שתף קטע נבחר

עובדי ארקיע חוששים מפיטורים: החברה תקרוס

כ-150 מעובדי ארקיע הפגינו מול משרדי רשות התעופה האזרחית בנמל התעופה בקריאה לבטל את ההחלטת שר התחבורה, ישראל כץ, לאפשר לאל על לפעול בקו לאילת. העובדים ניסו לשרוף ארון קבורה, אך המשטרה מנעה זאת

כ-150 מעובדי ארקיע הפגינו היום (ב') אחר הצהריים מול משרדי רשות התעופה האזרחית בנמל התעופה בקריאה לבטל את ההחלטה לאפשר לאל על לפעילות בקו לאילת. העובדים חוששים כי התחרות הצפויה תוביל לירידה בפעילות ואולי אף לקריסת החברה ותביא לפיטוריהם של 650 עובדי החברה. 

 

 

העובדים ניסו לשרוף ארון קבורה, אך המשטרה מנעה זאת מהם. בשלטים אותם הניפו המפגינים נכתב "אל תכבלו אותנו לקרקע", ו"את העולם לא נתתם לנו - אל תתנו להם (לאל על) את אילת". "שר התחבורה מודיע בלי תדהמה: עובדי ארקיע הביתה".

 

צפו בהפגנת העובדים
 

ההפגנה היום נערכה במהלך דיון של נציגי אל על וארקיע עם מנהל רשות שדות התעופה האזרחית, גיורא רום. ההפגנה, לה קדמו שתי הפגנות נוספות, התקיימה בעקבות החלטה עקרונית של שר התחבורה, ישראל כץ, מלפני חודשים ספורים, לאמץ את המלצות רשות התעופה האזרחית ולאשר לחברת אל-על לבצע לראשונה טיסות סדירות בין נתב"ג לאילת, לצד ארקיע וישראייר.

 

"בניגוד למדיניות הממשלה"

יו"ר הוועד הארצי של עובדי ארקיע, יגאל כהן, אמר ל-ynet: "החלטת השר מנוגדת למדיניות הממשלה המוצהרת שהיא מאבק באבטלה. בפועל, צעד זה יוביל לפיטורי עשרות ואף מאות מעובדי החברה - כדאי שהממשלה תחליט לאן מועדות פניה בטרם יצעידו אותנו ללשכות התעסוקה". 

 

לדבריו, ההבטחות להגברת התחרות והוזלת התעריפים הם זריית חול בעיני הציבור. "החברה תקרוס כך שבפועל הטענות להגברת התחרות הן מצוצות מהאצבע ואל על תהפוך להיות מונופול גם בטיסות פנים ארציות".

 

המפגינים כללו, דיילים, טייסים, עובדי תחזוקה וצוותי קרקע, כיוון שהוועד הארצי מייצג את כל העובדים בחברה; עם זאת,

הטייסים, שההסכמים עמם מסתיימים בחודש הבא, דורשים תוספת שכר.

 

כיצד הטייסים דורשים תוספת שכר בעוד אתם חוששים לעבודתכם?

כהן: "כל 3 שנים פג תוקף ההסכם וכעת תם ההסכם עם הטייסים אז הם נמצאים במו"מ. בשאר המקצועות הסיום הוא באוגוסט. הטייסים לא קיבלו תוספות שכר מ-2001, כך שזו לא תוספת אלא עדכון שכר שמגיע להם. בכל מקרה המו"מ עם ההנהלה מתנהל ברוח טובה".

 

האם ההנהלה הזהירה שייתכנו פיטורים או שמדובר בהערכה שלכם?

כהן: "ההנהלה לא הזהירה אותנו מפיטורים, אבל אף אחד לא עיוור. 50% מנפח הטיסות זה לאילת, ופגיעה בקו הזה תהייה אנושה - כך שלפחות 150 עובדים יפוטרו בשלב הראשון".

 

באוגוסט השנה סירב מנכ"ל ארקיע, גדי טפר, לומר אם ההחלטה לאפשר לאל על להפעיל טיסות פנים לאילת תגרום לקריסה של החברה, אך הוא הבהיר ש"זה יהיה מצב מאוד קשה".

 

האם אתם משתפים פעולה עם ההנהלה במאבק בהחלטה?

"לא בנושא הזה, אבל אנו עובדים בשיתוף פעולה בנושאים רבים. במקרה הזה, הם פועלים בתחום המשפטי, אנו פונים לציבור הרחב ולנבחריו כוועד עובדים. פנינו לחברי הכנסת וליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) ושלחנו מכתבים ל-120 חברי הכנסת בדרישה להתערבות מצידם למניעת פיטורי עובדי ארקיע".

 

קרב אבוד?

ייתכן שההחלטה של שר התחבורה אינה סופית, והן בהנהלה והן בוועד מקווים למנוע את הצעד.

עם זאת התחושה ששררה בקרב המפגינים היא שהקרב למעשה אבוד; בעוד הם מקווים לביטול ייתכן שרשות שדות התעופה אף תשנה את המלצתה לחומרה ותצמצם את ההגבלה על מספר טיסות הפנים לאילת שאל-על תהיה תהיה רשאית להפעיל.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תקופה קשה לארקיע
צילום: אילן לווי
מומלצים