שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    כך תעזרו לעסק שלכם לשרוד
    מידי שבוע נסגרים בישראל 850 עסקים קטנים ובינוניים וכמעט 45,000 עסקים מידי שנה. ויותר מכך, על כל 10 עסקים שנפתחים רק אחד יצליח לשרוד את השנה הראשונה. אז איך בכל זאת אפשר להגביר את הסיכויים לעסק שלך? קבלו כמה טיפים חשובים. לגזור ולשמור

    בשיתוף הוט עסקים

     

    דו"ח דן אנד ברדסטריט שפורסם השנה מביא נתונים די מדאיגים על מצב העסקים בישראל. מדי שבוע נסגרים בישראל 850 עסקים קטנים ובינוניים וכמעט 45,000 עסקים מידי שנה. ויותר מכך, על כל 10 עסקים שנפתחים רק אחד יצליח לשרוד את השנה הראשונה. תופתעו לשמוע אבל מתוך תשעת העסקים שקרסו, כנראה לחלקם הלא מבוטל היה פוטנציאל גדול לצמוח ואפילו חלקם היו ריווחים. אז מה השתבש בדרך? ריכזנו לכם 7 טיפים חשובים שכדאי להדפיס ולתלות ליד הקופה הרושמת שלכם:

     

    תעשו שיעורי בית

    תכירו את התחום שאתם נכנסים אליו - תחקרו אותו, תלמדו אותו, תכירו את המגמות, ההזדמנויות והסיכונים בו וכמובן תבחנו את כל המתחרים לעומק. הרבה אנשים פותחים עסק בלי לעשות שיעורי בית כמו שצריך ובמורד הדרך מגלים הרבה הפתעות לא נעימות על השוק. גוגל הוא פיתרון מצוין לביצוע המשימה אבל לא רק. צאו לשטח, היפכו ללקוחות סמויים של מתחרים ותתחילו לתחקר אותם באלגנטיות.

     (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

     

    תזרים מזומנים

    אתה מוכרים מוצר, ההכנסות נראות נפלא וההוצאות נמוכות אבל בפועל יש בעיה אחת גדולה: קניתם אותו מהיצרן בשוטף + 30 ומכרתם אותו בשוטף + 90. בפועל נותרתם למשך 60 יום עם חוב גדול שצובר לא מעט ריבית מהבנק. כמדובר במסות, אתם תגלו שלא תמיד הבנקים מגלים סבלנות וסובלנות לחובות שלכם ותאלצו בלית ברירה לסגור את העסק למרות שהוא רווחי. חשוב תמיד לוודא שיש לכם בעסק תזרים מזומנים חיובי עם מספיק "שומן" להוצאות נוספות.

     

     (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

    הגדרת יעדים ברורים

    תגדירו יעדים ברורים ומדידים לכל שלב בשנה הראשונה של העסק. לומר "היעד שלי הוא לעשות כמה שיותר כסף" זה לא באמת יעד והתוצאות שלכם יראו בהתאם. כמו בכל דבר בחיים, לכל מהלך יש שני צדדים ולכן חשוב מאד לצד יעד ההכנסות להגדיר גם מה יעד ההוצאות הקבועות והמשתנות של העסק שאתם צופים בדיוק בכל שלב.

     

    תוכנית שיווקית לעסק

    יש ספרים עבי כרס מכאן ועד להודעה חדשה על אסטרטגיות שיווקיות. נחסוך לכם את לימודי התואר הראשון והשני בשיווק ונתמצת לכם את זה ב-5 נקודות עיקריות שאתם צריכים לתת עליהם את הדעת:

     

     People - מי קהל היעד שאתם מכוונים אליו? הורים? ילדים? צעירים? מבוגרים? אנשים בעלי צרכים ורצונות מיוחדים? עסקים שלמים קרסו כי לא השכילו להגדיר לעצמם למי הם באמת רוצים לפנות ובהתאם לא הכינו תוכנית מתאימה.

     

     Product - מה מייחד את המוצרים שלכם לעומת המתחרים? מה התועלות שלהם לצרכן? להשיק more of the same זה נחמד אבל זה לא יעזור לכם באמת לפרוץ גבולות.

     

     Place - מהם ערוצי המכירה שתרצו להשתמש בהם? רק החנות? מה עם אתר מכירה באינטרנט? אולי אפילו כמה סוכנים שיתרוצצו ויביאו מכירות מעבודה כירורגית בשטח?

     

     Price - מה מדיניות התמחור שלכם על המוצרים? מחיר יוקרתי? מחיר המתחרים פחות x מסוים או מחיר עלות + y מסוים? תקפידו לחשוב על סעיף זה כי הוא גם יקרין על מיצוב העסק שלכם.

     

    Promotion - מה אמצעי קידום המכירות שכדאי לעשות? עיתונות מקומית? מודעות פרסום בפייסבוק? פרסום באתר מסוים? אולי קצת פרסום בגוגל?

     

    כל תשובה שתענו לעצמכם היא נכונה, רק לא לשכוח לשאול את השאלות.

     

    מסגרות אשראי לעסק

    אל תתפרעו ותיקחו סכומים מוגזמים שלא לצורך. עשו חשבון מהם העלויות שאתם מעריכים שהעסק יצטרף ופנו לגייס את הכסף. היום לא חסר מקורות מימון אטרקטיביים: הלוואות מקרנות לעסקים קטנים בערבות המדינה, קרנות ייעודיות ועוד נוספים שתמצאו בחיפוש מהיר בגוגל. אם בכל זאת פניתם לבנק, חשוב לא לשכוח להילחם על הפחתה של כל אחוז ריבית שמציעים לכם. אל תתבלבלו - הבנקים רוצים אתכם איתם כי הם מתכננים עליכם כשתגדלו ותביאו מחזורים גדולים.

    אצבע על הדופק

    תסובבו את "מתג הרגישות" שלכם למקסימום. אתם חדשים בתחום ולכן חשוב בכל רגע נתון לבחון את השוק ולהיות ער להזדמנויות העסקיות ובמקביל לנתח בכל יום את הפעילות הפנימית של העסק. תכירו את רזי העסק שלכם ואת השוק עד ל-bit וה-bite שלו כדי שתוכלו לקבל החלטות נכונות בכל רגע נתון.

     

    תאמינו בעצמכם

    נחישות, תעוזה ומה שביניהם–תאמינו בחלום שלכם, תאמינו בעצמכם, תאמינו בעשייה שלכם. תתפלאו לראות איך זה יעזור לכם מאד בשנה הראשונה של חיי העסק. הסיסמה הידועה של סיירת מטכל "המעז מנצח" כנראה מתאימה לכם יותר מתמיד לאופי הניהול הרצוי של העסק שלכם.

     

    הכותב הוא מנהל אגף שיווק עסקי בהוט עסקים

     

    בשיתוף הוט עסקים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים