שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    נכה לא הוכנס לרוטשילד 12 - ויפוצה
    רועי טאובי הגיע פעמיים בהפרש של שנה לבר התל אביבי "רוטשילד 12" אך המלצרים טענו בפניו כי המקום לא נגיש לבעלי מוגבלויות. הוא תבע את בית העסק ויפוצה ב-20 אלף שקל. תגובת רוטשילד 12: "המקום היה מונגש אך לצערנו צוות המקום לא הציע להשתמש בכניסה המונגשת"
    רועי טאובי, צעיר המרותק על כסא גלגלים הגיע פעמיים אל מקום הבילוי 'רוטשילד 12' בתל אביב, אך המלצרים טענו בפניו שהמקום לא נגיש לבעלי מוגבלויות. בית המשפט קבע כי בית העסק יפצה אותו ב-20 אלף שקל. בבית העסק טוענים כי רמפה הייתה קיימת בשני המקרים והדבר נבע מתקלת שירות ולא בשל העובדה שהמקום לא מונגש.

     

    טאובי, עורך דין במקצועו מרותק לכסא גלגלים, הגיע במאי 2011 עם חבריו אל בר-מסעדה 'רוטשילד 12' הנמצא בשדרות רוטשילד בתל אביב. לטענתו כאשר הגיע לבית העסק הוא נוכח לדעת כי למקום אין גישה מתאימה לכסא גלגלים, גם למבנה עצמו וגם למרפסת החיצונית שלו שפונה לשדרה בשל העובדה שקיימת מדרגה. לטענתו, הוא פנה לאחת העובדות במקום ושאל אם המסעדה נגישה לכסא גלגלים ונענה באופן נחרץ כי המסעדה איננה נגישה. לטענתו של טאובי הוא שלח לבעלי המקום מכתב על האירוע וזה הביע את התנצלותו והבטיח כי נושא הנגישות במקום יטופל.

     

    טאובי לא אמר נואש, כשנה לאחר מכן, ביולי 2012 הוא הגיע למקום בשנית עם חבריו בשעת צהריים, לטענתו גם הפעם הוסבר לו ולחבריו שאין אפשרות להיכנס לבית הקפה מאחר וקיימות מדרגות בחזית. לטענתו הוא נאלץ להיעזר בחבריו על מנת "לצלוח את המדרגה הקטנה אך המשמעותית עבור אדם המרותק לכסא גלגלים" – כך על פי כתב התביעה שם תיאר תחושה קשה של עלבון גדול.

     (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)
     

    בית העסק: תקלת שירות לא מצדיקה תביעה של 100 אלף שקל

    יש לציין כי ב'רוטשילד 12' טענו כי בכל אותה עת הייתה רמפה לכסא גלגלים דרכה ניתן להיכנס אל המקום וכי גם השירותים במקום מונגשים לנכים, אלא שהעובדים במקום לא היו מודעים לכך ולכן סיפקו תשובה לפיה המקום לא מונגש.

     

    טאובי תבע את חברת R2m המחזיקה בבעלותה מספר מסעדות כמו הברסארי, הקופי בר ו'הוטל מונטיפיורי' בסכום של 100 אלף שקלים. בכתב התביעה טען כי מדובר באפליה ונגרם לו בושה ועוול. כשהמשפט נפתח, טען אורן שנבל, מבעלי המקום כי מדובר בתקלת שירות ולא במקום שאינו מונגש לבעלי מוגבלות על כסא גלגלים. "אתה היית לקוח שלי שהתלונן על תקלת שירות, אני אומר לך שהייתה רמפה מאחורה ובשתי הפעמים נתקלת בתקלת שירות. תקלת שירות לא מצדיקה תביעה של 100 אלף שקל".

     

    בסופו של דבר הצדדים קיבלו את הצעת בית המשפט, לפיה החברה תשלם לטובי סכום של 20 אלף שקלים. זאת לצד סכום של שלושת אלפים שקלים עבור הוצאות.

     

    מ'רוטשילד 12' נמסר בתגובה: "מדובר בתביעה בת ארבע שנים, שעניינה שירות לא מוצלח ולא נגישות. רוטשילד 12 היה מונגש באותה העת אך לצערנו צוות המקום לא הציע למר טובי להשתמש בכניסה המונגשת. יש לציין כי בית המשפט קבע בהצעת הפשרה כי העסק היה ועודו נגיש ואף מצויד בשירותי נכים - כפי שנדרש וראוי".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים