שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רמי לוי יתן חסות למתחריו בתערוכת ישראפוד
    בעל רשת שיווק השקמה יהיה נותן החסות לפעילות "פורום הקמעונאים", ארגון בעלי מכולות, מינימרקטים ועסקים קטנים מתחום המזון, שתושק בשבוע הבא בתערוכת ישראפוד. המטרה: להחליש את הרשתות הגדולות

    רמי לוי יתן חסות להתארגנות של בעלי מכולות, מינימרקטים ועסקים קטנים מתחום המזון בתערוכת ישראפוד. בעלי המכולות התאגדו בארגון ושמו "פורום הקמעונאים", שהוקם ביוזמתו של אלי סתווי שיתפקד כיו"ר, ובתמיכתו של רמי לוי שייתן חסות לפעילותם שתושק בשבוע המזון-תערוכת ישראפוד, המאורגנת על ידי קבוצת שטיר, ביום שלישי הקרוב.

     

    הפורום קיים כבר זמן מה ומטרתו לתת מענה לשלטונן של הרשתות הגדולות בשוק, ולשפר את רווחת העסקים הקטנים. כבר היום קיימים כ-1,200 עסקי מזון קטנים שהביעו עניין להיות חברים בארגון, שיחל בפעילות רשמית ב-1 בינואר 2010.

     

    במסגרת פעילות המיזם, מקווים חבריו לחסוך בעשרות אחוזים בהוצאות העסקים. במסגרת הארגון יוקם מותג פרטי עבור בעלי המכולות והמינימרקטים, שמחירי מוצריו יהיו נמוכים בכ-30% ממחירי השוק, במטרה להתחרות בחברות הגדולות.

     

    במקביל, הארגון כבר הקים מחסן לוגיסטי ענקי שיאכלס את מגוון מוצרי המזון עבור העסקים הקטנים ויפיצם, כדי לחסוך עבורם את הוצאות השינוע.

     

    לפורום יהיה אתר אינטרנט ובו פרטי התקשרות עם בעלי המכולות והמינימרקטים. ודפי ועדכון על מבצעים. עוד יספק הארגון יעוץ עסקי, פיננסי ושיווקי ויתווך בהתנהלות מול לשכות המסחר. בנוסף, הארגון יפעל בתקשורת ובכנסת לחיזוק המעמד של עסקי המזון הקטנים והבינוניים.

     

    רק במכולות אפשר עדיין "לרשום"

    הארגון קיבל את תמיכתם של מספר חברי מפלגת העבודה כמו שלי יחימוביץ ועמיר פרץ שיגיעו לביתן הפורום בתערוכת ישראפוד, ויארח גם את סגנית משרד התמ"ת אורית נוקד בשלישי הקרוב.

     

    לרמי לוי יש אינטרס לפעול על מנת להחליש את הרשתות הגדולות, אולם לדבריו, החליט לתת את החסות לפורום הקמעונאים משום ש"העסקים הקטנים הם המנוע של העסקים הגדולים". לוי, שאמר כי יתמוך במיזם גם בעתיד יגיע לביתן פורום המכולות בתערוכה.

     

    הסקטור הפרטי בתחום המזון מהווה 15% מכלל העוסקים בתחום. לדברי סתווי מ-2005 ירדו מספר נקודות המכירה הקטנות של מוצרי המזון ב50%, זאת בזמן ששישה ספקים דומיננטיים בתחום מספקים כ-70% מהמוצרים בענף, ובתוך כך שופ סל שולטת על 37% מהשוק, והריבוע הכחול חולשת על 25% מהשוק.

     

    סתווי טוען שנראה כי התוכנית של הרשתות הגדולות שרכשו עד היום כ-15 מכולות קטנות ועד 2010 מתכוונות לרכוש עוד 50 סניפים נוספים, מהווה "ניסיון

    השתלטות מסוכן ביותר על ענף המזון שיפגע גם בבעלי העסקים וגם בצרכנים", שכן המכולות הם העסקים היחידים שנותנים לאזרח הקטן ואת האופציה לרשום ולשלם מאוחר יותר.


    פורסם לראשונה 22/11/2009 17:22

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים