שתף קטע נבחר

אמון הציבור: הימנעו מקנייה ב-PCBAY מחשבים

אחרי שצרכנים לא קיבלו תמורה לכספם, הארגון גילה שהחברה אינה פעילה עוד, אינה מספקת מוצרים ואינה עונה לפניות. ועם זאת, אתר האינטרנט שלה עדיין פעיל. צרכנית שלא קיבלה את המחשב שקנתה: "החברה גם חייבה אותי בחיובי יתר"

ארגון אמון הציבור מבקש מצרכנים להימנע מעסקאות עם חברת PCBAY. בארגון נתקבלו מספר תלונות על התנהלותה של החברה, שמפעילה חנות בקריית מוצקין, וכן אתר אינטרנט www.pcbay.co.il .

 

 

באמון הציבור מוסרים כי תלונות הצרכנים הגיעו אליו אחרי שמנהלי אתר השוואת המחירים באינטרנט ZAP , דיווחו על מצבור תלונות צרכנים כנגד החברה. מבדיקה ותחקיר שערכו, כך מסרו בארגון, עלה כי צרכנים רכשו מחשבים ומוצרים נלווים, אולם החברה לא סיפקה אותם כמתחייב מהעסקה. הכסף אמנם נגבה מהצרכנים, אך ברגע שניסו ליצור קשר עם החברה ולברר מה עלה בגורל המוצרים הם לא זכו למענה.

 

הצרכנים הגיעו לחנות העסק בקריית מוצקין וגילו כי היא סגורה, לכן הם הגישו תלונה במשטרה. במקביל, אמון הציבור פעל לעדכן את חברות האשראי לביטול העסקאות וחיובים של צרכנים.

 

נציגי מוקד התלונות של הארגון ניסו גם הם להתקשר לחברה, אך לשווא. מבדיקת ynet עולה כי מספר הטלפון המפורסם באתר מוביל למערכת לניתוב שיחות, כששלוש שהאופציות בה מובילות לתא קולי ולא למענה אנושי. את מנהל החברה לא ניתן היה להשיג. אמון הציבור כן הצליחה ליצור קשר עם מנהל האתר, שהודיע לארגון במייל: כספי צרכנים נמצאים בידי חברות האשראי, והודה כי החברה כבר אינה פעילה. 

  

למרות שלפי אמון הציבור, החברה אינה פועלת עוד, אתר האינטרנט שלה פועל גם פועל. לא ברור אם ניתן לערוך כעת קניות באמצעותו, אך אם כן, יתכן שצרכנים עדיין יכולים לשלם דרכו על מוצרים שאותם לא יקבלו. "עובדה זו מסכנת בעליל את כספי הצרכנים", אמרו בארגון, "לפיכך מומלץ שלא לבצע שום רכישה מהחברה, לרבות אתר האינטרנט שלה".

 

צרכנית: "חויבתי, אבל לא קיבלתי את המחשב"

לינא, אחת הצרכניות שנפגעה לכאורה מהחברה מספרת, "ב-9 בדצמבר קניתי מחשב ב-6,000 שקל דרך אתר האינטרנט. ביקשתי שלושה תשלומים: חיוב ראשון של 2,800 שקל, ושני חיובים נוספים של 1,400 שקל. אמרו לי שאקבל את המחשב תוך 21 ימים, כי מדובר במוצר מבוקש, למרות שבאתר כתוב שהמחשב יגיע תוך 14 ימים".

 

עד מהרה גילתה לינא שבמקום חיוב אחד בחודש הראשון, היא חויבה בשני חיובים, לטענתה. "התקשרתי אליהם וביקשתי שיורידו חיוב אחד, והם אמרו שזה נעשה בטעות. הם זיכו אותי על חיוב אחד, אבל מאוחר יותר גיליתי שבתשלום השני הם חייבו אותי שוב - פעמיים. שוב ושוב התקשרתי אל החברה.

 

המחשב אמור היה להגיע אליה ב-6 בינואר, ויום קודם לכן, היא התקשרה לחברה לברר את זמני המשלוח."פתאום, לא ענו לי", היא מספרת. "הגעתי למערכת לניתוב שיחות, ולא הצלחתי להשיג את החברה למרות שהשארתי הודעה ושלחתי אימייל. והרי שוחחתי איתם כל כך הרבה פעמים. 

 

"שבוע אחרי כן, קפצתי לקריית מוצקין, וראיתי שהחנות נטושה - אין בה אף אחד. שני שכנים שעברו במקום אמרו שלפני שבוע, שבוע וחצי הם פינו את החנות. הגשתי תלונה במשטרה, והתקשרתי לחברת האשראי ישראכרט.

 

"בחברת האשראי החזירו לי את החיוב הכפול, ואת התשלום השני, ועצרו לי את התשלומים. כרגע, הפסדתי על הסיפור הזה 1,400 שקל - החיוב הראשון על המחשב - אבל גם אותו אקבל בחזרה מישכראכרט, זה עדיין זה בטיפול".

  

את תגובת החברה לא ניתן היה להשיג.

 

ארגון אמון הציבור מזמין את כל מי שרואה עצמו נפגע מהתנהלות זו של חברת PCBAY מחשבים להגיש תלונה רשמית באתר הארגון בכתובת: www.emun.org.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
אין אמון באתר. אמון הציבור
מומלצים