שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    למה "לא מוסרים מחירים בטלפון"?
    עד שמחירי כל המוצרים בכל הסניפים של הרשתות הגדולות יהיו קריאים לבני אנוש באתרי אינטרנט, בהתאם לחובת שקיפות המחירים המוטלת עליהן, בדקנו אם העונים לטלפון בסניפי רשתות השיווק יתנו לנו מחיר של מוצר אחד, שאנחנו מחפשים. בחרנו במוצר שידבר ללב שלהם: חיתולים. אילו תשובות קיבלנו?

    "למה לא מוסרים מחירים בטלפון? ככה, הוראה מההנהלה". זו התשובה שתקבלו לעיתים קרובות (אך לא תמיד), אם תתקשרו לסניף סופרמרקט של אחד מרשתות השיווק ותבקשו מחיר של מוצר אחד, שמהווה את עיקר ההוצאה בקנייה שלכם.

     

    סירבו למסור לכם מחירים בטלפון? ספרו לנו >>

     

     

    ייתכן שקרה לכם שחיפשתם מחיר של מוצר, אותו אתם קונים בכמויות, כדי שהמידע יסייע לכם לבחור באיזה סניף לערוך את הקנייה שלכם? זה קורה בעיקר להורים שתלויים בתרכובות חלב לתינוקות וחיתולים ולכן הם גם חולקים ביניהם מידע עדכני על מחירים ומבצעים, אבל זה לא רלוונטי רק להורים. בחגים – יש מי שמחירי האורז חשובים לו, מחירי עוף וכו' וכו'. אלה לעיתים יקבעו היכן יערוך את הקנייה, גם אם מדובר בהחלטה שאינה תמיד לוגית.

     

    כרגע, למרות שחובת שקיפות מחירי כל המוצרים, בכל סניפי הרשתות הגדולות, נכנסה לתוקף, עדיין קשה לפענח את הנתונים שהרשתות העלו לאינטרנט. לכן נגה, אמא לתינוקת, ביקשה לאחרונה לברר מחיר של מוצר אחד בלבד בטלפון. לשם כך היא התקשרה לאחד הסניפים הקרובים לביתה. "רציתי לדעת אם המוצר נמצא במלאי כי בסניף מגה בעיר הקרוב לביתי הוא היה חסר. ביקשתי גם לדעת מה מחירו, כדי לדעת אם שווה לי לנסוע קצת יותר רחוק. לתדהמתי סירבו למסור לי את המחיר בטלפון". 

     

     

     

    למה לא מוסרים מחירים? תשובות אפשריות

    החלטנו לבדוק בעצמנו: האם ימסרו לנו בטלפון את מחירו של מוצר אחד (חיתולי האגיס שלב 2) בסניפים של רשתות גדולות, שבמילא מחויבות למסור כיום את מחירי כל הסניפים באינטרנט, לרווחת הצרכנים? גם אם המידע באינטרנט עדיין לא קריא עבור הצרכן הסביר, הוא יהיה כזה בקרוב ובנוסף: חובת השקיפות היא לא רק אינטרנטית אלא גם הלך רוח: אם כבר שקיפות אז עד הסוף. אז מה הבעיה?

     

    מסתבר שיש בעיה. הסיבות האפשריות לכך רבות: סיבה אחת - התחרות. למרות שהמחירים לא סודיים, ברשתות חוששים שהמתחרים הם אלה שמתקשרים ולכן מורים לעובדים לא לחשוף פרטים בטלפון.

     

    סיבה נוספת: שמירה על הלקוחות. אם יחשפו מחיר בטלפון, יתכן שהלקוח יבחר לקנות בסניף אחר. אז נכון, זה שירות טוב ללקוח, אך הוא לא בהכרח יעריך את השירותיות והכנות. הוא פשוט יקנה במקום הזול יותר. בנוסף, הרשת השקיעה רבות במראה של הסניף, כדי שלקוחות יגיעו, יקנו את המוצר וייחשפו לעוד פריטים מפתים.

     

    עוד סיבה שנתקלנו בה היא חוסר גישה של הקופה הראשית או שירות הלקוחות בסניף למחירים ממוחשבים. "אני צריכה את הקוד של המוצר", אמרו לנו, או "אני צריך ללכת למדף". כשיש לקופאים גישה למחיר דרך המחשב – לא תמיד ברור להם או ללקוח באיזה מוצר מדובר. "יש הרבה סוגים של חיתולים תחת שם המותג הזה", אמרו לנו.

     

    וסיבות אפשריות נוספות: המחירים מתחלפים לעיתים במהלך היום, זה מציק לקופאי הראשי/שירות הלקוחות/מנהלת הסניף; הם עלולים למסור לצרכן המתקשר מחיר שגוי.

     

    אז איפה היו נחמדים ומסרו לנו את המחיר בטלפון, איפה סירבו בשל הנחיות מההנהלה, איפה טרחו באופן מיוחד כדי לסייע לנו ואיפה קשה להשיג את הסניפים בטלפון? הנה תוצאות הבדיקה.

