שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לא כסף או בריאות: מה הדבר שהכי חשוב לכם בעולם?
    חוקרים שבדקו מאות מחקרים, מצאו את הדבר שכולם רוצים יותר מכל. לא, זה לא כסף, לא המשפחה ואפילו לא בריאות או אריכות חיים. אז מה באמת אנחנו רוצים ומה קורה לנו בחיים אם אנחנו לא מקבלים את זה?

    מה אנחנו באמת רוצים בחיים? אנשים שונים זה מזה, אבל יש דבר אחד שכולם רוצים, יותר מהכל: חוקרים אמריקנים, הופתעו לעלות מה הדבר שכולם חפצים בו, יותר מכסף, עבודה יוקרתית, משפחה, בריאות או אריכות חיים.

     

    עוד חדשות בריאות

    אחרי התאונה: הלוחם מ"צוק איתן" זקוק לעזרה

    תינוקת בת שנה וחצי סבלה מחום ופרכוסים, ונפטרה בשנתה

    כך הצילה מחברת הארי פוטר מעריץ שרצה להתאבד

     

    החוקרים מביה"ס לעסקים באוניברסיטת קליפורניה בדקו מאות מחקרים ומסקנתם הייתה אחת: כל אדם, גם אם אינו מודה בכך, חפץ יותר מכל בכבוד, שכלל הערכה או הערצה של הזולת כלפיך, הרצון של אחרים להקשיב למוצא פיך והמעמד החברתי אליו הגעת.

     

    החוקרים גילו עוד קשר בין מעמד חברתי נמוך לבין בריאות: אלה שחשו מוערכים פחות – מקצועית ואישית בקרב הסובבים אותם או הקולגות שלהם לעבודה, סבלו יותר ממחלות כרוניות, כולל דיכאון, חרדה ומחלות לב וכלי דם.

     

    בלי כבוד - מצב הרסני לנפש

    "כאשר אינך חש מוערך על ידי אחרים – זה כואב", אמר ראש צוות החוקרים, ד"ר קמרון אנדרסון, "הפגיעה במעמדך החברתי פוגע באנשים הרבה יותר מכפי שאפשר לתאר. המצב הזה עשוי להיות הרסני, הן נפשית והן גופנית".

     

    "הערכה עצמית חיובית היא צורך קיומי בסיסי של כל אדם", מסביר אפי גיל, פסיכולוג רפואי, "כל אדם רוצה להרגיש שהוא חשוב לאחרים, שאכפת להם ממנו ושמעריכים את מה שהוא עושה. זה אלמנט שמוביל למימוש עצמי". עם זאת, מסביר גיל, שהשפעת הכבוד נוטה להיות משמעותית יותר בקרב המין הגברי, ובקרב אנשים משכילים פחות.

     

    כך או כך, לכבוד עשויה להיות השפעה מכרעת גם על הבריאות: "הקשר בין המצב הנפשי למחלות כרוניות נבדק רבות" מציין גיל, "ברגע שאתה חש לא מוערך, זה עלול להוביל לדימוי עצמי נמוך, לחץ נפשי גבוה, עד להפרעות חרדה ודיכאון שמובילות למחלות כרוניות".

     

    מה תוכלו לעשות?

    גיל מציע מספר טיפים:

     

    1. אל תפריזו בעניין הכבוד: עצרו והבינו את הסיטואציה בה אתם נמצאים באופן ריאליסטי, והפחיתו מהשפעת הכבוד של אחרים כלפיכם.

     

    2. העריכו את עצמכם: תנו לעצמכם חיזוקים חיובייים, גם אם הסביבה פחות מעריכה אתכם. אם תכבדו את עצמכם על הישגיכם, תזכו גם מאחרים להערכה גבוהה יותר.

     

    3. התמקדו במה שאתם טובים בו: פתחו קודם את היכולות בהן אתם מצטיינים. זה יוביל אתכם להישגים גבוהיום יותר בתחומכם, מה שיאפשר בשלב מאוחר יותר להתנסות בצעדים חדשים בחייכם.





     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שלום דוקטור
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים