שתף קטע נבחר

השוואת מחירים: כמה יעלו לכם דגני בוקר ברשת?

לפני כחצי שנה בדקנו את מחיריהם של כ-15 סוגי דגני בוקר באתרים של שופרסל, רמי לוי ומגה. שבנו למדפים ומצאנו כי ממוצע המחירים הכללי ירד מאז בשלוש הרשתות, אך גם שעל אותו מוצר תשלמו עתה 85% יותר אם תקנו אותו ברמי לוי ולא בשופרסל. ובכל זאת - רמי לוי מציע את הסל הכי זול

הם מפוזרים אסטרטגית ברחבי הרשתות, קופסאות קופסאות, ערימות על ערימות, חלקן במרכז רובן במרוכז, כחומה סינית נראים מכל מקום ועליהן פצחו לא מעט מלחמות. אלו קופסאות דגני הבוקר.

 

 

בחודש מרס השנה בדקנו את מחיריהם של כ-15 סוגי דגני בוקר במטרה אחת - למצוא מי הכי זולה בתחום. המתנו בסבלנות והחלטנו לשוב ולבדוק מה קרה אחרי יותר מחצי שנה. 

 

דרך אתר ההשוואות עשינו בדיקה לאותם 15 המוצרים, דירגנו אותם לפי אחוז ההפרש מהזול ליקר במוצר ומצאנו מה השתנה בתמונת המחירים ברשתות: 

לחצו לצפייה בהגדלה 

*כל המחירים מחושבים לפי עלות לחצי קילו; המחירים נכונים ל-25.10.2012; בצבע ירוק - המוצר הזול ביותר

 

בשל הריבוי והגיוון בגדלים והמשקלים (750, 625, 615, 500, 450, 395, 375, 355, 300 - וזה רק על 15 המוצרים שנבדקו) ועל מנת שכל המוצרים "ידברו באותה שפה", חישבנו את מחירם של כל המוצרים לפי משקל אחיד של חצי ק"ג – מה שהביא לכך שהטבלה תהיה ברת השוואה.

 

מהבדיקה שערכנו עולים לא מעט נתונים מעניינים. כמות המוצרים בכל סופר שנכנסים לקטגורייה של דגני בוקר היא אדירה, כששופרסל כרגיל זוכה בתואר הרשת המגוונת כשהובילה עם כ-103 מוצרים, אחריה רמי לוי עם כ-60 ומגה אחרונה עם כ-52 מוצרים.

 

במעבר מהיר על הטבלה המעודכנת, מצאנו כי מוצר הפיטנס דגני בוקר אגוזי לוז שנמכר במדפים הווירטואליים של שלושת החברות אך לפני חצי שנה, היה ואיננו יותר (ולכן בטבלה השורה מושחרת). בנוסף לכך, שופרסל ישיר החליטו לוותר על מוצר הצ'יריוז דגני שיבולת שועל של חברת נסטלה כשבאותו מוצר בחרו המתחרות להשאיר את המוצר - תמורת העלאת המחיר. בהשוואת המחירים למרס 2012 מצאנו כי לזכותה של מגה באינטרנט עליית המחיר התבטאה רק בכ-1% לעומת רמי לוי שייקר את המוצר בכ-18% (אך עדיין נותר הזול ביותר ב-9.91%).

 

ומי הכי היקרה?

את התואר המפוקפק של הרשת היקרה ביותר נעניק שוב לרשת מגה, אשר היתה היקרה בכל 15 המוצרים שנבדקו - וכך גם בבדיקה שערכנו לפני חצי שנה.

 

את תואר הרשת הזולה נעניק שוב לרשת רמי לוי באינטרנט עם 13 מתוך 15 מוצרים זולים ממתחרותיה.

 

ממוצע המחירים ירד

בבדיקה מעמיקה והשוואת ממוצע המחירים לחצי קילו בכל רשת מול עצמה (מרס מול אוקטובר 2012) והעמדתן האחת מול השניה מצאנו כי ממוצע המחירים הכללי ירד בשלוש הרשתות. אך גם כאן יש לנו רשתות מדורגות: הרשת שהורידה מחירים בממוצע הכי פחות היתה רשת מגה באינטרנט עם 3% הורדה.

 

במקום השני עמדה רמי לוי באינטרנט עם כ-12% הורדה בממוצע ובמקום הראשון הובילה רשת שופרסל עם 14% הורדה בממוצע, מה שלא העניק לה עדיין את התואר של הכי זולה, אבל את אולי את תואר "חביבת הקהל" או לפחות "הרשת המשתדלת".

 

אז למה לחשב לפי חצי קילו? על כך נשאלנו לא פעם. פעולת ה"נירמול" מאפשרת לנו לא רק לדבר בשפה אחידה בין מוצרים זהים אלא גם בין מוצרים דומים או שהחליפו את משקלם.

כך לדוגמא פיטנס שקדים ודבש אשר נמדד בעבר בחבילה של 625 גרם, הוחלף על המדפים הווירטואליים בחבילה של כ-355 גרם לאותו מוצר שבכל פרמטר אחר זהה לחלוטין!

 

ההפרש אשר מתגלה לנו על ידי יצירת אותו מכנה משותף (חצי קילו) עבור אותו המוצר בדיוק, בשינוי האריזה (משקל) הינו אסטרונומי - חישוב מהיר מראה שהקטנת החבילה ומכירתה במחיר החדש משמעותה היתה עליית מחירים פרופר של כ-57% (שופרסל), 68% (מגה) ו-51% (רמי לוי).

 

יותר מכך, במידה ואדם חפץ לרכוש סוג כלשהו של דגני בוקר והוא אדיש לסוג, יצרן וטעם, ההפרש בין דגני הבוקר הזולים ביותר בטבלה המנורמלת מול היקרים ביותר יעמוד על כ-273% (כמעט פי 3!).

 

לחצו לצפייה בהגדלה

*כל המחירים מחושבים לפי עלות לחצי קילו; המחירים נכונים לחודש מרס 2012; בצבע ירוק - המוצר הזול ביותר

 

הכותב הוא שותף ומנכ"ל בחברת Acovado המתמחה בניהול פרויקטים וייעוץ בתחום האופטימזיציה והניתוח של בסיסי נתונים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים