שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אתר חדש רוצה שתהיו "מתווכים" בשופינג ברשת
    האתר, "קונים אונו" (konim.uno), נותן החזר כספי של 5% על כל קנייה ומפתה קונים להפוך למקדמי מכירות, כלומר להרוויח מעמלות של 0.16% עד 1% על קניות של חברים וקונים מזדמנים, שהשתרשרו מקישור ראשוני שהם הפיצו. הבעלים: "זו לא פירמידה, זה שיווק רשתי, אתה לא משקיע ואין פה סיכון"
    פלטפורמה חדשה מציעה לאנשים לעבוד בפרסום לינקים של עלי אקספרס (AliExpress) ואיביי (eBay): חברת האינטרנט UNOTech ערכה היום (ב') מסיבת עיתונאים בה הודיעו מייסדיה כי הם משיקים בישראל פלטפורמה בשם "קונים אונו" (Konim.uno), שמטרתה לצרף אנשים למיזם של קבלת עמלות מקניות בעלי אקספרס ואיבי. המקימים הם שאול יולס, אפי גרשום, שמשמש גם כמנכ"ל ושי יהלום מנהל הפיתוח העסקי של החברה, שמחזיקה מרכז פיתוח בטקסס.

     

    יש לכם שאלה בנוגע לכתבה או תלונה על חברה? כיתבו לנו >>

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     (צילום מסך מאתר konim.uno) (צילום מסך מאתר konim.uno)
    (צילום מסך מאתר konim.uno)

     

    בשיווק רשתי - העומדים בראש מרוויחים הכי הרבה

    מדובר לכאורה במיזם של קניות "לטובת הצרכן", אך למעשה זה יותר מיזם "שיווק רשתי" או "שיווק רב שכבתי", שמטרתו לעודד אנשים להיות "מקדמי מכירות". כלומר, להרוויח מעמלות על קניות של אחרים באינטרנט. המרוויחים הגדולים תמיד יהיו – בעלי המיזם, שכן בשיווק מסוג זה, מרוויח מי שיש לו יותר "סוכנים" מתחתיו במבנה פירמידלי. מתחת המייסדים יהיה הרוחב והעומק הגדולים ביותר של "מתווכים".

     

    בעלי האתר מרוויחים מכל (או מרוב) העסקאות שנעשות דרך "קונים אונו", בעוד שה"צרכנים" מרוויחים מעסקאות שהם וחבריהם מקדמים בלבד. השוני פה משיווק רשתי קלאסי, הוא שהסוכנים כאן לא מוכרים מוצר, אלא מוכרים "תיווך".

     (צילום מסך מאתר konim.uno) (צילום מסך מאתר konim.uno)
    (צילום מסך מאתר konim.uno)

     

     

    "זה לא פירמידה כי בפירמידה אתה משקיע"

    אפי גרשום אמר ל-ynet: "הכי הרבה שאנחנו (בעלי האתר מ.ק) מרוויחים מעסקה זה 3% עמלה. כלומר 3% מתוך העמלה הכוללת שהיא 8% אבל בדרך כלל, בממוצע נרוויח 1%".

     

    אבל אתם מרוויחים מכל העסקאות שנעשות דרך האתר.

     

    "כן זה נכון, אם כי יש מוצרים מהם אנחנו לא מרוויחים בכלל, כיוון שאיביי למשל נותנת למתווכים עמלות משתנות ואנחנו מספקים למשתמשים עמלה אחידה. המודל הזה של עמלה אחידה טוב יותר ללקוח מאשר לנו. היתרון באיביי ועלי אקספרס הוא לא העמלה שאנחנו מקבלים כי היא נמוכה, אלא זה שיש שם מיליוני מוצרים, כך שבטוח ימצאו מה לקנות שם".

     

    שאול יולס אמר ל-ynet: "כן זה שיווק רשתי. ההבדל פה הוא שאתה לא משקיע כלום. בפירמידה אתה משקיע, פה אתה מקבל הכל בחינם ואתה לא בריסק. הדבר השני הוא שכל אחד מרוויח פה. אפשר לקבל קאשבק בלבד. אפשר להפוך פה למתווך, אפשר להיות רק קונה, אפשר גם וגם וגם".

     

    שי יהלום אמר: "רוב רובה של העמלה חוזרת לציבור, אנחנו בעצם מאפשרים לאדם הפרטי להתפרנס".

     

    החברים באתר משמשים כמתווכים –שותפים של איביי ועלי אקספרס

    כל אדם יכול להיכנס לאתר המיזם, להירשם, לקבל "אתר קניות אישי", במסגרת שותפות (affiliation) עם איביי ועלי אקספרס ולעודד צרכנים לקנות דרך לינקים שהוא מפרסם, בהחזר של 5% מסך הקנייה וכן להרוויח מעמלות של 0.16%-1% מכל רכישה של "חברים" שיקנו דרך הלינקים שיפרסמו. כל זה למרות שניתן לעשות זאת באופן פרטי, כלומר ניתן לפנות ישירות לאיביי ועלי אקספרס ולעבוד כשותף לינקים שלהן.

     

    כלומר, זה סוג של שיווק רשתי שעושה שימוש בתוכניות האפיליאציה של אתרי סחר אלקטרוני גדולים. לאתרים כמו איביי ועלי אקספרס יש תוכנית שותפות, affiliation program, במסגרתן אנשים פרטיים יכולים להרוויח כסף באמצעות קידום מוצרים שנמכרים בפלטפורמות האלה.

     

    הנרשמים ל"קונים אונו" משתפים לינקים למוצרים ומי שנכנס דרך הלינקים האלה לעלי אקספרס או איביי וקונה דרכם (לא בהכרח את המוצר שפורסם), מזכה את הנרשם שפרסם את הלינק, בעמלה מאיביי או עלי אקספרס. יחד עם זאת, מי שרוצה לעבוד כך ישירות דרך איביי ועלי אקספרס, צריך לחתום על חוזה ולעבוד לבד בקידום לינקים.

     

    "קונים אונו" מפשטת את ההליך עבור מי שמעוניין להרוויח מעמלות ובעצם מתווכת ביניכם לבין הפלטפורמות האלה. בדרך כאמור, היא גוזרת קופונים של על כל תיווך ומכירה. "בכל זאת, אנחנו מספקים את הפלטפורמה ועלינו מוטל הסיכון", הסביר גרשום ל-ynet.

     

    בהודעה לעיתונות מסר: "אנחנו מעריכים שהפלטפורמה תשיג בשנה בין 75-50 אלף משתמשים בישראל שיקנו בסכום מוערך של 500 דולר בשנה. מדובר במחזור של בין 37.5-25 מיליון דולר בשנה הראשונה, מתוכו לפחות 1.875-1.25 מיליון דולר מועברים ישירות לבעלי האתרים האישיים במסגרת הכסף החוזר ישירות מאיביי ועלי אקספרס".

     (צילום מסך מאתר konim.uno) (צילום מסך מאתר konim.uno)
    (צילום מסך מאתר konim.uno)

     

    איך זה עובד?

    1. מי שמעוניין להצטרף נרשם לקונים אונו konim.uno ומקבל "זיכוי" לקנייה באיביי ובעלי אקספרס בגובה 5 דולר.

     

    2. נוצר למצטרף "אתר אישי" ששמו: "שם המשתמש.uno"

     

    3. ניתן להיכנס דרך הקישור בחשבון שנוצר ב"קונים אונו", לאיביי ועלי אקספרס, לקנות שם ולקבל בנוסף ל-5 דולר הנחה על קנייה ראשונה, גם 5% החזר כספי מסך הקנייה בחזרה בפייפאל (PayPal). שימו לב: לא מדובר בהנחה אלא בכסף לפייפאל (כלומר מדובר בעידוד קנייה עתידית). בנוסף אי אפשר להצטרף בלי חשבון פייפאל.

     

    4. פה הדרכים מתפצלות: אפשר להיות רק קונים. כלומר להשתמש ב"קונים אונו" כאתר קשבאק: קונים ומקבלים 5% מסך הקנייה בחזרה. בעלי האתר מקבלים עד 3% החזר מהקנייה שלכם – לא מכם, אלא מעלי אקספרס ואיביי. כאתר קאשבק "קונים אונו" הוא אתר חביב, אם כי יש אתרי קאשבק מתגמלים יותר.

     

    5. פיצול נוסף: אפשר להפוך למתווכים. כאן בעצם אתם מתחילים "לעבוד" במכירות ולמעשה, בעקיפין, "לעבוד" בשביל בעלי המיזם, בשביל רווחים שלכאורה מתוארים כפסיביים אך למעשה הם לא תמיד כאלה. אתם יכולים לקנות באיביי או בעלי אקספרס דרך "קונים אונו" ואז לשתף את הלינק לקנייה, או את הלינק לעמוד "קונים אונו" שלכם. מי שיצטרף ל"קונים אונו" דרך הקישור שפרסמתם, ויקנה דרך אונו, יקבל הנחה ויזכה אתכם בעמלה של 20% מה-5% שהוא ירוויח. בכל קנייה שלו מעתה ועד עולם.

     

    כלומר, אם חבר שלכם קנה ב-200 שקל ב"קונים אונו", אליו נרשם דרך הקישור שפרסמתם, הוא יקבל 10 שקלים חזרה ואתם תקבלו 2 שקלים מהקנייה שלו. "הרווח" הזה יכול להגיע עד 5 דרגות של חברים. כלומר אם גם הם שיתפו את הקישור לחברים שלהם, אתם תמשיכו "להרוויח".

     

    6. בעצם אתם מקבלים בחזרה 5% מהקנייה שלכם לחשבון הפייפאל, ואז 1% מהקנייה של חברים שלכם בדרגה ראשונה, 0.2% מהקנייה שחברים שלכם קידמו אצל חברים שלהם, 0.4% מהקניות בדרגה השלישית, 0.8% רווח מהדרגה הרביעית ו-0.16% מהדרגה החמישית של חברים של חברים שקנו דרך השרשור שאתם התחלתם. כמו בכל "שיווק רשתי/רב שכבתי" לכאורה - ככל שיש יותר חברים בכל "שכבה" ככה "תרוויחו" יותר.

     

    7. האם חייבים לקנות באיביי או בעלי אקספרס כדי להשתתף במיזם? לפי אונו - לא חייבים לקנות. אפשר רק לשתף את הלינק לאתר שלכם דרך פייסבוק, או לשתף באתר שלכם לינקים למוצרים באיביי ועלי (דרך: edit eBay items למשל) ואז לא קניתם, אבל "הרווחתם" מקניות של אחרים כפי שתיארנו למעלה

     

    8. האם תדעו מה החברים שלכם קנו? לא. תדעו רק כמה כסף הם שילמו על המוצר שקנו.

     

    9. ניתן לקדם מוצרים בעמוד שלכם. קידום מוצרים כזה יכול להיעשות מאיביי בלבד ולא מעלי אקספרס. כלומר מעלי ניתן לקבל קאשבק וכן לקבל עמלה על על תיווך אבל לא על קידום.

     

    10. איך משתפים לינק? מוצאים פריט. מתארים אותו בעברית באופן מדוקדק, משתפים בפייסבוק וכן מקווים שהתיאור בעברית יקודם על-ידי גוגל. בחברה מתארים איך הפריט יכול להגיע לקידום יפה בגוגל. יחד עם זאת, כיום יש לא מעט תיאורים בעברית בגוגל שמובילים לעלי אקספרס בעברית ולאיביי. לכן התיאור צריך להיות ייחודי והסיכויים שיהיה בעמוד החיפוש הראשון בגוגל לא מאוד גבוהים, אלא אם כן מדובר בפלטפורמה שהאלגוריתם של גוגל יחליט לקדם.

     

    כאמור, בדרך כלל לא מדובר ברווחים פסיביים גבוהים וכדי להרוויח - יש לעבוד בשיווק. למשל, לקראת פורים, כדאי למתווכים לקדם ולהמליץ על לינקים של תחפושות. כך או כך, זה בעיקרו לא מיזם צרכני (אם כי יש לו פן צרכני ניכר), אלא מיזם לעשיית רווחים מתיווך.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים