שתף קטע נבחר

היצרניות האמריקניות חזקות באמריקה

שוק הרכב בארה"ב אמנם צמח ביולי ב-1% בלבד, אך שלוש היצרניות האמריקניות ממשיכות להתחזק - בעיקר על-חשבונן של טויוטה והונדה, שעוד לא התאוששו מאסון הטבע ביפן

רנסאנס אמריקני. בחודש שעבר רשם שוק הרכב בארה"ב צמיחה של 1% בלבד, בהשוואה ליולי אשתקד. אלא שלמרות שיעור הצמיחה הזניח של כלל השוק, הצליחו היצרניות האמריקניות להשיג צמיחה נאה. כך עולה מנתונים שמפרסם האתר "אוטומוטיב ניוז". קרייזלר הציגה את העלייה המשמעותית ביותר מבין שלוש היצרניות האמריקניות - 20%, כאשר מותג ג'יפ שבבעלותה רושם צמיחה של 46%. פורד וג'נרל מוטורס עלו ב-9% ו-8% בהתאמה.

 

 

באוטומטיב ניוז מציינים כי בארבעת החודשים הראשונים של השנה, נרשמה בשוק הרכב בארה"ב צמיחה דו-ספרתית לעומת 2010. מתחילת השנה, כך ממשיכים שם, צמח השוק ב-11%. שלוש היצרניות האמריקניות רושמות מתחילת השנה נתונים מצוינים: קרייזלר עלתה ב-21%, ג'נרל מוטורס ב-16%, ופורד ב-12%. הביצועים החזקים של השלוש מתבטאים היטב בדו"חות הכספיים שלהן: ג'נרל מוטורס דיווחה אתמול (ה') על רווח של 2.5 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה (אפריל-יולי), ופורד הרוויחה באותה תקופה כ-2.4 מיליארד דולר.

 

צמיחת האמריקניות מגיעה במידה רבה על-חשבונן של היצרניות היפניות, אשר לא התגברו עדיין על נזקי רעידת האדמה ביפן בחודש מרץ. על-פי נתוני אוטומוטיב ניוז, טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, ירדה ביולי ב-23%, והונדה צנחה ב-28%. מעניין לציין כי ניסאן דווקא עלתה ב-3%. מהפגיעה ביצרניות היפניות מרוויחות גם יצרניות הרכב הדרום-קוריאניות, יונדאי וקיה - שהתחזקו ביולי ב-10% ו-29% בהתאמה. עבור יונדאי, צמיחה זו היא הקטנה ביותר שנרשם עד כה השנה.

 

"על אף שהכלכלה איבדה בבירור חלק מהמומנטום, אנו מאמינים שנמשיך להתאושש, אם כי בצורה הדרגתית מכפי שהערכנו בתחילה", אומר לאוטומוטיב ניוז בכיר בג'נרל מוטורס. לעומתו, אנליסט מעריך כי במחצית השנייה של השנה מצפה לתעשיית הרכב כולה תקופה קשה. "עם מכירות רכב שדישדשו במהלך הקיץ, זו עלולה היות מחצית קשה לתעשייה", הוא מסביר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'נרל מוטורס: רווח של 2.5 מיליארד דולר
צילום: AFP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים