שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    כך ייראה הקוטג' שתנובה תשיק השבוע בארה"ב
    תנובה תחל למכור השבוע קוטג' שהיא מייצרת במינסוטה תחת המותג muuna. ההבדלים: הוא מגיע בגדלים של 150 גרם ו-450 גרם, יימכר גם בתוספת פירות וכן יתווסף לו חומר משמר שיאריך את חיי המדף שלו ל-50 יום לעומת שבועיים בישראל

    תנובה תנסה למכור קוטג' לאמריקאים: החברה הודיעה שהשבוע החל הייצור המסחרי הראשון של קוטג' תנובה שנקרא muuna (מוּנה) שישווק בהדרגה לרשתות קמעונאיות בחוף הצפון מזרחי של ארה"ב, בערים כמו ניו-יורק ובוסטון.

     

     

    הקוטג' לא מיוצר בארץ, אלא במחלבה במינסוטה והוא ישווק "לאחר שנה וחצי של פיתוח המוצר על ידי מומחי תנובה, במטרה להתאים את הטעם הייחודי של הקוטג' של תנובה לשוק האמריקאי", כך נמסר.

      

    לטענת החברה, הקוטג' האמריקאי של תנובה דומה לישראלי במרקם, אך שונה באריזה, בתוספות, באחוזי השומן, בגודל האריזה ובתוקף חיי המדף. "כמקובל בשוק האמריקאי, לקוטג' נוספו חומרים משמרים על מנת להאריך את תוקף חיי המדף לכ-50 יום". 

     

    הקוטג' יימכר עם 2% ו-4% שומן וכן בסדרה של קוטג' עם פרי בתחתית (2% שומן) - תות אננס, אוכמניות, אפרסק או מנגו, כפי שמעדיפים הצרכנים האמריקאים. הקוטג' יימכר בשני גדלים - גביע של 150 גרם וגביע של 450 גרם. בארץ תנובה מוכרת גביע קוטג' במשקל 250 גרם.

     

    תנובה מוכרת מוצרים לשוק הכשר

    תנובה כבר מוכרת מוצרים לשוק האמריקאי למעלה מעשור. תנובה מייצאת מוצרים לארה"ב בכמה מיליוני שקלים בודדים: בין היתר גבינת עמק, פטה - אך לא קוטג' שכן זה מוצר עם תוקף קצר. המוצרים הללו נמכרים גם ברשתות גדולות אך מיועדים לצרכני מוצרים כשרים.

        

    muuna לעומת זאת, מיועד לשוק האמריקאי הכללי, וישווק במקביל להמשך הפעילות של תנובה בשוק הכשר. המוצרים יושקו כאמור בהדרגתיות בצפון מזרח ארה"ב בתחילה ולאחר מכן באזורים נוספים.

     

    בארה"ב, קוטג' נחשב לגבינת חטיף המתאימה לשומרי משקל. קטגוריית הקוטג' בשוק האמריקאי מגלגלת כ-1.2 מיליארד דולר בשנה. מחצית מבתי האב בארה"ב קונים קוטג'. חברת קראפט מחזיקה בשליש מהקטגוריה. היא נחלקת למותגים ארציים, מקומיים ופרטיים. 

     

    מהחברה נמסר כי: "את הפעילות בשוק האמריקאי מוביל גיא פרופר, סמנכ"ל פיתוח עיסקי ומנהל החטיבה הבינלאומית של תנובה, בסיוע וליווי של גורמים מקצועיים בקבוצה ויועצים אמריקאים, שהיו מעורבים בכל שלב בהתאמתו של המוצר לטעם המקומי. את פעילות muuna בארה"ב מוביל ג'רארד מאייר,שכיהן כמנכ"ל סודה-סטרים ארה"ב עד לשנת 2013, ומילא בין היתר תפקידים שיווקיים בענקית המזון הבינלאומית קראפט".

     

    אייל מליס מנכ"ל תנובה מסר: "אחד ממנועי הצמיחה של תנובה בשנים הבאות הוא פיתוח פעילות בחו"ל, לצד הפעילות בישראל. המותג munna בארה"ב, המבוסס על היתרון העצום והידע הייחודי של תנובה בייצור קוטג', מהווה נדבך חשוב ביציאה של החברה לשווקים בינלאומיים חדשים".

     

    גיא פרופר, סמנכ"ל פיתוח עסקי ומנהל החטיבה הבינלאומית של תנובה מסר: "אנו מאמינים שבפיתוח הפעילות בחו"ל עלינו להתבסס על יתרונות יחסיים, והקוטג' של תנובה בהחלט מהווה יתרון שכזה. לאורך השנים תנובה פיתחה יכולות ייחודיים בקוטג', ולמעשה כבר היום היא אחת מיצרני הקוטג' הגדולים בעולם.

     

    "בשנתיים האחרונות ביצענו מחקרי שוק מקיפים מול הצרכן האמריקאי, זיהינו העדפה לקוטג' שלנו וביצענו התאמות לדרישות השוק האמריקאי. אנחנו מודעים לאתגרים שהשוק האמריקאי מציב בפנינו ומתכננים לפתח את הפעילות באופן הדרגתי, באמצעות צוות אמריקאי מנוסה ובסיוע מחלבה מקומית ושותפים מקצועיים נוספים,מהמובילים בתחומם בארה"ב".

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים