שתף קטע נבחר

ניו ג'רזי

אירועי השבוע בקהילת ניו ג'רזי

חוק וסדר

 

המשרד של ברברה כהן (Cowen) ושרה ג'ייקובס (Jacobs) שוכן באחד ממגדלי המשרדים שמכילים עשרות או אולי מאות משרדים של נותני שירותים מקצועיים בהאקנסק, ניו ג'רזי, ממש בצמוד לבית המשפט במזרח העיירה. שתי עורכות דין ומזכירה. כל אחת עוסקת בתחומה, הראשונה בדיני משפחה והשניה בדיני עבודה ותאונות, ומזה שנים ארוכות הן חולקות את אותו משרד עם מזכירה משותפת, ומתנהלות 'כמו במשפחה'. הן תומכות האחת בשניה, מתייעצות, מעלות סוגיות, אבל בעיקר הן עובדות בשביל הלקוחות שלהן. המשרד של כהן וג'ייקובס הוא משרד שונה ולא קיימת בו ההמולה של מזכירות משפטיות, עוזרים בכירים, שותפים צעירים ועוד בעלי תפקידים שפוגשים בהם הרבה לפני שמגיעים לזה היושב בראש המשרד הקרוי על שמו, ובדרך כלל יהיה זה שגם עליו יוציא הלקוח שנדרש לייעוץ ולהגנה משפטית את מיטב כספו.

 

אם כך, למה לבוא אליכן? ג'ייקובס: אנחנו יידשע מאמא בנפשנו. יש לנו נסיון של שנים רבות, ובחרנו לעצמנו דרך עבודה מאוד מסויימת. יכולנו כבר מזמן להתרחב ולשכור שירותים של עורכי דין ועוזרים נוספים. בחרנו לעבוד בעצמנו בשביל הלקוחות שלנו. מצאנו שהלקוחות שמגיעים אלינו מבקשים את העו"ד בעל הנסיון הרב ביותר עם הידע הספציפי שישרת את התיק, ולא רוצים לעבוד עם מתלמדים או אנשים בדרגות נמוכות יותר שהם עדיין חסרי נסיון. כמו במשרד של הרופא בו אנחנו רוצים לפגוש את הרופא בעצמו, ולא להבדק על ידי העוזר של הרופא או המתלמד.

 

מה היתרון של אדם אחד שעובד על התיק? כהן: במשרדים גדולים עורכי הדין הצעירים והמזכירים המשפטיים מכינים את התיק של הלקוח. הם מכירים את כל המסמכים, הראיות, ממלאים את הטפסים לבית המשפט. בשלבים שונים של התהליך, ובעיקר לפני הופעות בבתי משפט או פגישות של העו"ד הראשי עם הלקוח, עו"ד שאחראי על התיק קורא אותו, וניגש מיד לייצוג. במקרה של משרד כשלנו, אנחנו עובדות על התיקים שלנו בעצמנו, החל מהכנת התיק, למידת הראיות וההיכרות האישית עם הלקוח וכלה בייצוג בבית המשפט או מול ערכאות אחרות, כשאנחנו בקיאות בכל מילה וכל שלב בסיפור המקרה. כשאני עומדת מול השופט אני זוכרת את כל הפרטים ומגישה אותם בצורה המדוייקת והנכונה כדי לייצג את הלקוח שלי על הצד הטוב ביותר וביעילות מירבית. אני לא נדרשת לשחזר שום דבר, אני פשוט יודעת בע"פ את כל מה שכתבתי והכנתי בצורה מדוייקת.

 

האם אתן מספיקות לתת תשומת לב לכל הלקוחות? כהן: המקרים שאנחנו מטפלות בהם מאוד אישיים ובדרך כלל ישפיעו דרמטית על המשך חייו של הלקוח. בתחום של דיני משפחה בו עוסקים רבות בגירושין, המשפחה עוברת תהליך קשה ולעיתים ארוך, והצד אותו אני מייצגת נדרש לאוזן קשבת. אני לא מהססת לתת את מספר הטלפון האישי שלי ללקוחות כי אני מבינה לליבם, אני רוצה שהם יהיו חזקים כדי שיעמדו בגבורה בכל התהליך. הקולגות שלי לא נוהגים כמוני. המקרים מאוד מורכבים בעיקר כשמעורבים ילדים. חלוקת רכוש גם היא יכולה להיות מסובכת, אבל זה כסף ובית המשפט מתנהל בצורה קרה וללא רגשות. כשעוסקים בנפשות הצעירות, בית המשפט מורה לטפל ולהגיע להסכם ראשית בקשר אליהם, במינימום פגיעה וטלטלות. ילדים שההורים שלהם לא רבים לאורך זמן ארוך סביב הפרידה, לא ניזוקים מהגירושין כמו משפחות שהקונפליקטים בהם נותרים כדבר בילתי נשכח לילדים והם נדרשים אח"כ לשנים רבות של טיפולים נפשיים מתמשכים.

 

כהן וג'ייקובס. צילום: אילנית סולומונוביץ' חבוט ()
כהן וג'ייקובס. צילום: אילנית סולומונוביץ' חבוט

 

האם ההוצאה הכספית על טיפול משפטי צמוד שלכן גדולה יותר מאשר במשרדים גדולים? ג'יקובס: אנחנו עובדות ביעילות מירבית על התיקים בעצמנו, ולא מושכות אף תיק רק כדי "לחלוב" את הלקוח. ההצלחה שלנו היא בזה שאנחנו מביאות לפשרות והסכמים בין הצדדים במהירות האפשרית. ישנם מספיק קולגות שקודם כל עושים את ההכנסה שלהם מהלקוח, ורק אח"כ נכנסים לעומק הדברים כדי לקדם את התיק. שעת העבודה שלנו יקרה, ואנחנו לא מנצלות אף פעם את הלקוחות שלנו. כהן: כל לקוח שמגיע למשרד עובר כבר בתחילת התהליך מולנו למידה של ניהול 'הסיכון מול הסיכוי' (Cost-Risk Analysis). הלקוח מודע ביותר כבר בתחילת הדרך לסיכויים שלו להשיג את המטרות שלו. לדוגמא: אדם שרוצה משמורת מלאה על הילדים שלו יודע שהתהליך עולה כחמישים אלף דולר. כשהוא יושב מולי אני מסבירה שיש סיכון שהוא יוציא את כל הכסף ולא בהכרח יקבל את המשמורת המלאה והמשפט לא יתקדם כפי שציפה. אם הלקוח בטוח שהוא יצליח, הסיכון כמובן יורד. צריך לעשות את התהליך בזהירות רבה ובעירנות מלאה כשהלקוח מודע לכל התהליך. בו זמנית נדרש ממני להיות מאוד יעילה עם ההוצאות ואחת הדרכים היא להמנע מלרוץ לבית המשפט אם אין באמת צורך. כמו השופט ששואל בתחילת המשפט האם מעורבים ילדים ושולח ראשית לגישור, אני תמיד מנסה להקל את התהליך ולהגיע להסדרים לפני התהליך הארוך של המשפט.

 

מי הוא עו"ד טוב בעינכן? כהן: בתי המשפט מוגבלים במה שהם יכולים להעניק למי שעומד מולם. לכל צעד יש תוצאה. עורך דין טוב ינסה להביא את הלקוח שלו להסדר בלי להגיע למשפטים מסובכים שלעיתים נמשכים עד אין סוף. למי שיש נסיון יוכל להוביל את הלקוח לתוצאות מהירות בפחות סבל אם רק ירצה בכך. הלקוחות מעונינים לסיים את התהליך כמה שיותר מהר.

 

איך מתגברים על מחסום השפה? ג'ייקובס: אני בת לניצולי שואה, דוברת אנגלית ואידיש מבית. לשתינו נסיון רב שנים בעבודה עם לקוחות ישראלים, הבנת התרבות והמנטליות, והקשיים שהם מגיעים איתם לארה"ב. סבא של ברברה הגיע לישראל בתחילת המאה הקודמת, וב-1920 הקים את חברת האוטובוסים הראשונה בפלשתינה של אז. יש לנו לב חם לישראלים, ואנחנו שועלות ותיקות בעבודה עם עורכי דין גם מעבר לים. רבים מהישראלים שמגיעים אלינו מספרים שהם מעדיפים עו"ד שלא מתוך הקהילה הישראלית שהם חיים בתוכה לעיתים בצפיפות, ו'כולם מכירים את כולם'. הם רוצים אדם מקצועי וניטראלי שלא יפגשו בו בכל ארוע ישראלי שהם הולכים אליו למרות שברור להם שהאתיקה המשפטית מחייבת אותו לשמור על הסודיות. עוד לא נתקלנו במישהו שהשפה היוותה בשבילו מחסום שגרם לו לא לשכור את שירותינו או לעזוב אותנו. יש לנו הרבה מאוד סבלנות, ואנחנו יודעות לקחת את הלקוחות שלנו צעד אחד צעד כדי להצליח איתם בתיק.

 

מה נוכל ללמוד ממך שרה על תחום הפעילות שלך? ג'ייקובס: בשני התחומים, גם בדיני עבודה וגם בתאונות, בדומה לתחומי משפט אחרים, ישנה חשיבות רבה לראיות. במה שקשור בתאונות דרכים, חשוב שתהיינה תמונות עם תאריך. צריך למצוא את הדרך לצלם ושתהיה הוכחה ליום ולשעה. גם במקום העבודה. אם מגיע אלי אדם שפיטרו אותו, וטוען שנשלח הביתה על רקע הגיל, צריך להוכיח שכולם צעירים ממנו בעשרים שנה. אם אני מוצאת שלא כך הדבר, יש סיכוי שלא אקח את התיק. יש לפעול בחוכמה ובהבנה ולא מתוך תסכולים.

 

השיחה עם ברברה ושרה מתנהלת בשקט ותוך מסר ברור ביותר שהן מעבירות ליושב מולן: הן יודעות מה הן עושות. שתיהן ממוקדות בעשייה שלהן. כל אחת בחדרה מוקפת בתמונות המשפחה שלה, והתחושה היא של חיבוק למי שנכנס למשרד שלהן.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים