שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    טיפים חסכוניים לעסק המתחיל
    עם התנהלות נכונה ומושכלת גם אתם יכולים לפתוח עסק משל עצמכם. אל תפחדו מהעובדה ש-10% מהעסקים החדשים נסגרים אחרי שנת הפעילות הראשונה. לפניכם מספר טיפים שיכולים לעזור לכם להימנע מטעויות

    מי מאיתנו לא משתעשע לפעמים עם הרעיון של לפתוח עסק עצמאי? להסיר מעלינו את הכבלים של עבודת השכיר, להיות בוס לעצמך ולהתחיל להרוויח את השכר שבאמת מגיע לנו, הבעיה שזה לא כל כך פשוט.

     

     

    מדי שנה נפתחים בישראל עשרות אלפי עסקים חדשים: 10% מתוכם נסגרים אחרי שנת הפעילות הראשונה, 50%-60% לא שורדים את שנתם השנייה. מבין כ-10 בתי עסק קטנים הנפתחים בישראל בכל שנה, רק 2-3 מצליחים לשרוד יותר משנתיים.

     

    עם זאת, אל תתנו לנתונים להוציא לכם את הרוח מהמפרשים, עם התנהלות נכונה ומושכלת גם אתם יכולים לעשות את זה. לפניכם 5 טיפים שימושיים לחיסכון עבור עסקים קטנים ומתחילים:

     

    1. הקטנת ההוצאות הקבועות - על עסקים קטנים ובמיוחד אלו שבתחילת דרכם להקפיד להימנע מהגדלת ההוצאות הקבועות. עבודה מהבית למשל תחסוך את תשלום דמי השכירות והארנונה, כמו גם את הוצאות הדלק בגין הנסיעה למשרד.

     

    כיום, מגוון "שירותי ענן" מאפשרים גם לעסקים קטנים נגישות למוצרים ותוכנות שבעבר היו נחלתם של עסקים גדולים בלבד, בשל היכולת להשקיע ולפתח מוצרים אלו. כיום ניתן לקבל את מרבית השירותים ההכרחיים לניהול העסק בדמי שכירות נמוכים יחסית

     

    2. עברו לשירותי משרד וירטואליים - "בעלי משרדים רבים מחזיקים מזכירת משרד בעלות חודשית של 5,000 שקלים ומעלה, אך שימוש בשירות מזכירה וירטואלית יכול לחסוך לעסק מתחיל אלפי שקלים בחודש.

     

    3. השתמשו במערכות לניהול מידע CRM - עקב תהליכי גלובליזציה מוגברים בעשור האחרון מתקיימות שתי תופעות בו זמנית: האחת, קשה לבדל בין המוצרים השונים בשוק; השנייה, עליה ברמת הדרישות הצרכניות מצד הלקוחות. על הפירמות להשתמש במערכות CRM תומכות ב לניהול כל סוגי הקשרים של העסק: עם לקוחות, ספקים, יועצים וכיו"ב ".

     

    כיום קל יותר גם לעסקים קטנים לאסוף, לסדר ולשלוף מידע על הלקוחות באמצעות מערכות CRM פשוטות יחסית. אסטרטגיית "ניהול קשרי לקוחות" נכונה מנהלת באופן מושכל מגוון תחומי שיווק במסגרת ניהול העסק: השגת לקוחות חדשים, הגברת הרווחיות מלקוחות קיימים ומניעת נטישת לקוחות קיימים.

     

    4. בחרו ספקים – אחד הדברים החשובים בניהול העסק הינו העבודה מול הספקים. ספקים חשובים למוניטין ולמקצועיות של העסק ולשקט הנפשי והיציבות. כשאתם בוחרים ספק חדש בצעו מחקר מקדים וסקרי שוק. שימו לב, להיזהר מהמלצות מהאינטרנט, שכן אתם לא יודעים מי כתב אותם והאם הוא בעל אינטרסים.

     

    מומלץ לבקש הצעות התקשרות ממספר מספקים במקביל ולבחון באופן ענייני מי עונה באופן המיטבי על הדרישות שלכם. לאחר שבחרתם ספקים, תמשיכו לעקוב אחר העבודה מולם במידה ולא תהיו מרוצים תעברו לספק אחר.  

     

    5. סילקו אשראי באינטרנט - דרך נוספת לחסוך בהוצאות העסק הקטן היא לעבור מסליקה באמצעות מכשירים פיזיים (מסופונים) לסליקה באמצעות מערכת אינטרנטית. סליקה באמצעות מערכת אינטרנטית חוסכת לעסק הקטן כ -1,500 שקל בשנה.

     

    מסופונים לסליקת אשראי עולים כ -150 שקל בחודש לעומת הסליקה האינטרנטית כ-30 שקל בלבד. מלבד החיסכון בכ-1,500 שקל בשנה, הסליקה האינטרנטית מציעה לבעלי העסקים מספר יתרונות החשובים לא פחות, דוגמת גישה מכל מקום ובכל זמן, אפשרות איתור של עסקאות ושליחה במייל, הפקת דו"חות מלאים של פעולות האשראי ואבטחה קפדנית יותר. מדובר בשיטת סליקה פשוטה, מסודרת ומאובטחת.

     

    הכותב הוא מנהל חטיבת שירותים עסקיים של קבוצת ביפר

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים