שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ynet - האתר הגדול בישראל לבני 18 ומעלה
    לראשונה בישראל מתפרסמים נתוני ועדת המדרוג לאינטרנט הישראלי. על פי נתוני הסקר ynet הוא האתר המוביל בישראל בקרב גולשים בני 18 ומעלה. כל ערוצי התוכן המרכזיים של ynet מובילים על מתחריהם בנתוני הגלישה
    סקר ועדת המדרוג לאינטרנט בישראל שהתפרסם אתמול (ד') קובע: ynet הוא האתר הגדול בישראל, בקרב גולשים בגילאי 18 ומעלה. ynet נהנה מהחשיפה הגדולה ביותר מבין אתרי האינטרנט הישראלים בקרב האוכלוסייה הבוגרת, עם קרוב לשני מיליון גולשים בוגרים בחודש.

     

    נתוני ה-RU של שני האתרים הגדולים (real users, גולשים אמיתיים) ()
    נתוני ה-RU של שני האתרים הגדולים (real users, גולשים אמיתיים)

      

    עוד קובע הסקר, כי מדור החדשות של ynet הוא אתר החדשות הגדול בישראל ומוביל בהרבה על כל האתרים האחרים ברשת.

     

    חדשות באינטרנט – נתוני הגלישה במדורי החדשות ()
    חדשות באינטרנט – נתוני הגלישה במדורי החדשות

     

    כך גם באשר לכל שאר מדורי התוכן של ynet כגון מדור התרבות, מדור המחשבים, מדור הבריאות – כולם האתרים הגדולים באינטרנט הישראלי על-פי פילוח של ערוצי התוכן מבחינת כמות הדפים הנצפים. כאמור, ניתן לראות כי כל ערוצי התוכן של ynet בהם החדשות, התרבות ורכילות, המחשבים, הבריאות, הספורט, הכלכלה ואפילו ערוץ האוכל הם הערוצים הגדולים ביותר בתחומיהם בכל האינטרנט העברי.

     

    השוואה בין מדורי הבריאות ()
    השוואה בין מדורי הבריאות

      

    מן הסקר עולה כי, לעומת הדומיננטיות המוחלטת של מדורי התוכן של ynet, באתר וואלה יותר מ-40% מכלל העמודים הנצפים הם עמודי שירות המייל של האתר. בנוסף לשירות המייל של וואלה, בולטים באתר זה הערוצים "מוגובי" (אתר לילדים), "מקושרים" ומדור המשחקים - כולם מדורים הפונים לילדים ולבני נוער. 

     

    סקר ראשון מסוגו

    סקר ועדת המדרוג הוא מהלך חדשני לאינטרנט הישראלי. בראש הוועדה עומד שגיא סטוניס. המערכת מתבססת בין היתר על שאלון גולשים ומאפשר לפלח את קהל הגולשים לפי חיתוכים דמוגרפיים שונים. נתוני הסקר מתייחסים לחודש נובמבר 2011 והם מבוססים על מערכת המדידה של חברת גמיוס (Gemius).

     

    יצוין כי מדובר בפרסום ראשוני בלבד של הנתונים, וכי לא כל אתרי האינטרנט בישראל משולבים בסקר. כך למשל אתר "כלכליסט" לא הצטרף עדיין למדידה של גמיוס, ולכן לא נכלל בדירוג האתרים שמפרסמת ועדת המדרוג. אתרים נוספים שלא נכללו במדידה הם, בין היתר, אתר winwin - אתר הלוחות מבית ynet, אתרי קבוצת זאפ (דפי זהב), אתר yad2 וכן אתרי קבוצת קו מנחה.

     

    פרט מעניין העולה מן הסקר: אתר Xnet, אתר הלייפסטייל של קבוצת ידיעות אחרונות, שעלה לאוויר רק לפני 8 חודשים, מופיע בין 12 האתרים הנצפים בישראל.

     

    בין השאר מספקת המערכת נתונים על אופי הגלישה באתרים השונים, כמו תכיפות הביקורים בכל אתר או משך השהיה הממוצע. לדוגמה, מעלה הסקר, כי גולש ממוצע ב-ynet מקדיש 5 דקות ו-33 שניות לכל כתבה - כמעט פי שניים מהממוצע השהיה של כלל האינטרנט בישראל.

     

     

     

    משך שהיה ממוצע בעמוד כתבה ()
    משך שהיה ממוצע בעמוד כתבה
     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים