שתף קטע נבחר
צילום: Index Open

שו"ת: מה עושים כשהילדה כל הזמן "חולמת"?

שאלה:

יש לי שאלה לגבי בתי בת ה-5. אני שמה לב שמחשבותיה מאוד מעסיקות אותה, עד כדי כך שהיא לעיתים קרובות לא שומעת כשמדברים אליה, ההתארגנות בבוקר לוקחת המון זמן כי היא פשוט מרוכזת בדברים אחרים חוץ מלהתלבש ובקיצור, היא לא ממוקדת במשימה. מאוד קשה לי עם זה שאני צריכה לבקש ממנה את אותו הדבר כמה פעמים.

 

לדוגמא, ביקשתי ממנה כשיצאה מהאמבטיה לשים את הבגדים המלוכלכים בסל הכביסה. היא נראתה "חולמת". שאלתי אותה אם שמעה את מה שביקשתי והיא אמרה שכן. הלכתי, חזרתי - כלום. ביקשתי ממנה שוב. הלכתי, חזרתי - כלום. היא יצאה מחדר האמבטיה מבלי לעשות את מה שביקשתי. היא פשוט מרוכזת במחשבותיה... בתי ילדה עם התפתחות תקינה לגילה באופן כללי, כלומר אינה מאובחנת עם בעיות כלשהן. לתשובתך והתייחסותך אודה, גלי

 

תשובה:

גלי שלום, אני מניחה ששמת במירכאות את המילה "חולמת" משום שאת מאמינה שזוהי התנהגות מטרתית. כלומר: שבתך מגייסת סוג של התנהגות מעכבת על מנת להעסיק אותך בלזרז אותה ובדרך גם להתחמק מעשיית דברים שלא בא לה לעשות. בררי עוד 2 דברים: 1. איך היא מתמודדת עם מטלות בגן? 2. האם כשאת מזמינה אותה לפעילות כיפית היא שומעת ומגיבה היטב?

 

אם כן, אל תיפלי בפח וגייסי את עצמך לשנות את דפוס התקשורת ביניכן: קודם כל, החליטי שאת אומרת כל דבר רק פעם אחת! למשל: את קוראת לה לשולחן האוכל והיא לא מופיעה, שבו אתם לאכול בלעדיה. כשתופיע, צרפו אותה לשולחן בלי לעשות עניין. זוהי תוצאה הגיונית למעשה. אם היא תבכה שלא חיכיתם לה, אל תכעסי. פשוט תאמרי לה בנחת שאת סומכת עליה שבפעם הבאה תגיע בזמן. אל תיכנסי ל"דרמות" ובמקביל, עודדי אותה כשהיא כן מגיבה בזמן ועושה מה שצריך. ודאי שיהיו גם פעמים בהן תאמרי: 'שימחת אותי שהקשבת ועשית מה שביקשתי'. כך היא תרגיש ששמים אליה לב גם כשהיא חיובית ומבצעת. בהצלחה!

 

יש לכם שאלות למומחים? שילחו אותן לכאן ותקבלו תשובה.

 

  • השיבה: הדר קוגל - מנחת הורים בכירה ומדריכת מנחים במכון אדלר .

     


  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים