שתף קטע נבחר

ולאיזה מותג האמריקנים הכי נאמנים? יונדאי

סקר שערך מחירון רכב אמריקני מגלה כי יונדאי הוא המותג לו האמריקנים הכי נאמנים. המותג היפני הונדה, עד היום במקום הראשון, ירד למקום השני. טויוטה שלישית, פורד רביעית

קוריאה מנצחת את יפן בשוק האמריקני. יונדאי הוא מותג הרכב שמציג את נתוני "רכישה-חוזרת" הגבוהים ביותר בשוק הרכב האמריקני. המשמעות היא כי הסיכוי שרוכש מכונית מבית יונדאי יחזור לאולם התצוגה של המותג הקוריאני כדי לרכוש מכונית נוספת מאותה תוצרת, הוא הגבוה ביותר בשוק הרכב החשוב של ארה"ב. כך עולה מסקר שערך מחירון הרכב החשוב Kelley Blue Book's. בכך הדיחה יונדאי שתי יצרניות שהובילו את הטבלה באופן מסורתי, הונדה וטויוטה.

 

 

עורכי הסקר קובעים גם כי רוכשי מכוניות בארה"ב אינם מגלים נאמנות מותגית גבוהה כבעבר, בעיקר מכיוון ששיקולים ענייניים חדשים החלו להשפיע על הבחירה, למשל צריכת דלק, רמת בטיחות וקריאות לתיקון (ריקולים). לדבריהם, סוכני המכירות של יונדאי נהנים מאפשרות להציע תנאי רכישה טובים במיוחד ומתברכים כיום בקו דגמים חדשני, המתבטא בין היתר בסונטה והאלנטרה (i35 בארץ) החדשות.

 

נאמנות מותג ברבעון השני של 2011:

 

1. יונדאי: 52.3%

2. הונדה: 49.7%

3. טויוטה: 47.7%

4. פורד: 45.4%

5. סובארו: 44.8%

 

לאזכור חיובי במיוחד זכו שני מותגים נוספים, קיה הקוריאנית ומיני הבריטית-גרמנית. בשני המקרים, כך מציינים אנשי המחירון, מדובר בשתי יצרניות שמציגות עלייה קבועה בנאמנות-מותג בשנים האחרונות. זאת לעומת ירידה של מותגי הרכב שסביבן. מותגי היוקרה הגרמנים למשל, אודי, מרצדס וב.מ.וו, מציגים ירידה בנאמנות המותג השנתית, אך עלייה לעומת הרבעון השני אשתקד.

 

הגדרת "נאמנות" לפי אנשי המחירון, היא אחוז בעלי רכב שהחליטו לרכוש שוב את אותו המותג בו החזיקו לפני הקנייה המחודשת, קודם לרכישת כלי הרכב הלכה למעשה. הנתונים כוללים מידע שהתקבל מאתר האינטרנט של המחירון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלנטרה - i35 כאן. עוזרת ליונדאי להוביל
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים