שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    סטודנטים להוראה מסרבים לערוך פרויקט באריאל
    פרויקט הגמר של הקורס ללמידה אתגרית ייערך בעיר שמעבר לקו הירוק. שליש מהסטודנטים הודיעו על סירובם, חבריהם הצטרפו לאות הזדהות - ואחרים התקוממו. המכללה: בחרנו במקום רק משיקולי איכות ובטיחות, תהיה חלופה למחרימים
    אחרי האמנים, אנשי הרוח והמרצים, הגיע תורם של המורים לעתיד להצטרף ליוזמות החרם על אריאל. קבוצת סטודנטים להוראה במכללת בית ברל הודיעה היום (ד') להנהלת המוסד על התנגדותה לערוך את פרויקט הגמר של לימודיהם במתקן לימודי בעיר. "אנחנו לא מוכנים ללמד מעבר לקו הירוק", הבהירו הסטודנטים. בעקבות המהלך, עלול הפרויקט כולו להתבטל, או שיועבר מאריאל למיקום אחר.

     

    הסטודנטים שהכריזו על חרם נמנים על שורות הקורס ללמידה אתגרית, הנחשב לאחד המובילים בחוג לחינוך בלתי-פורמאלי במכללת בית ברל. במהלך לימודיהם, מקבלים הסטודנטים כלים להקניית מיומנויות ניהול, מנהיגות ויכולת לפתור בעיות באמצעות סדנאות קבוצתיות בתנאי שטח שונים, ובתרגילים של מעבר מכשולים, הליכה על חבל וטיפוס על קירות.

     

    הנהלת המכללה הודיעה כי השנה, יערכו הסטודנטים את פרויקט הגמר של הקורס במתקן ללמידה אתגרית באריאל. המקום נבחר על-פי פרמטרים של איכות ובטיחות, והמתקן עצמו נחשב למוביל והטוב בתחומו בארץ. בקורס לומדים השנה כ-30 סטודנטים, ש-10 מהם הודיעו בתקופה האחרונה למרצה כי יסרבו לקיים את אותה פעילות בעיר שמעבר לקו הירוק ממניעים פוליטיים.

     

    אותו מרצה העביר את הדרישה להנהלת המכללה, ולאחר דיון בנושא - מסרו שם כי הפרויקט יערך באריאל כמתוכנן. בשיחה עם הסטודנטים, הסבירה נציגת ההנהלה כי במכללה נמנעים מלערב שיקולים פוליטיים בפעילות, והדגישה כי ההחלטה לקיים את האירוע באריאל נובעת אך ורק בשל התאמת המתקן שם לצרכי הלימודים.

     

    תשובת הנציגה רק החריפה את הסערה בקרב יוזמי החרם, שאליהם הצטרפו חברים נוספים שהודיעו כי לא יערכו את הפרויקט באריאל לאות הזדהות עמם. לצדם, התקוממה קבוצה אחרת של סטודנטים נגד ההתרחשויות, וחבריה התעקשו לקיים את הפעילות באריאל כמתוכנן. "דווקא בימים אלו, שבהם אמנים מחרימים את אריאל, אנו חייבים להראות אחדות בעם ולנסוע לקיים את הפעילות - מתוך עקרון של כל ישראל אחים", טענו.

     

    שחר עבוד, תלמיד בקורס ויו"ר אגודת הסטודנטים במכללה, אמר כי "ערך הקבוצתיות מהווה מרכיב דומיננטי מאוד בלמידה אתגרית. כקבוצה שעברה תהליך גיבוש, החלטנו שאם חלק מאיתנו לא יוצאים לפעילות מסיבות פוליטיות - אז גם האחרים לא יבצעו אותה. הסיבה לכך היא רצון להימנע מלפגוע בחוויה החברתית והלימודית של הקבוצה. בשל כך, החלטנו להחזיר למכללה את הכדור ואנו ממתינים לתשובת נציגים מטעמם".

     

    באופן אישי, ציין עבוד כי "אני מתנגד לחרמות ומאמין שניתן לפתור כל דבר בשיח ודיבור.

    עם זאת, אני מבין שלחלק מהסטודנטים יש מטענים אידיאולוגיים, ולכן זה לגיטימי בעיניי שהם בוחרים לא לבצע מטלות מסוימות. במקרה זה, המכללה הייתה צריכה למצוא פתרון לאותם סטודנטים ספציפיים, ולא להכריח אותם לבצע את המטלה".

     

    מהמכללה האקדמית בית ברל נמסר בתגובה: "בקורס מתבצעת פעילות שיא במתקן אתגרי ההולם את מטרותיו. המכללה בחרה לקיים פעילות זו במתקן לפעילות אתגרית בעיר אריאל, שנבחר בראש ובראשונה בשל היותו המקצועי והבטיחותי ביותר בארץ. נוסף על כך, הצעת המחיר שקיבלה המכללה לפעילות במתקן זה הייתה האטרקטיבית ביותר. שלושת השיקולים הללו היו היחידים שעמדו לנגד עיני המכללה".

     

    בהנהלת המוסד ביקשו להדגיש כי "המכללה תקיים את הפעילות כמתוכנן, ותאפשר לסטודנטים שמתנגדים להשתתפות בפעילות במתקן באריאל לבצע מטלה חלופית, שאינה במתקן אתגרי".

     

    Read this article in English

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים