שתף קטע נבחר

במקום המרצדס של אבא: אוטובוס לבינתחומי

למרות ש-63% מהסטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה אינם משתמשים בתחבורה ציבורית, סקר פנימי העלה שהם יעדיפו להגיע באוטובוס, אם היה קו ישיר שמחבר בין ת"א להרצליה. בעקבות זאת השיקה חברת מטרופולין קו חדש שיחבר את התחנה המרכזית בת"א למרכז הבינתחומי ולרעננה

ציבור הסטודנטים נוהג להתנהל בתחבורה ציבורית בדרך קבע, ומעתה ייהנו מהזכות גם הסטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה. בשבוע החולף הושק לראשונה קו אוטובוס 347 של חברת מטרופולין, שייצא מהתחנה המרכזית בתל-אביב ויגיע דרך הרצליה עד לרעננה. בין היתר יעבור האוטובוס במרכז תל-אביב ובמרכז הבינתחומי. הקו יצא כל 20 דקות ויפעל עד השעה 21:30 בערב.

 

 

על פי סקר שביעות רצון הסטודנטים שערכה התאחדות הסטודנטים הארצית, עם פתיחת שנת הלימודים תשע"ד, כ-63% מהסטודנטים שלומדים במרכז הבינתחחומי כלל אינם משתמשים בתחבורה ציבורית, אולם כ-31% מהם מדיווחו שהם מנצלים את ההנחה שניתנת להם במסגרת כרטיס הרב-קו הסטודנטיאלי.

 

מדובר במספר גבוה בהרבה מהממוצע הארצי; לצורך השוואה, כשליש מהסטודנטים שהשתתפו במדגם (34%) אינו משתמש כלל בשירותי תחבורה ציבורית, או לא מחזיק "רב-קו" לסטודנט. 13% מהסטודנטים משתמשים באופן לא קבוע בהנחה לסטודנטים, 35% משתמשים בהנחה של 33% לטעינת "רב-קו" וכחמישית (18%) מחזיקים בכרטיס "חופשי שנתי" או "חופשי סמסטריאלי".

 

למרות זאת, במסגרת פרויקט "יחד מתווים את הדרך" שערכה אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי, נשאלו הסטודנטים אודות דרכי הגעתם לקמפוס. מהסקר עולה כי 57% מהסטודנטים היו נוסעים באוטובוס - אם היה קיים קו ישיר מתל-אביב למרכז הבינתחומי.

 

 (באדיבות התאחדות הסטודנטים הארצית) (באדיבות התאחדות הסטודנטים הארצית)
(באדיבות התאחדות הסטודנטים הארצית)

 

בין העיר הגדולה להרצליה

לאור תוצאות הסקר, פנתה אגודת הסטודנטים לחברת מטרופולין, ולפיכך הושק, כאמור, לראשונה קו חדש שיחבר בין תל-אביב למרכז הבינתחומי ומשם ימשיך לרעננה. הקו אמור לנסוע דרך דרך נמיר וכביש החוף למרכז הבינתחומי, ובכך לענות על צרכיהם של סטודנטים שמתגוררים במרחק מה מתחנת הרכבת, ומעוניינים להגיע למרכז הבינתחומי ללימודים בתחבורה ציבורית.

 

זאת ועוד, חברת מטרופולין התחייבה כי בקו זה יופעלו אוטובוסים חדישים שיכללו מגוון אפשרויות המשדרגות את חווית הנסיעה - כגון שולחן אישי מתקפל בגב כל מושב, אינטרנט אלחוטי, שקע USB ועוד. יצוין כי המרכז הבינתחומי דורג במקום ה-38 בשביעות רצון הסטודנטים ממענה של תחבורה ציבורית, הרבה אחרי מכללת סמינר הקיבוצים, מכון וייצמן למדע והמכללה האקדמית הדסה בירושלים - שתפסו את המקומות הראשונים בדירוג זה.

 

ירדן בן יוסף, יו"ר אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי, מסר בתגובה לפניית ynet כי "זהו יום מרגש למרכז הבינתחומי, לאגודת הסטודנטים ולי אישית כסטודנט. אני שמח שלאחר מאמץ רב וממושך, הצלחנו להגשים את רצון הסטודנטים ולהשיק קו אוטובוס ישיר וחדיש מתל-אביב למרכז הבינתחומי. לראשונה, סטודנטים שגרים בתל-אביב יוכלו להגיע בתחבורה ציבורית לקמפוס".

 

אורי רשטיק, יו"ר התאחדות הסטודנטים, הוסיף כי "כ-60% מהסטודנטים בישראל אינם מחזיקים ברכב פרטי. תחבורה ציבורית טובה ויעילה תדחה ואף תמנע את הרכישה של הרכב הראשון שלהם, שיביא להשלכות סביבתיות וארגוניות רחבות. בנוסף, הדבר יתרום לכמעט 200 אלף סטודנטים וסטודנטיות, שסובלים מיוקר המחייה הגובר".

 

 (באדיבות התאחדות הסטודנטים הארצית) (באדיבות התאחדות הסטודנטים הארצית)
(באדיבות התאחדות הסטודנטים הארצית)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים