שתף קטע נבחר

גם באוצר אישרו: שבוע העבודה יקוצר ל-42 שעות

שר האוצר ויו"ר ההסתדרות הגיעו להבנות בנוגע לקיצור שבוע העבודה בשעה אחת ל-42 שעות, כאשר כעת נותרה רק חתימתו של שר העבודה, כדי להוציא את המהלך לפועל. עוד הוסכם: תוספת שכר נוספת לעובדי המדינה, והכנסת טכנולוגיות למגזר הציבורי שאמורות לשפר את הפריון

הסכם לקיצור שבוע העבודה בשעה אחת כבר נחתם בין ההסתדרות להתאחדות התעשיינים לפני יותר משמונה חודשים  . אך מאז עדיין לא הוחל על כלל המשק

 

אמש (ד'), רגע לפני דיוני התקציב, הגיעו שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, להבנות בנוגע ליישום ההסכם, וכעת ממתינים לחתימתו של שר העבודה חיים כץ, על צו ההרחבה, חתימה שצפויה להתבצע בשבועות הקרובים.

 

על פי ההסכמות, קיצור שבוע העבודה יבוצע ללא הפחתה בשכר, וממועד כניסת השינוי לתוקף, שכר השעה יחושב על בסיס של 182 שעות לחודש עבודה, במקום 186 כפי שמחושב כיום. המשמעות היא העלאת התעריף השעתי לעובדים, והגדלת ערך השעה לעובדים המשתכרים משכר המינימום מ-28.49 שקל ל-29.12 שקל.

 

ניסנקורן וכחלון.  (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
ניסנקורן וכחלון. (צילום: אלכס קולומויסקי)

בנוסף, בהמשך לדיונים עם שהתקיימו אצל מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, חתמו הממונה על השכר והסכמי עבודה ערן יעקב ויו"ר ההסתדרות ניסנקורן, על הסכם קיבוצי להגדלת תוספת השכר לעובדי המדינה ודחיית הפעימות הקבועות בהסכם המסגרת.

 

לפי הסיכום סיכום בין שר האוצר ליו"ר ההסתדרות, עובדי המדינה יקבלו תוספת נוספת לפעימה האחרונה בגובה של 0.15% כתוספת שקלית (המשך המגמה לצמצום פערים בשכר) - מהלך שייביא את התוספת הקבועה בהסכם המסגרת האחרון ל-7.9%, במקביל לדחיית פעימות השכר של הסכם המסגרת, לסוף 2019.

 

כמו כן גיבשו  הצדדים נוסחה להגמשת הכנסת טכנולוגיות חדשות במקומות עבודה במגזר הציבורי. הצדדים הסכימו כי התאמת מקומות העבודה לשינויים הטכנולוגיים תיעשה תוך חתירה משותפת להגדלת פריון העבודה ושיפור השירות לאזרח, ללא פגיעה בעובדים.

 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על ההבנות ומסר: "העובדים בישראל עובדים הרבה יותר שעות מעמיתיהם במדינות המפותחות, והמהלך לקיצור שבוע העבודה הינו צעד נחוץ לקידום האיזון הראוי בין עבודה לפנאי, תוך יצירת השלכות חיוביות גם על פריון העבודה במשק. מהלך זה, אשר יביא גם להעלאת ערך השעה של העובדים במשק, צפוי להשפיע לא רק על עובדים במשרה מלאה, אלא גם על עובדים בהיקף משרה חלקי אשר יהיו זכאים לתעריף שעתי גבוה יותר מהיום. בהזדמנות זו, אני רוצה להודות גם לשר העבודה והרווחה חיים כץ, על מעורבותו ועל פעילותו לקידום צו ההרחבה שבמועד החתימה יחיל את ההסכמות על כל המשק הישראלי".

 

באשר להסכמות הנוגעות להכנסת טכנולוגיות חדשות, ניסנקורן הדגיש כי: "ההתמודדות עם השינויים הטכנולוגיים מחייבת את הצדדים לפעול בשיתוף פעולה, תוך התחשבות הדדית, הן בצרכי העובדים והן בתרומה החשובה שהם נושאים להטמעה מוצלחת של הטכנולוגיה".

 

שר האוצר, משה כחלון, אמר: " שוק העבודה בישראל מתאפיין בפריון נמוך ושעות עבודה מרובות. ההבנות אליהן הגענו במסגרת ההסכם לקיצור שבוע העבודה במשק יאפשרו לעובדים לאזן בין העבודה למשפחה, יגבירו את הפריון במשק ויביאו לשיפור בתנאי העובדים החלשים. מדובר בהסכמות שכוללות גם צמצום פערים במגזר הציבורי וכל זאת במסגרת תקציב אחראי. מדובר בצעד שיסייע למשק ולכלל העובדים בישראל"

 

הממונה על השכר, ערן יעקב ציין כי: "שוק העבודה משנה את פניו נוכח השיפורים הטכנולוגים בתחומים רחבים. הסכם זה בא להתמודד עם אתגר זה ולאפשר הגדלת הפריון בעבודה ושיפור בשירות במגזר הציבורי ולרווחת הציבור, באמצעות הגמשת והכנסת טכנולוגיות חדשות וחדשנות לשירות הציבורי ללא מאבקים ארגוניים."

 

 

 


פורסם לראשונה 10/01/2018 20:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים