שתף קטע נבחר

מנכ"ל חברת ארקיע: "אל-על איימה עלינו"

ארקיע וישראייר זועמות על החלטת משרד התחבורה לאשר לאל-על לטוס לאילת. גדי טפר: "כשהתחלנו לטוס לפריז, בכיר באל-על איים – נפוצץ לכם את הקו לאילת". באל-על מכחישים

שר התחבורה ישראל כץ החליט אתמול (ב') לאמץ עקרונית את המלצות רשות התעופה האזרחית ולאשר לחברת אל-על לבצע לראשונה טיסות סדירות בין נתב"ג לאילת, לצד ארקיע וישראייר. לדברי כץ, האיסור עשוי להביא לירידה במחירי הטיסה ויסייע לממש את פוטנציאל הביקוש הקיים בקו. מועד התחלת הטיסות, התדירות וקיבולת המושבים שאל-על תוכל להפעיל לאילת ייקבעו בהמשך על ידי הרשות.

 

  

מנכ"ל חברת ארקיע, גדי טפר, אמר אתמול כי בחברה קיבלו בתדהמה את החלטת השר. "אם אל-על תטוס לאילת יהיה פה מצב חדש. אנחנו ניערך לתחרות, אבל זה יהיה מצב מאוד לא קל. מה גם שמרבית זכויות הנחיתה באילת מנוצלות בימי השיא. אנחנו נצטרך להיערך לנושא, אבל זה יהיה מצב מאוד קשה," אמר. עם זאת, טפר סירב לומר אם החלטה כזו עשויה לגרום לקריסה של החברה.

 

לדברי טפר, דרישת אל-על לאשר לה טיסות לאילת נועדה לפגוע במתחרותיה – ישראייר וארקיע. "כאשר התחלנו לטוס לפריז גורם בכיר באל-על אמר לנו: אם תטוסו לפריז, אנחנו נפוצץ לכם את הקו לאילת," סיפר. באל-על מכחישים את הטענה ואומרים כי ההחלטה על מתן קווים היא של שר התחבורה.

 

בהודעה המשותפת של ישראייר וארקיע נאמר כי ההליכים שקדמו להחלטת השר אינם עומדים בכל אמת מידה ציבורית, משפטית ומינהלית. "החיפזון בקבלת ההחלטה מעורר תהייה לגבי השיקולים שהביאו לקבלתה טרם ביצוע עבודת ניתוח מקיפה של משמעויותיה. ההחלטה לא התקבלה לאחר דיונים מקצועיים ובוודאי לא אינטנסיביים, אלא פורסמה בריש גלי קודם לכן. רשות התעופה האזרחית שימשה במקרה זה כעלה תאנה מחורר לצרכים פוליטיים," נאמר בהודעה.

 

מנכ"ל אל-על, חיים רומנו, אמר בתגובה: "בשנתיים האחרונות שתי החברות האלה, במסגרת מדיניות שמיים פתוחים, קיבלו 30 קווים בינלאומיים. אבל כשאנחנו אומרים ששמיים פתוחים כוללים גם את ישראל הם אומרים שזה לא תקין," אמר רומנו. "החלטת השר טבעית. לא יעלה על הדעת למשל שחברת לופטהנזה לא תוכל לבצע טיסות בתוך גרמניה. אני מקווה שתיעשה עבודת מטה מהירה כדי שנוכל להציע לעם ישראל מחירים טובים לאילת כבר בחג סוכות. ברגע שנקבל את האישור הסופי לפתיחת הקו נוכל להתארגן תוך 24 שעות ולהציג לוח זמנים אטרקטיבי ומחירים נמוכים ב-•30 לפחות מתעריפי החברות האחרות."

 

רומנו ציין שמחיר הטיסה לאילת גבוה כיום מכל טיסה בקטע באורך דומה באירופה. כיום פועלות בקו כ-20 טיסות יומיות, המובילות כמיליון נוסעים בשנה.

 

נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, בירך את שר התיירות על החלטתו והוסיף כי לא הייתה כל הצדקה להגביל את התחרות בקווי התעופה בתוך ישראל. "אני תקווה," הוסיף גונן, כי "רוח ההחלטה תשרור גם בהליך קבלת ההחלטות בעניין טיסות בקווים הבינלאומיים לישראל וממנה. התחרות בתעופה היא נשמת אפה של תעשיית התיירות, והיא טובה למדינת ישראל: לתעסוקה ולהכנסות המשק."

 

שר התחבורה הודיע כי במקביל לאישור שניתן לחברת אל-על לטוס לאילת בכוונתו לפתוח יעדי טיסה נוספים בעולם לתחרות, במטרה לאפשר לחברות ארקיע וישראייר להרחיב את פעילותן הבינלאומית, בהתאם להמלצות רשות התעופה האזרחית.

 

הכתבה המלאה התפרסמה במוסף "ממון"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים