שתף קטע נבחר

הראשון ברפואה: השנה של אסותא

לאחר שמיצבה את עצמה כספק שירותים רפואיים מהשורה הראשונה בישראל וכנותנת השירות הטוב ביותר בתחום, משתמשת אסותא בנכסיות המותג שלה לשיתופי פעולה עם צדדים שלישיים

בשיתוף Superbrands

 

רשת בתי החולים והמכונים הרפואיים, אסותא, נמצאת כיום בבעלות מכבי שירותי בריאות. ואולם ראשיתו של המותג בקואופרטיב של רופאים מגרמניה, יוצאי העלייה החמישית, שהחליטו להקים בשנת 1935 בית חולים פרטי בשם "אסותא".

 

מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands:

גם בבית וגם בבית הקפה: השנה של קפה ג'ו

בזכות הקרבה לצרכנים: השנה של הלוטו

בזכות האיכות: שנת ההובלה של עץ הזית

בית החולים נוהל כשותפות של 30 הרופאים המייסדים, שהשקיעו במיזם כ-40 אלף לירות. כאשר נפתח בית החולים הוא חולל מהפכה במערכת הרפואית, משום שאיפשר למטופליו - כבר לפני כ-80 שנים - לבחור בעצמם את הרופאים המטפלים.

 

בשנת 1979 רכשה חברת כלל את בית החולים, והפעילה אותו במשך 15 שנים, עת נרכשה הרשת על ידי מכבי שירותי בריאות.

 

בשנת 2015 ציינה אסותא 80 שנה להיווסדה.

 

התפתחות המותג

בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת, הבינה קופת החולים מכבי כי אם ברצונה להפוך לשחקן משמעותי בשוק הבריאות, עליה להקים מערכת אשפוזית בבעלותה. במקום להתחיל מאפס, מכבי החליטה לרכוש את בית החולים רמת מרפא, ובשנת 1994 היא רכשה גם את בית החולים אסותא מחברת כלל.

 

בשנים שלאחר הרכישות פעלו שני בתי החולים - רמת מרפא ואסותא - תחת שני מותגים שונים.

 

ואולם בתחילת שנות ה-2000 החלה החברה בתהליך של איחוד בין שני המותגים תחת המותג אסותא. במקביל יצאה החברה למסע של רכישות, הרחבת מתקנים קיימים ושל בניית מתקנים חדשים - ולמעשה הוקמה רשת חדשה של בתי חולים ומרכזים רפואיים תחת המותג אסותא.

 

בשנת 2009 נפתח מתקן הדגל של החברה, בית החולים של אסותא ברמת החייל בתל אביב. בית החולים החדש תרם מאוד למיצוב אסותא כמוסד רפואי שבו אפשר (ואף כדאי) לעבור כל פרוצדורה רפואית, החל מהקלה ביותר ועד לניתוחי מוח וניתוח לב פתוח.

 

עם השקת אסותא ברמת החייל, עלה לאוויר קמפיין תחת הסיסמא "אסותא. סטנדרט של בריאות". הקונספט השיווקי-פרסומי נועד לתאר את המצב הקיים, שבו כל השירותים שהם למעשה פריבילגיה בכל בית חולים אחר - חדרים פרטיים, בחירת רופאים, תורים קצרים וטכנולוגיה מתקדמת זמינה - ניתנים באסותא כ"סטנדרט".

 

שפת ה"סטנדרט" לא נותרה רק כמיצוב שיווקי-פרסומי. ערך זה הוטמע בכל הפעילות הרפואית, הסיעודית והאדמיניסטרטיבית של אסותא, מתוך שאיפה לקבוע בכל פעם מחדש את הסטנדרט שלפיו מתנהל ענף הרפואה בישראל.

 

בהתאם הקימה אסותא אגף שירות, שבו נקבעים סטנדרטים שירותיים מחייבים, כשהדגש הוא על הענקת חוויית בריאות אחרת, אשר הפכה מושא לחיקוי בכל מערכת הבריאות והעמדת האדם במרכז. בין השירותים נכללים שירותי הסעה למטופלים, מעקב וניטור אחר משוחררים, יחידה לאבחון ובירור מהיר, מרכז החלמה ופעילות 
לפי SLA (Service Level Agreement) בכל השירותים.

 

בנוסף, הכניסה אסותא לבית החולים טכנולוגיות מתקדמות, ובכלל זאת הקמת מכון אונקולוגי שהותקן בו המכשור המתקדם בארץ, רובוטיקה ניתוחית ומכשירי דימות מתקדמים בהם מכשיר ה-PET MR הראשון בישראל.

 

בימים אלה שוקדת אסותא על הקמתו של בית חולים ציבורי בעיר אשדוד, לאחר שזכתה במכרז שפרסמה המדינה בנושא. בית החולים המתקדם אשר יפעל במודל אינטגרטיבי עם הקהילה בעיר עתיד לפתוח את שעריו במהלך שנת 2017.

 

האתגר השיווקי

הנכס החשוב ביותר של כל מוסד רפואי הוא האמינות שלו בקרב הצרכנים. לפיכך, בניגוד למותגים אחרים שיכולים להשקיע סכומי כסף גדולים בפרסום, מוסד רפואי המרבה לפרסם, עלול להיתפס כ"לא אמין" בקרב צרכנים; כלומר, ככזה המנסה לכסות על מגרעותיו בעזרת פרסום יקר.

 

לכן, האתגר שעמד בפני אסותא היה למצוא את הדרך הנכונה לתקשר ואף להעצים את חוזקו של המותג, שנבנה במהלך השנים האחרונות - מבלי לפגוע באמינותו בקרב הצרכנים.

 

הפתרונות היצירתיים

אחד הפתרונות שנמצאו באסותא לאתגר השיווקי, היה לתקשר את כוחו של המותג באמצעות שיתופי פעולה עם צדדים שלישיים, שיסתמכו על המותג אסותא בפרסומים שלהם - וזאת מבלי לפרסם באופן ישיר.

 

כך למשל, חברות ביטוח שונות משתמשות במותג אסותא ובכוח שלו בכדי לקדם את הפוליסות שהן מציעות. לדוגמה, חברת הביטוח הראל יצרה שיתוף פעולה עם המותג להשקת פוליסה תחת השם "אבחון ובירור מהיר". לקוחות המבוטחים במסגרת הפוליסה, מקבלים בעת הצורך את שירותי היחידה לאבחון ובירור המהיר של אסותא, המאפשר לבצע את כל תהליכי האבחון והבדיקות הנדרשות בתוך 72 שעות.

 

שני שיתופי פעולה נוספים נוצרו עם חברת הביטוח הפניקס. במסגרת האחד מוצעת פוליסה בתחום האונקולוגיה, המאפשרת למבוטחים לנהל את כל "תיק המחלה" שלהם על ידי צוות מומחים מקצועיים של אסותא. במסגרת השני, מוצעים שרותי מרכז המומחים של אסותא למבוטחי הפניקס.

 

בתחום תיירות המרפא מקיימת אסותא שיתוף פעולה עם סוכנים המתמחים בתחום תיירות המרפא ברוסיה. שיתוף הפעולה מאפשר לסוכנים להשתמש במותג אסותא כ"תו תקן" לשירותים שהם מציעים. במסגרת שיתוף הפעולה ממותגות ברחבי רוסיה סוכנויות נסיעות המתמחות בשיווק חבילות מרפא תחת המותג אסותא.

 

חדשנות מוצרית

כדי לעודד את הצרכנים לבחור בה בכל פעם שהם נזקקים לאבחון או לפרוצדורה רפואית, השיקה אסותא שורה של מוצרי ערך מוסף, המקלים על החולה בהתמודדותו עם המערכת הרפואית הסבוכה:

 

מרכז המומחים של אסותא. כל אחד מאתנו נתקל במהלך חייו במצבים רפואיים המצריכים תשומת לב מיוחדת. במקרים אלו, איננו רוצים לבזבז זמן, אנו מעוניינים להיעזר במומחים המובילים בתחומם, המחזיקים בידע רב במיוחד בנוגע לבעיה ממנה אנו סובלים ולטיפול בה. אולם איך נדע מיהו המומחה המתאים ביותר עבורנו וכיצד נגיע אליו תוך זמן קצר? בדיוק לשם כך הוקם "מרכז המומחים של אסותא".

 

מדובר במרכז מידע חדשני המסייע למטופלים לבחור את הרופא המתאים ביותר עבורם - ולקבוע תור מהיר למומחה. זהו שירות מיוחד, שלא קיים דוגמתו בישראל, שמסייע לאלפי מטופלים מדי חודש.

 

מעבר לחשיבות השירות עבור המטופלים, המטרה של אסותא היא ליצור לעצמה מאגר לקוחות נאמן שיפנה אליה ברגעים שבהם הוא נזקק לבדיקות או לטיפול רפואי.

 

היחידה לאבחון ובירור מהיר. תהליך האבחון של מחלות קשות עלול להיות ארוך ומתיש עבור החולים. כדי לתת פתרון לבעיה זו, השיקה אסותא מוצר שירותי, המאפשר למטופלים לתאם את כל תהליכי האבחון שלהם בתוך 72 שעות.

 

ניהול מקרים. מטופלים מתקשים למצוא את ידיהם ורגליהם בסבך המומחים הרפואיים השונים. יותר מכך, בחלק מהמקרים הם נדרשים להתמודד מול מספר רב של רופאים, ומוצאים עצמם אבודים פעמים רבות. כדי לתת מענה לבעיה זו, השיקה אסותא שירות של ניהול מקרים. במסגרת השירות, מקבל המטופל איש קשר אחד באסותא - והוא דואג לנהל עבורו את תיק המחלה מול שלל הפרוצדורות והמומחים השונים.

 

Docadvisor. כאשר אנו נאלצים לעבור פרוצדורה רפואית מכל סוג שהיא, בחירת הרופא המתאים היא משימה לא קלה, ופעמים רבות מוצאים עצמם המטופלים חסרי אונים. כדי להקל על המטופלים בתהליך בחירת הרופאים, השיקה השנה אסותא אתר חדש בשם Docadvisor, המנצל לצורך המשימה החשובה הזו את חוכמת ההמונים.

 

כל מטופל שעובר ניתוח באחד מבתי החולים של אסותא מקבל עם סיום התהליך מסרון, בו הוא מתבקש לתת את חוות דעתו על הרופא המנתח בקריטריונים של זמינות, שירות, מקצועיות ועלות. הנתונים המשוכללים על כל רופא מוצגים באתר, וכך יכולים מטופלים שנזקקים לניתוח למצוא את הרופא המתאים עבורם בקלות ובשקיפות מרבית.

 

דברים שלא ידעת על
 אסותא

שם בית החולים ניתן על ידי המשורר שאול טשרניחובסקי, ומשמעותו בארמית - בריאות.

אסותא הוא בית החולים הכירורגי הגדול בישראל, אשר מבצע יותר מ-100 אלף ניתוחים בשנה.

באסותא פועלת יחידת הפריה חוץ-גופית מהגדולות בעולם.

כל מבוטחי קופות החולים בישראל, שבבעלותם ביטוח משלים או ביטוח בריאות פרטי, יכולים לקבל שירות באסותא.

כדי לייצר הרגשה ביתית עבור המטופלים, לוגו המותג אינו מופיע על המצעים ועל השמיכות בחדרי האשפוז.

 

אבני דרך בחייו של אסותא

1935 - בית החולים אסותא מוקם ברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב.

1994 - אסותא נרכש על ידי 
קופת חולים מכבי.

2005 - המותג מרחיב את 
פריסתו בכל רחבי הארץ.

2009 - נחנך בית החולים אסותא ברמת החייל.

2014 - נפתח בית הספר 
למקצוענות של אסותא.

2015 - אסותא יוצאת בשיתוף פעולה עם חברות ביטוח וממתגת ברוסיה סוכנויות נסיעות לשיווק חבילות מרפא.

2017 - צפי לפתיחת בית החולים הציבורי באשדוד.

 

מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands  

 

בשיתוף Superbrands


פורסם לראשונה 21/11/2016 13:42

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרופ' שוקי שמר, יו"ר מועצת המנהלים
פרופ' ארי שמיס, מנכ"ל רשת אסותא מרכזים רפואיים
מומלצים