שתף קטע נבחר
גם בבית וגם בבית הקפה: השנה של קפה ג'ו
קפה ג'ו, הניצבת בחזית שוק בתי הקפה המקומי כבר יותר מ-20 שנים, מציעה בשנה האחרונה את חוויית בית הקפה גם בבית - באמצעות השקת קפסולות למכונות קפה ביתיות

בשיתוף Superbrands

 

הסיפור של קפה ג'ו החל לפני 20 שנה, אז הקימו דיוויד קליין ודב גולדפרב, צמד עולים מארה"ב, את הסניף הראשון של הרשת ברחוב החשמונאים בתל אביב.

 

מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands:

בזכות האיכות: שנת ההובלה של עץ הזית

מותג-העל של עולם הכדורגל: השנה של הייניקן

כל המותגים במקום אחד: השנה של המשביר לצרכן

 

בסניף הראשון הציבו קליין וגולדפרב תנור קלייה, ובמרתף עסקו בטחינת הקפה ואריזתו לתערובות הקפה שהוגשו במקום. השמועה על הקפה האיכותי שבתל אביב תפסה כנפיים, וקהל חובבי הקפה החל לפקוד את המקום.

 

כיום מונה הרשת כ-250 סניפים ונקודות מכירה הפועלים כבתי קפה בשיטת הזכיינות, וכן כנקודות מכירה בסניפי רשת חנויות הנוחות "מנטה" בתחנות "דלק".

 

בנוסף לקפה גורמה מציעים סניפי הרשת גם תפריט קולינרי, המעודכן המתעדכן מדי עונה בהתאם לטרנדים העכשוויים בעולם המזון. לצד המנות הרגילות נותן התפריט מענה לקהלים שונים, והוא כולל גם מנות ללא גלוטן, מנות ללא סוכר ומנות טבעוניות. פיתוח התפריט מתבצע בצמוד לתזונאית הרשת, עם דגש על שימוש בחומרי גלם איכותיים.

 

בנוסף מפעילה קפה ג'ו גם מפעל קלייה מודרני, המייצר בכל שנה מעל 300 טון של קפה המשמשים כתערובות הקפה המשמשות את סניפי קפה ג'ו כמו גם במאות בתי קפה, בתי מלון ומסעדות ברחבי המדינה.

 

בשנת 2015 נכנסה החברה גם לתחום קפסולות הקפה, ובשנת הפעילות הראשונה מכרה למעלה מ-10 מיליון יחידות.

 

השוק התחרותי

קפה ג'ו פועלת בשלושה שווקים שונים:

תחום בתי הקפה, בו מתחרה הרשת מול כעשר רשתות קפה שונות ומאות בתי קפה שכונתיים.

שוק חנויות הנוחות, בו פועלת הרשת בקונספט של חנות בתוך חנות, ברשת חנויות "מנטה" ב"דלק".

שוק קפסולות הקפה, הנמצא בשנתיים האחרונות בצמיחה מואצת.

 

האתגרים השיווקיים

לאחר 20 שנה כשחקן משמעותי בענף בתי הקפה, האתגר המרכזי שעמד בפני הרשת היה שיפור תמידי ועקבי של חוויית בית הקפה, כך שתישמר העדכניות והרעננות בשוק התחרותי.

 

כמו כן, כשחקן חדש בתחום קפסולות הקפה, האתגר המרכזי שעמד בפני הרשת היה לחדור לשוק שנשלט במשך שנים רבות על ידי שחקן מרכזי אחר, לצד אתגר הגדלת שוק הקפסולות באופן כללי.

 

מהלך המיתוג מחדש

בשנת 2014 - קרוב ל-20 שנה לאחר השקת הסניף הראשון, וכדי לעדכן ולהתאים את המותג לעולם בתי הקפה העכשווי - עברה הרשת תהליך של מיתוג מחדש, תחת הקונספט "A Beautiful Place To Get Lost" (בעברית: מקום יפה ללכת בו לאיבוד).

 

 (צילום: רונן מנגן)
(צילום: רונן מנגן)

מהלך המיתוג, בו הושקעו מיליוני שקלים, כלל החלפת לוגו ועיצוב שפה גרפית חדשה והוליסטית, המלווה את הרשת החל משינוי נראות סניפיה ועד לקפה הנמכר במאות נקודות המכירה שלה.

 

כחלק מהקונספט החדש חולקו סניפי הרשת לארבעה עולמות תוכן שונים: לונדון האירופאית, ניו אורלינס האמריקאית, רודוס הים תיכונית וטוסקנה הכפרית, כשבכל אחד מהם ניתן עדיין למצוא את האווירה הייחודית והמוכרת של קפה ג'ו.

 

הקפה של ג'ו

במהלך השנים התחלפה מכונת הקלייה ששכנה בסניף ברחוב חשמונאים במפעל קלייה משוכלל שהוקם 
בחולון.

 

פולי הקפה של ג'ו מגיעים משיח הערביקה, אשר נחשב לצמח הקפה המובחר והיקר בעולם. פולי הקפה עושים דרך ארוכה מאוד מאדמת הגידול ועד לספל, דרך חממות, יערות, בתי עיבוד, מיון, סחר בבורסה ובית הקלייה.

 

מדי שנה בוחרים בקפה ג'ו את מיטב היבולם של פולי הקפה מארצות נבחרות בקו המשווה, והם נבדקים על ידי מומחים בינלאומיים אשר מלווים את התהליך החל מרמת השתיל ועד עיבוד הפולים במפעל הקלייה.

 

כל יבול של קפה נבדק על ידי אנשי הרשת עוד לפני הרכישה, ורק פולי הקפה העומדים בתקן המחמיר של ג'ו מגיעים בסופו של דבר למפעל הקלייה - ומשם לכוסות הקפה של הצרכנים בישראל.

 

לכל אחד מזני הקפה בהם משתמשת הרשת יש מאפייני טעם וריח נפרדים, הנובעים מתנאי הגידול והמקום ממנו הם מגיעים. במפעל עובר כל זן קלייה בנפרד, על מנת לשמר את המאפיינים והאיכויות שלו, ורק לאחר הקלייה מרכיבים את התערובות הנארזות ומופצות לכל הארץ.

 

עולם הקפסולות

בשנת 2014 נפתח שוק קפסולות הקפה לתחרות, וכבר בספטמבר של אותה השנה השיקה קפה ג'ו את קו קפסולות הקפה שלה. הקפסולות של קפה ג'ו מיוצרות בטכנולוגיה המונעת חדירת חמצן, ובכך נשמרת טריות מקסימלית ללא צורך באמצעי אחסון מיוחד. בנוסף, בראש הקפסולה ניצבת כיפת הידוק המדמה את פעילות הבריסטה בדחיסת הקפה, ויוצרת קרמה עשירה במיוחד, התורמת להדגשת חוויית בית הקפה.

 

הקפסולות של קפה ג'ו מציעות מגוון דרגות חוזק וטעמים נבחרים שעוצבו על ידי מומחי הקפה של ג'ו. כבר בשנה הראשונה לפעילותו מכר קו קפסולות הקפה של ג'ו יותר מ-10 מילון קפסולות, והקפסולות זכו בפרס החדשנות הבינלאומי של מוצר השנה לשנת 2016 בקטגוריית קפסולות הקפה.

 

מועדון הלקוחות

כדי לספק לקהל הלקוחות הנאמן חוויית קפה כוללת שתאפשר ליהנות מהקפה האיכותי של הרשת בכל ערוצי המכירה, השיקה קפה ג'ו בשנת 2015 את אפליקציית מועדון הלקוחות שלה.

 

מועדון החברים של קפה ג'ו מאפשר ללקוחות ליהנות מצבירת נקודות בכל רכישה בבתי הקפה או בחנות הדיגיטלית לממכר קפסולות ומוצרי קפה, ואותן ניתן להמיר מאוחר יותר למנות ומשקאות מתפריט הרשת ולקניות בחנות הקפה הדיגיטלית שלה.

 

נרשמים חדשים למועדון מקבלים כוס קפה במתנה, והאפליקציה משמשת גם כארנק חכם המאפשר לצרכנים לשלם עבור הקפה שלהם ללא חשיפת פרטי האשראי.

 

מאז השקתה של אפלקציית מועדון הלקוחות הצטרפו אליה עשרות אלפי צרכנים.

 

דברים שלא ידעת על
קפה ג'ו

פולי הקפה של ג'ו מגיעים משיח הערביקה, אשר נחשב לצמח הקפה המובחר והיקר בעולם, ומחירו הוא פי שלושה מצמח הרובוסטה.

הקפסולות של קפה ג'ו זכו בפרס מוצר השנה לשנת 2016 בקטגוריות קפסולות הקפה.

מפעל הקלייה של הרשת מפיק מדי שנה מעל ל-300 טון של קפה.

הקפה המיוצר במפעל הקלייה של הרשת מופץ גם למאות מסעדות ובתי קפה אחרים.1997

מוקם הסניף הראשון 
של הרשת, ברחוב החשמונאים בתל אביב.

 

אבני דרך בחייו של קפה ג'ו

2005  - מוקם מפעל הקלייה המשוכלל בחולון.

2014 - הרשת עוברת תהליך 
של מיתוג מחדש.

2015 - כניסה לתחום הקפסולות והקמת מועדון הלקוחות של הרשת.

 

מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands

 

בשיתוף Superbrands

 


פרסום ראשון: 21.11.16, 11:05
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
כל התגובות לכתבה "גם בבית וגם בבית הקפה: השנה של קפה ג'ו"
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים