שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אמרו לי שאצל החילונים זה הכל סדום ועמורה
    אריאל ואהרון גדלו בחברה החרדית, ומגיל צעיר סיפרו להם שאצל החילונים הכל מותר. עכשיו הם מתקשים להבין מדוע יש גבולות שאסור לחצות, ואם תחצה אותן כגבר, תוגש נגדך תלונה על הטרדה מינית במשטרה

     

    האזינו לליאת רוטנר מקריאה את הטור

    האזינו לליאת רוטנר מקריאה את הטור

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    "היא אמרה לחוקר שליטפתי לה את התחת”, אמר אהרון. אריאל ואני הסתכלנו עליו המומים. "בסך הכל נגעתי לה פה, בירך, כשהיא ישבה עליי". אהרון הצביע על החלק האחורי של הירך, מה שלא הותיר הרבה מקום לדמיון.

     

    "היינו כל החבר'ה ולא היו מספיק מקומות ישיבה, אז היא התיישבה עליי מיוזמתה. אחרי כל הבדיחות והגסויות שאנחנו מחליפים, שכבר נהיו שפה משותפת, אחרי שהיא אומרת דברים כמו 'אנחנו צריכים לשכב מתישהו' או שואלת אותי אם המחשוף הזה סבבה - היא מתיישבת עליי, ואחרי כל זה, היא פתאום עושה ממני אנס?!”.

     

    "חוץ מזה, גם חברה שלה היתה שם, והביאה כל מיני עדויות כמו הפעם ההיא, כשהיא רצתה להיכנס לתא מדידה כדי להחליף לבגד ים, ואני אמרתי לה בצחוק 'את צריכה עזרה עם זה?', או כשאמרתי לה שהיא לא יכולה לשים חזיית פוש-אפ עם חזה כמו שלה, כי זה נראה מגרה מדי. דברים כאלה”.

     

    למאזין מהצד זו עשויה להישמע כמו שיחה מביכה ומקוממת מאוד. עבורי היא הייתה מביכה מסיבה נוספת: אהרון חבש לראשו כיפה שחורה. "בגלל שאני בא מבית חרדי, הן חושבות שאני חרמן”, אמר בעלבון. "אבל אני מדבר בדיוק כמו החילונים. אז מה הבעיה?”.

     

    אריאל, גיק חילוני שעזב את משפחתו החרדית בגיל 18, העז ואמר: "לא אחי. תבין, גם אותי לימדו בישיבה שאצל החילונים הכל זה סדום ועמורה. שהכל זה סקס וסמים, ושאם אני אצא לעולם הזה רק זונות יסתובבו סביבי, ושהכל מותר”.

     

    "אני יודע שלא הכל מותר”, התפרץ אהרון. "אבל אם הן מתלוצצות איתי על החרמנות שלהן, מתיישבות עליי ושואלות אותי דברים כמו 'רואים את החזיה שלי מבעד לחולצה?' - אז אני זורם. אני זורם כמו שהן, אחי. ואני לא מבין איך הן מעזות פתאום לבוא ולהפוך את זה”.

    התחשק לי לתת לו סטירה. ליאת רוטנר (צילום: אילנית תורג'מן) (צילום: אילנית תורג'מן)
    התחשק לי לתת לו סטירה. ליאת רוטנר(צילום: אילנית תורג'מן)

    אני יושבת מולם, מול שתי הגרסאות הללו של אותו המוצר. מצד אחד אריאל, בחור ביישן והססן שעבר בחדות מעולם התורה לעולם לימודי הפיזיקה והמבוכים והדרקונים, ומנגד, אהרון, שאותו הכרתי בשבוע הספר כשעמדתי נבוכה מאחורי הדוכן כדי לחתום על ספרי הראשון, "קיץ אחד ביחד". הייתי אז רק בת 16, ואהרון היה אחד הקונים שנשארו עד לסגירת הדוכן, רק כדי להזמין אותי להצטרף אליו אחר כך לשתות קפה עם כמה חברים. גם שם, מסתבר, הוא היה שמח כזה, קולני ומאוד אותנטי; אמר כל הזמן את מה שהוא מרגיש וחושב. והנה, אחרי שלא שמעתי ממנו זמן רב, הוא שמע שיש לי טור "לחילונים", ובא לספר לי על התלונה שהוגשה נגדו במשטרה. הוא ביקש להציג את עצמו כמי שלא מבין מה בנות רוצות ממנו.

     

    התעצבנתי כשסיפר על הנגיעה בתחת, אפילו התחשק לי לתת לו סטירה. אבל זה בדיוק הקטע: הוא לא מצליח להבין למה מגיעה לו סטירה, והעניין הזה לא בהכרח קשור לעובדה שהוא חרדי. כל גבר עלול להטריד מינית, מבלי להבין שזה מה שהוא עושה. כמה פעמים הגיבו המואשמים בהטרדות בהלם מוחלט? או בכעס? או בהתמרמרות של 'אבל היא זרמה איתי'? דמותו של המטרידן מינית היא בעייתית מאוד – דווקא בגלל שהיא לא תמיד קיצונית לרעה.

     

    המטרידן מינית ברוב המקרים הוא לא איזה אנס סוטה, או פסיכופת אלים שמנהל מעקבים עם טלסקופ על הנשים שמתגוררות בבניין שממול, אלא דווקא בחור נחמד כביכול, שחושב שלשלוח יד או להעיר הערה זו דרך לגיטימית לבטא את המשיכה שלו. ובמקרה של אהרון, זה גרוע שבעתיים. כי אהרון, אף שאין שום הצדקה למעשיו - וגם הבהרתי לו את זה, גדל בגישה ש"אצל החילונים הכל סדום ועמורה". זה נראה לו הכי לגיטימי לשבת בשיחה כשידידות שלו נוכחות, ואז להגיד על הברמנית "וואי עומד לי כשאני רואה אותה".

     

    אריאל, לעומתו, היה בתול עד גיל 26, ובניגוד לביטחון של אהרון, כשזה מגיע לבנות הוא חרדתי הרבה יותר. "בלילה השני שיצאנו, איחרתי את הרכבת שלי הביתה, והיא הציעה שאשאר לישון ושלא נעשה דבר", סיפר לי בעצב.

     

    “כל הלילה נצמדתי לקיר כמו איזה עובר, כולי מכווץ, מפוחד, רק שהקצה של החולצה שלי לא יגע בשלה. היה שלב באמצע הלילה שהיא זזה לכיוון שלי, ומרוב בהלה קמתי ונעמדתי ליד המיטה. אני חושב שעמדתי שם שעה, עד שהיא התהפכה בחזרה ויכולתי לחזור לקצה המיטה”. למחרת בבוקר הוא מיהר לעזוב כשהוא מסמיק כולו. נשיקה אחרי שינה משותפת כבר נראתה לו כמו שיא האינטימיות המינית. "היא לא ענתה לי יותר לטלפונים”.

     

    אריאל ואהרון, בניגוד אליי, כן זכו לסוג של חינוך מיני. שניהם גמעו סרטים וסדרות (וגם פורנו, אני מניחה), מאז שהם בני נוער. אלא שאהרון משוכנע שהוא חברותי וקורץ ומזמין, כשלמעשה הוא אגרסיבי ומלחיץ, ובחורות חילוניות שהוא יתחיל איתן לא יגיבו אליו בטוב. ואריאל, שהתחנך לסקס רק מפורנו, טוען שהחוויות המיניות הראשונות שלו בגיל 26 היו איומות.

     

    אריאל ואהרון רוצים קשר מיני עם נשים, אבל שניהם בתפיסה שכל לחיצה הכי קטנה, כל תנועה או הערה – מרמזת ומובילה מיידית להחלטה האם לעשות סקס או לא. אהרון זורם עם התפיסה הזו, ומשתדל לכוונה של "כן, מבחינתי כן!”, ואילו אריאל כל הזמן פוחד שהבחורה תחשוב שהוא רוצה סקס ותברח, אז הוא מגמגם והוא ישן בקצה של המיטה, ונמנע מלהתנשק לפחות בהתחלה.

     

    מי שלא גדל בחברה מעורבת, יצטרך להיכנס עמוק אל תוך תהליך שיעזור לו להסתכל על בן המין השני – פשוט בתור בן אדם. אדם שאתה סתם אוכל איתו גלידה, תופס בידו כשהוא מועד, ויושב איתו בצפיפות על הספה במפגש חברים הומה. אדם שלפעמים מתווכח ומצחיק ומעצבן, בדיוק כמו החברים הגברים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הכרויות
    כתבו לנו
    מומלצים