שתף קטע נבחר
 

שוק הרכב האמריקני: שישה חודשים מאכזבים

מספר כלי הרכב החדשים שנמכרו במחצית שנה הראשונה בארה"ב, לא עמד בתחזיות האופטימיות. הערכות חדשות: חצי השנה הבא יהיה טוב יותר. ובינתיים: ב.מ.וו מבססת את מקומה כיצרנית היוקרה המובילה

שוק הרכב בארה"ב אינו מתקדם בקצב הרצוי. מכירות רכב חדש בחודש יוני בארה"ב, היו הנמוכות ביותר שנרשמו, מאז חודש יוני 2010. כך עולה מדו"ח יבואני ויצרני הרכב האמריקניים. כך, למרות שהחודש החולף נרשמה עליה מרשימה של לא פחות מ-7% במכירות רכבחדש לעומת אשתקד, קצב המכירות השנתי בסיכום חצי השנה הראשונה, עומד על כ-11.5 מיליון כלי רכב חדשים, זאת לעומת הערכות אנליסטים ובכירים בתעשייה, אשר טענו בתחילת השנה כי זו תסתיים עם כ-12 מיליון כלי רכב חדשים. כך מדווחים האתרים בלומברג ואוטומוטיב ניוז.

 

 

שלא במקרה, ובהתאם למגמה הרווחת בשוק הרכב האמריקני כבר חודשים ספורים, נתוני היצרניות האמריקניות מרשימים במיוחד. GM ופורד צמחו ב-10%, ואילו קרייזלר הציגה זינוק של לא פחות מ-30%. היצרניות היפניות, המתואששות עדיין מאסון הצונאמי בצפון-מזרח המדינה, הציגו שוב ירידות חדות - טויוטה והונדה הגדולות רשמו כל אחת ירידה של כ-20% בסך המכירות לחודש יוני, לעומת החודש המקביל ב-2010. על-פי הערכות, המחצית השניה של 2011 תציג נתונים טובים יותר, ותשדרג את סך המכירות לקצב של כמעט 13 מיליון כלי רכב חדשים בשנה.

 

ובשוק היוקרה, ב.מ.וו הגרמנית שעברה את מרצדס בחודש מאי, ביססה ביוני את מעמדה כיצרנית היוקרה הפופולרית ביותר בשוק הרכב האמריקני. כעת מאיימת היצרנית ממינכן להדיח את מותג היוקרה היפני לקסוס, מראש טבלת מכירות הקטגוריה, לראושנה ב-11 שנים. שכן במקביל לעליה של 13% שהציגה ב.מ.וו, לקסוס רשמה צניחה חדה במכירות - כ-38% לעומת החודש המקביל ב-2010.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יצרניות אמריקניות מוכרות יותר
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים