שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הכי מטוקבקות
      הורים לילדים קונים יותר סיגריות - וגם תורמים יותר
      נתוני הלמ"ס לרגל יום המשפחה: משק בית עם ילדים בישראל מוציא פי 1.3 בחודש מזוג ללא ילדים. הורים לילדים מוציאים יותר כסף על עישון, וגם על תרומות למוסדות. ל-75% מהמשפחות עם שלושה ילדים ויותר יש טלוויזיה, לעומת קרוב ל-90% בקרב משפחות עם ילד או שניים וזוגות ללא ילדים

      כמה עולה לגדל ילדים ? על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שפורסמו היום (ד') לרגל יום המשפחה, משק בית עם ילדים מוציא בממוצע פי 1.3 מזוג ללא ילדים. נמצא כי הורים לילדים מוציאים יותר על חינוך ובידור, בעוד שזוגות ללא ילדים מוציאים יותר על דיור.

       

       

      ההוצאה לתצרוכת של זוגות ללא ילדים עמדה ב-2011 על ממוצע של 12,276 שקל בחודש, לעומת 15,994 שקל בחודש לזוגות עם ילדים. זוגות עם שלושה ילדים ויותר הוציאו בממוצע 16,386 שקל בחודש.

       

      בעוד שזוגות ללא ילדים הוציאו 9.5% מכספם על חינוך, תרבות ובידור, זוגות עם ילד או שניים הוציאו 14.2% מכספם על סעיף זה וזוגות עם שלושה ילדים ויותר הוציאו 15.9% מכספם על גנים, בתי ספר, הצגות, הופעות וספרים.

       

      כמו כן, נמצא כי הורים לילדים מוציאים יותר על מזון, הלבשה והנעלה, ריהוט וציוד לבית. מנגד, זוגות ללא ילדים הוציאו יותר על דיור, בריאות, תחבורה ותקשורת. שיעור ההוצאה על תחזוקת הדירה (תיקונים וחשבונות) היה דומה בין זוגות ללא ילדים לזוגות עם ילדים.

       

      הוצאה חודשית לתצרוכת למשקי בית עם וללא ילדים – 2011:

       

       

      מניתוח של צריכת המזון של משקי הבית עולה כי ישנם מוצרים מסוימים שצריכתם עולה כאשר מביאים ילדים לעולם. הורים לילדים הוציאו פי 1.5 ויותר מזוגות ללא ילדים על לחם אחיד ולחם פרוס, בעוד שזוגות ללא ילדים הוציאו יותר על לחם שסווג כ"מיוחד".

       

      בנוסף, הורים לילדים הוציאו על פיתות, לחמניות וכעכים, פי שתיים או במקרים מסוימים פי שלוש מזוגות ללא ילדים. פער משמעותי נמצא גם בהוצאה על ממרח שוקולד, דגני בוקר, חטיפים שונים ומעדני חלב, שההוצאה עליהם גדולה משמעותית בקרב הורים לילדים. עוד נמצא כי ההוצאה על חשבון הטלפון הנייד היא פחות או יותר כפולה בקרב הורים לילדים.

       

      הוצאה חודשית ממוצעת על מבחר מוצרים למשקי בית עם וללא ילדים - 2011:

       

      העלייה בהיקף ההוצאה על מוצרי מזון מסוימים נחשבת ל"הגיונית" וצפויה. ילדים צורכים דגני בוקר, חטיפים, ממרח שוקולד ומוצרי חלב בהיקף גבוה יותר ממבוגרים ובכלל, כשיש יותר פיות להאכיל, סביר להניח כי ההוצאה על מזון תגדל.

       

      מנגד, מעניין לראות כי ישנם סעיפים פחות "צפויים" שבהם ההוצאה גדלה עם בואם של ילדים לעולם. כך, למשל, נמצא כי הורים לילדים מוציאים יותר כסף על עישון. זוגות ללא ילדים הוציאו בממוצע 108 שקל בחודש על עישון, לעומת 134.6 שקל בחודש בקרב זוגות עם ילדים. מעניין אף יותר, כי זוגות ללא ילדים הוציאו 47.2 שקל בחודש על תרומות למוסדות, לעומת 74.4 שקל בחודש בקרב הורים לילדים.

       

      יתכן שכאשר בוחנים את אוכלוסיית ההורים לילדים, במיוחד משפחות עם שלושה ילדים ויותר, גדל משקלן של משפחות חרדיות ומשפחות במגזר הערבי. לתופעה זו עשויה להיות השפעה על העלייה בהוצאה על עישון ועלייה בתרומה למוסדות צדקה.

       

       (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
      (צילום: shutterstock)

       

      נתון נוסף שתומך בסברה זו, הוא שיעור הבעלות על מכשירי טלוויזיה. נמצא כי ב-75% מהמשפחות עם שלושה ילדים ויותר היה מכשיר טלוויזיה, לעומת קרוב ל-90% בקרב משפחות עם ילד או שניים וזוגות ללא ילדים.

       

      גם הרגלי צריכת התקשורת היו שונים מהותית בין משפחות עם שלושה ילדים ויותר לשאר האוכלוסייה. 37.9% מהמשפחות עם שלושה ילדים ויותר, החזיקו במנוי לכבלים, לעומת 69.3% מהזוגות ללא ילדים ו-61.6% מההורים לילד או שניים.

       

      מנגד, 30.4% מהמשפחות עם שלושה ילדים ויותר החזיקו בצלחת לוויין, לעומת 12.2% מהזוגות ללא ילדים ו-19.4% מההורים לילד או שניים. נתון זה מצביע על ביקוש גדול יותר בקרב הורים לשלושה ילדים ויותר, לתקשורת ובידור מהסוג שחברות הכבלים ורשתות הטלוויזיה הישראליות אינם מספקים.

       

      לפנייה לכתב/ת
       תגובה חדשה
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      מומלצים