שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קיקה הפסידה 44.5 מיליון שקל ב-2011
    הביצועים הבעייתיים של הרשת שאיימה להוות תחרות לאיקאה נחשפים. רואי החשבון של הרשת כתבו בדו"חות הכספיים כי קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה כ"עסק חי". קיקה בתגובה: "אנו עוברים בימים אלה תהליך רה-ארגון והתאמה לצרכים של השוק המקומי"

    הנתונים על מצבה של קיקה ישראל נחשפו היום (א') בדו"חות הכספיים השנתיים ל־2011 של אשטרום נכסים, המחזיקה בה 15%. בדו"ח נחשף כי קיקה סיימה את 2011 עם הכנסות של 27 מיליון שקל והפסד של 44.5 מיליון שקל לאחר הפסד של 13.5 מיליון שקל בשנת 2010 (שנת ההיערכות וההקמה). 

     

    כתבות נוספות אודות קיקה :

     

    עוד נחשף כי את השנה שעברה סיימה רשת הריהוט עם גירעון של 58.2 מיליון שקל בהונה לעומת גירעון בהון של כ־16 מיליון שקל בשנה הקודמת. 

     

    באשטרום נכסים מודים בדו"ח כי בעקבות המידע על מצבה הכספי של קיקה היא החליטה למחוק את מלוא הלוואות הבעלים שנתנה לקיקה עד סוף 2011 בהיקף של 13.7 מיליון שקל. זאת ועוד, ברבעון הראשון של השנה הספיקה אשטרום נכסים להעמד לקיקה הלוואה נוספת של 714 אלף שקל וערבות של אלפי שקלים בשל חובותיה לבנקים.

     

    צפו בפתיחת קיקה, ספטמבר 2011

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    בסוף השנה כתבו רואי החשבון של קיקה כי קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של קיקה כ"עסק חי". בתגובה החליטה אשטרום נכסים לרשום את כל השקעתה בקיקה עד כה - 19.4 מיליון שקל - כהפסד.

     

    הנתונים העגומים שנחשפים בדו"חות מחזקים את הרושם שנוצר בחצי השנה האחרונה לגבי הביצועים הבעייתיים של קיקה, ובעיקר דלילות המבקרים בה יחסית לציפיות המוקדמות. באחרונה אף שינתה החנות אסטרטגיה פרסומית, לאחר שמנהליה הבינו כי הרשת נתפסת כיקרה מדי, והעלו לקראת פסח קמפיין בכיכובו של השחקן דרור קרן. הקמפיין מדגיש כי הרשת מציעה כמה רמות מחיר.

     

    מנכ"ל קיקה ישראל צביקה גולדנברג הודה לאחרונה בראיון ל"ידיעות אחרונות" כי "הצרכן חשב שהוא מגיע ל'איקאה ‭,'2‬ וכשראה מצעים יוקרתיים ב‭1,900-‬ שקל הוא נבהל ואמר 'איזה יקר'". לדבריו, החנות ניסתה להימנע בכל כוחה מההשוואה לאיקאה, אך הצרכן כבר תייג את קיקה כחנות יוקרה. לכן הוחלט בקיקה להוציא מהמגוון כמה ממוצרי היוקרה, להוזיל מוצרים אחרים ולצאת בקמפיין חדש.

     

    בספטמבר 2009 נחתם הסכם בין אשטרום נכסים הקמה וקיקה ישראל שלפיו בנתה אשטרום את החנות בנתניה והשכירה אותו לקיקה לתקופה של 10 שנים. לקיקה ניתנה אופציה להארכת השכירות לשתי תקופות של חמש שנים כל אחת. אשטרום חושפת כי דמי השכירות השנתיים נקבעו בהתאם למנגנון תשואה על העלויות, אשר להערכתה צפויות להסתכם בכ־130 מיליון שקל. גץ סולומון, בעלת השליטה בקיקה ישראל, אף קיבלה אופציה לרכוש את בניין החנות. אולם החלום על עסקה סיבובית מניבה נראה כיום רחוק מאוד.

     

    מחברת קיקה נמסר בתגובה: "הוצאת עתק שכרוכות בהקמת החנות לרבות גיוס כוח אדם רב, רכישת המלאים ובניית המותג גלומים בדו"חות 2011. אף אחד לא חושב שניתן להחזיר את ההשקעה בין לילה. החברה עוברת בימים אלה תהליך רה-ארגון והתאמה לצרכים של השוק המקומי לאחר הניסיון שצברה מאז הפתיחה בישראל. אנו שמחים על הגדלת המעורבות ותרומתה של אשטרום נכסים בפעילות השוטפת של החברה, ומביטים קדימה לעבר הצלחה שיווקית ומסחרית. חצי שנה לאחר הפתיחה אנו שמחים לדווח שקיקה הוטמעה בזירת הסחר בישראל וקיימת מודעות גבוהה מאוד למותג. למעלה מ-300 אלף לקוחות כבר ביצעו בה קניות".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    פתיחת קיקה. אז, ההמונים הסתערו
    צילום: שאול גולן
    מומלצים