שתף קטע נבחר

המועצה לצרכנות: 8.6 מיליון שקל הוחזרו לצרכנים ב-2015

81% מ-34,456 פניות שטופלו במועצה התבררו כמוצדקות. רובן: בתחום התקשורת, מכשירי חשמל ודואר. הבעיה של המועצה: עיכוב בטיפול בתלונות

כבר 7 שנים שהצרכן הישראלי מתלונן בעיקר על תחום התקשורת, כך לפי סיכום המועצה לצרכנות את 2015. למועצה הגיעו 43,194 תלונות ב-2015 וטופלו מתוכן 34,456 תלונות. 81% מהן התגלו כמוצדקות ו-72% מהן טופלו הצלחה על-ידי המועצה. תלונת הצרכנים העיקרית על המועצה לצרכנות היתה טיפול איטי בתלונות.

 

כדאי להגיש תביעה בסיוע המועצה לצרכנות?

אתם בחרתם: זו התלונה המרגיזה לשנת 2015

 

במועצה טוענים שעקב הטיפול בתלונות מול בתי העסק, המועצה החזירה לצרכנים כ-8.6 מיליון שקל ב-2015, עלייה של 50% לעומת 2014.

 

סלולר, אינטרנט וגם דואר

28% מהתלונות היו בתחום התקשורת - טלפוניה, אינטרנט, טלוויזיה, כשהסלולר כמובן מוביל. יחד עם זה תחום האינטרנט צמצם פערים: מספר התלונות של צרכנים למועצה על תחום זה גדל בכמעט 50% לעומת השנה שעברה. ככל הנראה המעבר לספק ותשתית בחשבונית אחת תרם תרומה משמעותית לגידול בתלונות בתחום האינטרנט, שכן בזק הערימה קשיים בתחילת הדרך, והספקיות עצמן לא היו תמיד ערוכות דיין לשרת לקוחות בדרך החדשה.

 (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)
 

בתוך תחום התקשורת, חלה עלייה של כ-60% בתלונות על אביזרים. ניתן להניח שאלה היו בהקשר לדרישת בזק לתשלום על מכשירי מודם וכן ודאי היו תלונות על הטאבלטים שהחברות חילקו "בחינם" ואז גבו עליהם כסף.

 


מקור: המועצה לצרכנות

 

אחרי תחום התקשורת, הישראלים התלוננו למועצה על מכשירי חשמל, עם 15% מהפניות, ועל מוצרים לבית וריהוט - 11%. תחום ההלבשה וההנעלה הניב 8% מהתלונות, ונושאי תיירות סיפקו 5% מהתלונות.

 

עלייה של 58% נרשמה בתלונות על הדואר וחברות השליחויות, גם בשל השימוש העולה בדואר חבילות וגם בשל קריסת השירות של דואר ישראל שהגיעה לשיא ב-2015. העלייה השנייה הגדולה ביותר, של 23%, הייתה בתחום תחבורה ורכב.

 

בעיות במוצר, הטעיות ושירות קלוקל

מנגד נרשם בתחומים מסויימים שיפור: ירידה של 13% נרשמה בפניות על שירותי תיירות וירידה של כ-15% נרשמה בתחום המזון.


מקור: המועצה לצרכנות

 

עיקר התלונות היו על בעיות במוצר (23%), הטעיות צרכניות (21%) ושירות בעייתי (19%). מהמועצה נמסר כי סוגיות של סירוב לבטל עסקה ועניינים כספיים היוו כל אחת כשישית מנתח התלונות בשנת 2015.

 


מקור: המועצה לצרכנות

 

הפונים למועצה: חילונים ונשואים

מרבית הפונים למועצה לצרכנות הם חילונים ונשואים, מחציתם אקדמאים. אחוז הנשים המתלוננות זהה לאחוז הגברים. מבחינת רמות הכנסה:יש ייצוג לכל שכבות האוכלוסיה.

 

הערים מהן מגיעות הכי הרבה תלונות הן גבעתיים ויבנה ואחריהן באר יעקב ותל-אביב יפו. במקומות האחרונים: ירושלים בית שמש ובני ברק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים