שתף קטע נבחר

העשירון העליון מוציא כפול על פירות יבשים

במהלך ט"ו בשבט ישראלים מוציאים בממוצע 80 שקל על פירות יבשים. במהלך השנה, העשירון העליון מוציא 50 שקל בחודש על פירות יבשים, לעומת העשירונים התחתונים שמוציאים 25 שקל

הישראלי מוציא 80 שקל על פירות יבשים בימים שלפני ט"ו בשבט, כך עולה מנתוני דן אנד ברדסטריט. זהו סכום הגדול עד פי 2.5 מההוצאה החודשית הממוצעת על אותם פירות שלא בימי החג.

 

נראה כי ברגיל, ישנם פערי הוצאה על פירות יבשים בין העשירונים השונים בחברה הישראלית. העשירון העליון מוציא בממוצע סכום כ-50 שקל בחודש על פירות יבשים, לעומת העשירון התחתון, שמוציא כ-25 שקל על פירות יבשים בממוצע.

 

 

המשבר העולמי ב-2009 לא פסח גם על ענף הפירות היבשים ובמהלכה נרשמה ירידה של כ-30 מיליון שקל בשווי שוק הפירות היבשים ל-900 מיליון שקל, ביחס לתקופה המקבילה ב-2008. אם השנה שוק הפירות היבשים יחזור לתקופה שקדמה למשבר, כפי שצופים כלכלנים, שוויו המוערך יהיה כ-940 מיליון שקל. 

 

בימי טרום ט"ו בשבט, נקנית כחמישית מהסחורה השנתית על המוצרים והיקפה הכספי מוערך בסכום ממוצע של כ-180 מיליון שקל. רכישת פירות היבשים נעשית בעיקר ביום ו' (כרבע מהעסקאות) כשיותר ממחצית הרכישה נעשית ברשתות השיווק ועוד כרבע במכולות השכונתיות.  

 

קרוב למחצית מהעסקים (49.4%) הקמעונאיים המוכרים פירות יבשים נמצאים במרכז הארץ, כחמישית מהעסקים (20.2%) פועלים בדרום הארץ, והיתר נחלקים בין הצפון (17.9%) ואזור ירושלים (12.5%).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
רוב הקמעונאים נמצאים במרכז ובדרום הארץ. פירות יבשים
צילום: ירון ברנר
מומלצים