שתף קטע נבחר

הכסף נמצא סביבכם - כך תלמדו לאסוף אותו

אם רק תאמינו, אין גבול למספר הלקוחות והכסף שנמצא בהישג ידכם. השאלה היא איך לקבל נתח מכל השפע הזה. ארבעה פרמטרים להצלחה בעסקים, ועוד אחד מרכזי: הכל מתחיל באמונה. פרק מספר חדש

אני מעריך שקראתי עד היום מאות מאמרים וספרים בתחום האימון ופריצת הגבולות המנטליים והשתתפתי בעשרות סדנאות בארץ ובעולם. לכן אני יודע שאני יכול לחסוך לכם זמן יקר על ידי הנגשת התכנים החשובים ביותר, שיאפשרו לכם לשנות ולצמוח באופן העמוק והמהותי לעשות את השינויים והצמיחות העמוקים והמשמעותיים ביותר בתחום האימון המנטלי בכלל ובחזית המכירות שלכם בפרט.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

עד כה עסקנו רבות בבניית התשתית הנכונה עבורכם לשינוי, שדורשת מכם להרחיב את התודעה, להתנקות מסמים מנטליים, לטהר רעלים סביבתיים ולמקד את תשומת הלב שלכם בנתונים שיאפשרו לכם לבנות שיטת מכירות ענפה, שתופץ למרחקים באמצעות לקוחות מפיצי בשורה. לפני שנפתח את הגזע ונתמקד בבניית שיטת המכירות הייחודית לכם, חשוב שנוודא שהשורשים שלכם והקרקע על בסיסה אתם מבצעים את השינוי לרמה הבאה שלכם חזקים ומהודקים דיים.

 

להלן פרוסים עבורכם ארבעת הפרמטרים המשותפים לאנשי עסקים ולאנשי מכירות מצליחים. הבנה לגבי מידת היישום של כל פרמטר על עצמכם תסייע לכם להבין היכן נכון לכם להמשיך ולמקד את האימון המנטלי שלכם כדי להצליח, בפרט כאנשי מכירות וכאנשי עסקים. לכן, אל תעבירו דף כדי לסמן V על עוד עמוד, על עוד פרק, על עוד ספר, על עוד סדנה. היו כאן ועכשיו. התעמקו ושאלו את עצמכם את השאלות החשובות באמת ביחס לכל אחד מהפרמטרים הללו ותנו לעצמכם ציון בין 1 ל10: איפה אתם נמצאים ביחס לכל פרמטר? אני משאיר לכם מקום לכתיבת הציון שלכם, כדי שבפעם הבאה שתקראו את הספר הזה, תוכלו לקבל מדד ממשי לציר ההתפתחות המנטלית שלכם.

תנו לעצמכם ציון אמיתי על הפרמטרים המוצגים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
תנו לעצמכם ציון אמיתי על הפרמטרים המוצגים(צילום: shutterstock)
 

חשיבת "יש"

עד כמה אתם מאמינים שאין סוף למספר הלקוחות ולכמות הכסף שיש בסביבה שלכם? בחיים שלכם? בעולם? עד כמה אתם מאמינים שככל שיש יותר אנשי מקצוע בתחום שלכם, הדבר דווקא טוב לכם? עד כמה אתם סמוכים ובטוחים במגוון האפשרויות שיש לכם כדי להתפתח, לצמוח ולהצליח? עד כמה ברור לכם שאתם יכולים לסגור כל עסקה בכל מחיר?

 

חשיבת 'יש' היא אותה חשיבת שפע שדיברתי עליה קודם, כשהזכרתי את סוגיית הצ'קים על המקרר. עָברו כמה עמודים, המשכתם לקרוא, מה זה עשה לתודעה שלכם? לפני שאתם ממשיכים להתאמן על שיפור היכולת שלכם לנצל כל ממשק לסגירת עסקה, עד כמה אתם פתוחים תודעתית להבחין בכל הממשקים הללו? בכל האפשרויות? ועד כמה אתם מאמינים ביכולת שלכם לצמוח בכל שנה ב-100%, לעשות את מה שאתם אוהבים לעשות ולקום בכל בוקר בתשוקה גדולה?

 

פרואקטיביות

מה אתם מוכנים לעשות כדי להגיע ליעדים שלכם, כדי להגשים את החלומות שלכם ושל הילדים שלכם עד כמה אתם באמת פעילים, לא רק ברמת הלמידה, אלא גם במישור המעשי? כמה פעולות חדשות אתם מוסיפים לשיטת המכירות שלכם מדי חודש? היו כנים עם עצמכם, עד כמה אתם מתמידים בעשיית פעולות שלא נעים לכם לעשות אותן? כמה מהקשרים העסקיים שלכם הם כאלו שיזמתם בעצמכם?

 

זוכרים שהזכרתי את עניין המחיר שיש בדרך לכל יעד? להיות פרואקטיבי זה אומר להיות מוכן לשלם אותו ויהי מה. דיברנו על חיבור הנקודות בין המצב הנתון שלכם (A) למצב הרצוי (B). להיות פרואקטיבי זה אומר לעמוד ביעדים היומיומיים שגזרתי לעצמי ולייצר כל הזמן שיטות חדשות שיוודאו את ההגעה שלי אל היעד. עד כמה אתם מוכנים לשלם, פעם אחר פעם, את המחיר, ולהמשיך הלאה אל האפשרות הבאה? עד כמה אתם פרואקטיביים?

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

חשיבה יצירתית

במהלך חיינו החברה מתכנתת אותנו להיות דומים וללכת בתלם. כולנו הולכים לבית ספר יסודי, לתיכון, לצבא, תואר ראשון, תואר שני, ואז מתחילים החיים האמיתיים. אין לנו מסגרת, אבל בברירת המחדל שלנו ברור לנו שאנחנו צריכים למצוא תבנית ברורה לעבוד לפיה. כמו כולם.

 

החשיבה הסכמטית הזו מאפיינת את מוח שמאל שלנו. המעניין הוא שיש לנו, לכולנו, גם את מוח ימין, המוח היצירתי, היוצר, המחדש, שיוצק בנו השראה. עד כמה אתם מפעילים אותו בחיי היומיום שלכם? אגב, אם אתם לא מפעילים אותו ואתם מתנהלים כמו כולם, חוזרים על אותן פעולות מכירה יום אחרי יום, שבוע אחרי שבוע, חודש אחרי חודש, שנה אחר שנה, איך יכול להיות שאתם מצפים לקבל פתאום תוצאות אחרות? רק פעולות יצירתיות וחדשות תוכלנה להוביל אתכם להצלחה יוצאת דופן, גם ביחס לעצמכם וגם ביחס לסביבה.

 

כשאתם מסתכלים על עצמכם כאינדיבידואלים, כבעלי עסקים, כאנשי מכירות: עד כמה אתם דומים לקולגות ולמתחרים שלכם ועד כמה אתם שונים מהם? עד כמה ברור לכם שכדי להצליח עליכם להיות שונים? עד כמה הפעולות שאתם עושים זהות לאלו שעושים בעלי מקצוע דומים לכם ועד כמה הן אחרות וחדשניות? האם כשהלקוח שלכם מסתכל עליכם הוא רואה עוד בעל מקצוע או בעל מקצוע ייחודי ואחר?

 

חשיבה מתאמנת

מהו אימון עבורכם? חזרתיות, תרגול, תהליך או אולי להתמיד בעבודה עם מאמן? אימון כמו שאני חווה אותו, הוא דווקא משהו אחר: אני רואה אותו ככאב וכעיוורון. כאב, כי אימון אמיתי הוא כזה שכל הזמן דורש מכם לעלות רמה, להתאמץ יותר, לעשות משהו שאתם עדיין לא טובים בו, לשפר את היכולות שלכם, למתוח אותן לקצה גבול היכולת שלכם.

 

לצורך כך, יכול להיות שלעתים אדרש להיות עיוור לדרך, פשוט לעשות את הכי טוב שאני יכול, לתת מעצמי את המקסימום האפשרי עד שאולי אפילו אפתיע את עצמי ביעד שאצליח להגיע אליו. עד כמה אתם מותחים את גבולות האפשר שלכם מדי יום? מדי שבוע?

 

באיזו תדירות אתם מתאמנים על מתיחה זו ביחס לעסקים ולמכירות שלכם? כמה פעמים הפתעתם את עצמכם במה שהצלחתם להגיע אליו באימון? עד כמה כואב לכם תוך כדי האימון? עד כמה אתם מבצעים פעולות חריגות בשגרת האימונים שלכם, האם אתם פשוט חוזרים על אותן פעולות שאתם כבר מכירים? מהו גרף השיפור שלכם?

 

ללקוחות אין בעיה של כסף, ללקוחות יש בעיה של תעדוף

 

הכותב הוא מחבר הספר "בסוף יצא לך ארנב", שנמכר  בחנויות הספרים המובחרות ובאתר

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים