל 3,413 שקל
טיולון תינוקות טכנו XT של MACLAREN 1,650 שקל (בשילב) 1,301 שקל
סט 4 מחבתות של נאופלם 906 שקל (דה קוק סטור) 854 שקל
מסלול ריצה חשמלי של VO 4,219-3,939 שקל 3,614 שקל
מושב שיאצו של ד"ר גב 1,199 שקל (אתר ד"ר גב) 1,003 שקל
מכונת אספרסו של KRUPS 5,490-5,000 שקל 4,733 שקל

המחירים נלקחו מאתר השוואות המוצרים זאפ וויז ביי, אם לא מצוין אחרת. המחירים תורגמו על-פי שער של 3.73 שקל לדולר

 

בסך הכל יהיו בחוברת כ-320 מוצרים, וחוברות חדשות יופיעו אחת לרבעון - מסביר סמנכ"ל סקאל דיוטי פרי, עמי צים.

 

יש לציין שלמרות שמה של החברה - סקאל דיוטי פרי - לא מדובר במוצרים פטורים ממכס, אבל בסקאל מבטיחים מחירים זולים בהשוואה למחירי מוצרים מקבילים בשוק, ב-15% עד 50%. הקנייה תתבצע באוויר, התשלום ייעשה בכרטיס אשראי בשלושה עד עשרה תשלומים, והמוצרים יסופקו לבתי הלקוחות תוך שבועיים לפי התאריכים שינקבו הלקוחות וללא תוספת דמי משלוח.

 

המחירים בחוברת נקובים בדולרים ומתורגמים לשקלים לפי השער היציג ביום הקנייה. יו"ר קבוצת סקאל, סולי סקאל, מעריך שבשנה הראשונה יגיע היקף המכירות לכ-500 חבילות ליום, ובתקופות שיא יימכרו עד 1,000 חבילות ליום. החברה שואפת להגיע למחזור חודשי של כעשרה מיליון שקל.

 

מדובר בניסיון שני אחרי מיזם ניופאן שכשל

מדובר בניסיון שני של אל-על לחקות מיזמים מצליחים בסגנון ה"סקיימול" האמריקאי, שמופעל בחברות אמריקאיות בטיסות פנים ובטיסות בינלאומיות, ומגלגל מחזור שנתי של כ-100 מיליוני דולרים. גם ה"וורלד שופ" של חברת לופטהנזה הוא מיזם דומה.

 

כאמור, אל-על ניסתה כבר בעבר להפעיל מיזם דומה עם חברת ניופאן, שנכללו בו מכשירי חשמל. "אבל המכירות של מיליוני שקלים בודדים בשנה לא הצדיקו את המשך המיזם", מודה סמנכ"ל לקוחות באל-על דוד מימון, "לכן כשיצאנו למכרז חדש הרחבנו את קשת המוצרים".

 

האם הקנייה בשמיים אכן כדאית? בדיקה מקרית שערכנו מול אתרי האינטרנט וחנויות מגלה שהמחירים של המוצרים שבחרנו אכן אטרקטיביים בעת קנייה במטוס, אם כי גם אלה משתנים ממוצר למוצר ותלויים במקור ההשוואה.

 

יחד עם זאת, יש להביא בחשבון היעדר כל יכולת להשוות במהלך הטיסה את המוצר מול מוצרים של יצרנים אחרים, שאולי יתאימו יותר.

 

"אנחנו לא מוכרים חוברת של הנחות, אלא חוברת עם מגוון שלם של מוצרים שהם חווייתיים," אומר צים. "את חלקם לא תמצא בכל מקום. את מוצרי היין שלנו, למשל, מיקבי בנימינה, לא תמצא בסופר אלא רק בבוטיקים מתמחים".

 

הכתבה מתפרסמת היום המוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
סקאל: מחיר אטרקטיבי, תלוי למי משווים
מומלצים