שתף קטע נבחר

ייצוגית: הטעיה במבצע מצעי כותנה של H&O

בקשה לתביעה ייצוגית על סך 10 מיליון שקל הוגשה נגד H&O בטענה שהטעתה בפרסום מבצע. הרשת הציעה מצעי 100% כותנה ב-9.90 שקלים תמורת הצטרפות לכרטיס האשראי שלה ושל כאל, אך בפועל חלק מהמצעים הכילו 60% כותנה בלבד. צפו בסרטון הפרסומת שבמחלוקת

כמה כותנה יש במצעים שבמבצע? בקשה לתביעה ייצוגית בגובה 10 מיליון שקל הוגשה לבית-המשפט המחוזי ת"א נגד רשת H&O, בטענה להטעיית צרכנים. הבקשה לתביעה עוסקת במבצע שנמשך שבוע, במסגרתו נמכרו מצעים ב-9.90 שקלים במטרה לגייס חברים למועדון הלקוחות של הרשת, וספציפית לכרטיס האשראי שלה ושל חברת כאל. נטען כי הרשת פרסמה שהמצעים עשויים 100% כותנה כדי למשוך צרכנים, בעוד שבפועל לא כל המצעים הכילו אחוז כזה של כותנה.

 

חושדים בהטעיה במבצע? כיתבו לנו >>

 

שתי הלקוחות שהגישו את התביעה טוענות כי הרשת הבטיחה סט מצעים שעשוי 100% כותנה ב-9.90 שקלים למצטרפים חדשים, או ב-89.90 שקל לחברי מועדון, במקום 329 שקל. רק שחלק מהמצעים הורכבו מ-50% או 60% כותנה בלבד. לטענת התביעה סט שכזה עולה פחות מ-329 שקל. במסגרת המבצע הלקוחות רכשו מצעים לילדים עם דמויות מהסרט "לשבור את הקרח" (פרוזן), שהרכבם כלל 60% כותנה בלבד ו-40% פוליאסטר.


מתוך סרטון הפרסומת של המבצע ב-H&O. סט מצעי ילדים "לשבור את הקרח" 100% כותנה ()
מתוך סרטון הפרסומת של המבצע ב-H&O. סט מצעי ילדים "לשבור את הקרח" 100% כותנה

סט מצעי ילדים "לשבור את הקרח" שנקנה ב-H&O במסגרת המבצע - 40% פוליאסטר ()
סט מצעי ילדים "לשבור את הקרח" שנקנה ב-H&O במסגרת המבצע - 40% פוליאסטר

סט מצעי ילדים נוסף שהוצע במסגרת המבצע. 60% כותנה בלבד ()
סט מצעי ילדים נוסף שהוצע במסגרת המבצע. 60% כותנה בלבד

 

התובעות, שאחת מהן הצטרפה למועדון הלקוחות באשראי והשנייה כבר היתה חברת מועדון, צירפו לבקשה לתביעה צילומים של שלטי פרסומת מהסניפים. בין היתר צילמו שלט שהציג מבצע על מצעי ילדים ב-100% כותנה עם דמויות מ"לשבור את הקרח". במקביל, צילמו את הרכב המצעים עם דמויות "לשבור את הקרח" שקנו במבצע והם לא מכילים 100% כותנה אלא רק 60%, כאמור.

 

בסרטון הפרסומת אין איזכור למצעים עם פחות מ-100% כותנה

מבדיקת ynet עולה כי הפרסומים על המבצע בעמוד הפייסבוק ובאתר האינטרנט של החברה הוסרו לכאורה, או שקשה מאוד למצוא אותם, שכן המבצע נערך בתחילת אפריל, אולם הצלחנו למצוא את סרטון הפרסומת של המבצע ביוטיוב:

 

 

בסרטון אכן מוצג מבצע על מצעים המורכבים מ-100% כותנה, ונראה שלא נאמר בו דבר על מצעים הכלולים במבצע שאינם עשויים 100% כותנה. בנוסף, לפי הסרטון, נראה כי אין הפרדה מבחינת הרכב המצעים, בין מצעי מבוגרים למצעי ילדים: כל המצעים בסרטון הפרסומת מוצגים לכאורה כעשויים 100% כותנה, הן מצעי המבוגרים והן מצעי הילדים.

 

בסרטון נכתב כי מחיר המצעים לפני מבצע עמד על 339-279 שקל. יתכן שזה מחיר מצעי המבוגרים. בצילומים שצילמו התובעות נכתב באחד השלטים שמחיר המצעים לילדים עמד לפני המבצע על 319-299 שקל.

 

מצעים למבוגרים בפרסומת: 100% כותנה ()
מצעים למבוגרים בפרסומת: 100% כותנה

מצעים לילדים בפרסומת: 100% כותנה ()
מצעים לילדים בפרסומת: 100% כותנה

 

כל אדם שקנה מוצר שאינו 100% כותנה, בניגוד למוצהר בפרסומי המבצע

התובעות הייצוגיות, שמיוצגות על ידי עורכי-הדין ברק אביבי ואסף נוי, מבקשות לתבוע את הרשת בשם קבוצת צרכנים כוללת "כל אדם אשר קנה מוצר שאינו עשוי 100% כותנה למרות שהוצהר כי הינו 100% כותנה".

 

באי כוחן דורשים פיצוי אישי לתובעות בסך 5,750 שקל. חישוב פיצוי לכלל הקבוצה נעשה לפי הסכום המדובר. נציין שהוא אינו כולל רק את עלות המצעים, אלא גם פיצוי בגין נזק ממוני וכן נזקים לא ממוניים כמו היעדר הסכמה מדעת, פגיעה באוטונומיה וכן בזכות פיצוי בגין חוק מוצרים פגומים וחוק הגנת הצרכן.

 

"הקבוצה מבקשת שבית-המשפט יקבע כי מדובר בהפרת הסכם, הסתרת מידע במתכוון, הפרת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, פגיעה באוטונומיה וניצול מצוקת הצרכן. כאן המקום לציין כי ישנם אנשים שאלרגים למצעים שאינם עשויים 100% כותנה, ולא היו קונים את המצעים אם היו יודעים שמדובר במצעים שאינם 100% כותנה", מסרו עורכי-הדין ל-ynet.

 

ברשת H&O מסרו כי לא יגיבו לכתבה. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים