שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    שופטת: התנתקות מפלאפון הייתה דרך ייסורים

    לקוחה לא הצליחה להתנתק חרף ניסיונות שונים באתר, במענה הטלפוני ובמוקד האנושי. בעקבות תביעה שהגישה נקבע שהיא תפוצה ב-10,000 ש'

    בית משפט השלום בחיפה קבע לאחרונה שחברת "פלאפון" תפצה בכעשרת אלפים שקל לקוחה שבמשך חודשים ארוכים לא הצליחה להתנתק מהשירות. השופטת כאמלה ג'דעון פסקה שהלקוחה עברה "דרך ייסורים" כדי לממש את זכותה הבסיסית לבטל את ההסכמים מול הנתבעת.

     

    פסקי דין מעניינים נוספים - בערוץ משפט ב-ynet:

     

    התובעת הייתה לקוחה של פלאפון במשך כ-14 שנה והחזיקה כ-10 מנויים ששימשו אותה ואת בני משפחתה. במאי 2012 היא ביקשה לעבור לחברה מתחרה וניסתה לעשות זאת באמצעות צ'אט באתר ופניות טלפוניות לשירות הלקוחות. אך לאחר שעות המתנה ארוכות על הקו ומסע שכנועים מצד נציגי פלאפון לחזור בה, הבינה שאין לה ברירה אלא לגשת למוקד השירות.

     

    כשהגיעה למוקד היא שילמה כ-15 אלף שקל על חובות שנותרו לה, ובכך סברה שמערכת היחסים בינה לבין החברה באה לקצה. אבל להפתעתה, זמן קצר לאחר מכן היא החלה לקבל חשבונות נוספים. בלית ברירה פנתה שוב למוקד השירות אך הנציגים סירבו לבצע את הניתוק המיוחל ואמרו לה שניתן להתנתק רק באמצעות המוקד הטלפוני.

     

    ביולי 2012 הורתה התובעת לחברת האשראי לא לכבד חיובים נוספים של פלאפון, וחודש לאחר מכן קיבלה מהחברה מכתב התראה על חוב של כ-10,000 שקל. מחשש לנקיטת הליכי הוצאה לפועל נגדה היא שילמה את החוב, ואז גם התברר לה שקיימים עדיין שלושה מנויים פעילים על שמה שממשיכים לצבור חובות.

     

    באוקטובר 2012, "לאחר שכלו כל הקיצים" כדבריה, פנתה התובעת לאתר האינטרנט "נתק" ורק דרכו הצליחה לנתק את כל המנויים סופית. בתביעה שהגישה לאחר מכן היא טענה שחברת פלאפון התעמרה בה ונהגה בה בחוסר תום לב, תוך הערמת קשיים בלתי סבירים על ביצוע ההתנתקות, ודרשה פיצוי של 108 אלף שקל.

     

    פלאפון טענה מנגד שהתובעת לא ביקשה לנתק את כל המנויים שלה אלא רק את חלקם. היא הוסיפה כי מאז מאי 2012 חויבה התובעת ב-1,660 שקל בלבד, שמתוכם זיכתה אותה ב-1,252 שקל, כך שגם אם תתקבל גרסת התובעת, מדובר במחלוקת על סך 408 שקל בלבד.

     

    השופטת כאמלה ג'דעון האמינה לתובעת שביקשה להתנתק כליל מהחברה וציינה שעדותה הייתה "עקבית, החלטית וקוהרנטית", אולם ציינה שאי הצגת תיעוד תוכן הפנייה הראשונה למוקד פועלת לחובתה.

     

    עם זאת, השופטת מתחה ביקורת על פלאפון והזכירה שחוק הגנת הצרכן מאפשר ללקוח לבחור אם להתנתק באמצעות שיחה טלפונית או בהודעה בעל פה "במקום העסק". לדבריה החברה הערימה קשיים על הלקוחה, לא נענתה לדרישותיה והמשיכה לחייבה בסכומים שונים תוך הפרת חובת תום הלב.

     

    מכיוון שהתובעת לא הוכיחה את חיובי היתר להם טענה השופטת פסקה לטובתה פיצוי על עוגמת נפש בלבד, בסך 10,000 שקל, בתוספת 408 שקל בגין החיוב שפלאפון הודתה בו. לתובעת נפסקו גם הוצאות ושכר טרחת עו"ד של 4,000 שקל.

     

    • לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
    • הכתבה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין
    • ב"כ התובעת: עו"ד י. שמחון
    • ב"כ הנתבעת: עו"ד י. ישורון
    • עו"ד קרן חדד עוסקת בחוזים ומסחר
    • הכותבת לא ייצגה בתיק

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים