שתף קטע נבחר

עברת מאורנג' למירס ושילמת יותר? בעיה שלך

לקוח אורנג' שעבר לחברת מירס התפלא לגלות כי חשבון הטלפון שלו, בניגוד להבטחות, דווקא גדל. בית-המשפט לתביעות קטנות בירושלים דחה את תביעתו, כי לא הציג נתונים שיאפשרו השוואה בין השירות שניתן על-ידי שתי החברות

לקוח אורנג' פנה לנציג חברת מירס וביקש להעביר אליה את השירות הסלולרי שקיבל עד אז מחברת אורנג'. לטענת הלקוח, נציג מירס הבטיח לו שחשבון הטלפון שלו יקטן וכן שיקבל החזר חודשי בסך 135 שקל על כל מכשיר טלפון.

 

בפועל, החשבון גדל בצורה משמעותית והוא לא קיבל את ההחזר החודשי המובטח. בשל כך, פנה הלקוח לבית-המשפט לתביעות קטנות בירושלים ותבע ממירס 20 אלף שקל.

 

מירס טענה בתגובה כי קיימה את ההסכמים שנחתמו, והחשבון החודשי המוגדל שקיבל הלקוח משקף את התוכנית אליה הצטרף ואת השימוש שעשה במכשירים.

 

באשר להחזר החודשי, מירס טענה שהתובע לא קיים את התחייבותו במועד - להעביר למירס חשבוניות המעידות שלא עשה שימוש במכשירים של אורנג', ועל כן לא קיבל את ההחזר. כאשר הציג הלקוח חשבוניות אלה - הוא זוכה בסכום ההחזרים.

 

הלקוח לא המציא נתונים להוכחת תביעתו

השופט גד ארנברג קבע כי התובע לא הוכיח את תביעתו. אמנם טענתו כי לא היה עובר לחברה אחרת אילו ידע כי החיוב יגדל היא הגיונית, אולם התובע לא הביא נתונים כלשהם על מנת שבית-המשפט יוכל להשוות בין השירותים שקיבל מאורנג' לאלה שקיבל ממירס.

 

"עצם העובדה שהחיוב החודשי גדל," קבע השופט, "מבלי לדעת מה הסיבה לכך, אינה עילה לחייב את הנתבעת בפיצוי".

 

בנוסף קבע השופט שהתובע לא הוכיח שקיים את התחייבותו כלפי מירס על מנת לזכות בהחזר החודשי, ומכל מקום - הוא זוכה לבסוף בסכום ההחזרים, גם אם אחרי הגשת התביעה.  

 

לפיכך, התביעה נדחתה. כיוון שמירס העניקה לתובע זיכוי בגין ההחזר החודשי ניתן רק לאחר שהגיש נגדה תביעה, לא נפסקו הוצאות ההליך.

 

לעיון בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי פסק דין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בסוף קיבל החזרים אבל התשלום נותר גבוה
צילום: Index Open
מומלצים