     

     

    You - לרוב לא מוסרים מחירים בטלפון

    ב-You באזור התעשייה עפולה, שדרות מנחם בגין 79,

    הקופאית הראשית: "לא מוסרים מחירים דרך הטלפון".

    מה הבעיה? יש חובה לשקיפות מחירים באינטרנט, אז בטלפון לא?

    "אנחנו לא מוסרים".

      

    ב-You ביג באר שבע הרכבת, דרך חברון,

    הקופאית הראשית: "אני לא יודעת, אנחנו גם לא אומרים מחירים בטלפון".

     לשאלתנו: למה, זה רק מוצר אחד, ענתה: "זה לא קשור, לא אומרים מחירים בטלפון". 

    הקשינו: "פשוט עכשיו כל המחירים באינטרנט, אז מה הבעיה להגיד"?

    בתגובה היא הציעה לנו לבדוק את המחיר באינטרנט וכשאמרנו לה שכרגע המחירים לא קריאים, היא סיכמה: "מתנצלת".

     

    ב-You חלוצי התעשייה 71 בקריית חיים,

    הקופאית לא שמעה כנראה על "מדיניות הרשת" ומסרה לנו את המחיר. בערך: "נראה לי 64 שקל".

     

      

    רמי לוי - לא מוסרים מחירים בטלפון

    בסניף רחוב היהלומים באזור התעשייה הצפוני, אזור.

    אמרה לנו הקופאית: "מותק אנחנו לא אומרים מחירים בטלפון לא מבצעים, לא מחירים".

    למה מה הבעיה עם זה?

    "לא כי זה אסור".

     אסור על פי מה? על פי חוק?

    "מאמי אף סופר לא ימסור לך מחירים בטלפון. אלה הוראות של ההנהלה. לא אומרים מחירים בטלפון".

    סך הכל את חוסכת לאדם להגיע לסניף במיוחד.

    "יש לנו הוראות מההנהלה מהמנכ"ל, לא להגיד מחירים בטלפון, זה הכל. מצטערת".

     

    גם בסניף מהדרין, כנפי נשרים 26 גבעת שאול, ירושלים,

    "אין לנו אפשרות להגיד מחירים דרך הטלפון".

    למה?

    "ככה. אלה הנהלים".

     

    בסניף טבריה

    אמרו לנו: "אנחנו לא נותנים מחירים בטלפון".

    מה הבעה, זה לא סודי?

    זו ההוראה של המנהל, אז לא נותנים".

     

    חצי חינם - לא מוסרים מחירים בטלפון, אך קופאית אחת היתה נחמדה במיוחד

    בסניף ברחוב הכישור 22 חולון,

    ענתה הקופאית: לא יודעת, אלך רגע לבדוק".

    אין לך את המחיר בקופה?

    "לא".

    היא חזרה תוך כמה שניות: "אנחנו לא אומרים מחירים בטלפון. לא ידעתי, אני חדשה פה. אמרו לי שאסור להגיד".

     

    בסניף הכשרת היישוב, ראשל"צ:

    "אני לא יכולה להגיד לך מחירים בטלפון".

    למה אסור, זה רק מוצר אחד?

    "אי אפשר".

    מאיזו סיבה, אם אני יודעת שהמוצר נמכר במחיר נמוך, אני מגיעה. אם לא, אחפש אותו בסניף אחר.

    (היא התרצתה:) "דקה אני אבדוק לך. אני חייבת ללכת לראות".

    (חזרה): "אין שום מבצע. זה עולה 53 שקל".

     

    ברקון 2 הוד השרון,

    אמרו לנו: "אני לא יודעת מה המחיר, אבל חוץ מזה אנחנו לא נותנים מחירים בטלפון. אסור לנו".

    מה הסיבה, בסך הכל מוצר אחד?

    "קיבלנו הוראה מהמשרד לא לתת מחירים בטלפון".

    אבל למה? אני יכולה לבוא ולראות, פשוט לי זה חוסך נסיעה.

    "צריך רק להגיע לשורה ולהסתכל".

     

      

    שופרסל: מוסרים מחירים טלפון

    בשופרסל, הקופה הראשית מכונה: "שירות לקוחות".

     

    דיל בית שמש, רחוב העליה

    שירות הלקוחות: "אין לי מידע בקופה, אני צריכה ללכת להביא האגיס כדי לבדוק. אם יש לך קוד של האגיס אני אבדוק לך".

    לא אין לי.

    "רגע חכי, אני אנסה למצוא האגיס בשאילתא ואבדוק לך. כל השלבים אותו דבר נכון? שלב 4 עולה 47.90 ו-2 ב-89 שקל בקנייה מעל 75 שקל".

     

    דיל נתיב האבות 3 צומת כפ"ס

    הקופאית היתה נחמדה אבל חשדנית. שאלה למה אנחנו רוצים לדעת את המחיר.

    ענינו: אם יש עליו מבצע או הנחה, שווה לי להגיע לסניף.

    "האגיס הרגיל?", שאלה ואז ככל הנראה הלכה למדף.

    "2 ב-89 שקל בקנייה מעל 75 שקל", היתה התשובה.

     

    בשופרסל שלי גבעת שמואל בן גוריון 18

    ענו לנו מייד: "יש מבצע 2 ב-89, זה עולה בין 40 ל-50 שקל".

     

    בשופרסל שלי מרכז חורב

    הקופאית אמרה לנו די במהירות שהמחיר עומד על 42.90 שקל.

     

     

    יינות ביתן: תלוי בסניף

    הרשת לא חושפת את מספרי הטלפון בסניפים. המתקשר לשירות הלקוחות עובר דרך מבוך מתסכל של מערכת לניתוב שיחות, שלפעמים עובדת ולפעמים לא. 

     

    רחובות פארק המדע

    "לא נותנים מחירים בטלפון",

    זה לא סודי הרי.

    "לא יודעת, אלה ההוראות שאני מקבלת: לא להגיד מחירים בטלפון".

     

    ערד, התעשיה 60, צים סנטר

    "יש לך את האריזה לידך"?

    לא.

    "רגע, אני אחפש (כנראה במחשב). יש כל כך הרבה סוגים, אני לא יודעת". בסוף מצאה: "43.90 שקל".

     

    יינות ביתן סניף ירקונים

    "וואו, אין לי מושג מאמי. אני בקופה הראשית, אין לי מושג צריך ללכת לבדוק. אין לך את זה במחשב? אני צריכה את הקוד, אין לי את הקוד".

    אני לא רוצה שתקומי במיוחד. תודה בכל אופן.

     

    סניף יבנה

    הקופאית ענתה מייד: 43.90 שקל.

     

     

    ויקטורי - בגדול לא נותנים אבל לנו נתנו + שירות טוב במיוחד

    בסניפי ויקטורי פשוט לא עונים. באמת שניסינו. ענו לנו בסניף אחד ושם קיבלנו במפתיע שירות טוב במיוחד.

     

    סניף גני תקווה, הכרמל 20

    אין לך את המחיר במחשב? שאלנו את הקופאית.

    "כן, אבל אני צריכה לחפש. עדיף לי לראות ולהגיד לך".

    הלכה, חיפשה, חזרה: "47.90 שקל".

    תודה רבה לך על המאמץ.

    "תודה שחיכית".

    לא זה בסדר, תודה.

     

      

    אושר עד - נותנים ולא נותנים

    בסניף גליס פ"ת  

    הקופאית סירבה לתת לנו מחירים.

     

    באזור התעשייה, ב"ש

    הקופאית חיפשה ונתנה לנו מחיר של האגיס פרידום: 55 שקל.

     

    בשאר הסניפים לא ענו. באמת שניסינו את כולם.

     

    מגה בעיר - המוצר חסר אך נותנים מחירים

    למגה בעיר פנינו בעקבו התלונה על מחסור בחיתולים שלב 2. אז אכן היה מחסור בחיתולים, אבל את מחירים דווקא נתנו לנו.

     

    מגה בעיר אם המושבות מרכז שלום.

    הקופאי הראשי אמר שיבדוק אם המוצר קיים במלאי. חזר אחרי חצי דקה ואמר: "כרגע אין".

    שאלנו אם יש פמפרס.

    "את רוצה לדעת מחיר של פמפרס או בייביסיטר אחד מהם"?, שאל. השבנו בחיוב לגבי שניהם והוא בדק ואמר: "אין לנו בכלל שלב 2 בסניף".

    שאלנו לגבי שלב 3 של האגיס והוא אמר מייד: "זה עולה 50 שקל".

     

    מגה בעיר קניון עזריאלי מודיעין שדרת החשמונאים

    הקופאית אמרה: "שלב 2 אין לנו". שאלנו לגבי שלב 3. "יש רביעיה".

    מה המחיר?

    "אני צריכה ללכת לבדוק".

    לא התעקשנו שתלך לבדוק במיוחד אבל היא נתנה לנו תחושה טובה, שהיתה הולכת לבדוק אם היינו מתעקשים.

     

    מגה בעיר אודיטוריום מרכז הכרמל.

    הקופאית הראשית אמרה: "אבדוק בכלל אם יש". לקח לה דקה לבדוק, כנראה הלכה למדף, אמרה: "כן יש לנו. המחיר: 41.90 שקל".

      

    תגובות 

    רמי לוי מסר: "מי שמתקשר אלה בדרך-כלל המתחרים. אז למה להקל עליהם? שיבואו לסניף. אם שומעים שזה צרכן נותנים לו מחיר בטלפון".

     

    מיינות ביתן נמסר: "אנחנו לא מוסרים מחירים בטלפון על מנת למנוע טעויות. הרשת מעדכנת מחירים בהתאם לפעילות מסחרית מדי יום. לפיכך, מחיר שניתן בטלפון, יכול להיות לא רלוונטי, לכשיגיע הלקוח. בהתאם לחוק המזון עולה לאינטרנט קובץ עדכון אחת לשעה".

     

    בוויקטורי לא ידעו לומר לנו למה לא מוסרים מחירים בטלפון. "אין לזה סיבה".

     

    ממגה לא נמסרה תגובה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים