הכוכבים האמיתיים הם יעדים מפורסמים בעולם. קמפיין קדם-סתיו 2021 של בלנסיאגה

פוטושופ במקום טיסות: המותג בלנסיאגה "מדביק" את הדוגמנים על יעדים בעולם

לאחר שנה של סגרים, בית האופנה הנחשב מציג קמפיין נוסטלגי והומוריסטי באווירת מלכודות תיירים, עם מסרים של קיימות, איכות הסביבה ומאבק בהומופוביה

פורסם: 19.04.21 , 11:04
קמפיין קדם-סתיו 2021 של בית האופנה בלנסיאגה מגיש מבט נוסטלגי והומוריסטי לאחר שנה ארוכה של סגרים וריחוק חברתי, כשהכוכבים האמיתיים הם יעדים מפורסמים בעולם: הפירמידות בגיזה, מגדל פיזה, המדרגות הספרדיות ברומא, הביג בן בלונדון, טאג' מאהל, האקרופוליס באתונה, שער ברנדנבורג בברלין ועוד. באמצעות תוכנת פוטושופ "הדביקו" במותג דוגמנים ודוגמניות על רקע היעדים הנודעים, שבימים כתיקונם עמוסים במבקרים – בחירה היוצרת מתח בין בגדי היוקרה הקז'ואליים של בית האופנה לתחושת הלואו-טק הנובעת מתוך השימוש "הזול" בהצבת דוגמנים על רקעים מצולמים של יעדי תיירות מפורסמים. כמו לסובב גלגל של גלויות במלכודת תיירים.
7 צפייה בגלריה
קמפיין קדם-סתיו 2021 של בלנסיאגה
קמפיין קדם-סתיו 2021 של בלנסיאגה
קמפיין קדם-סתיו 2021 של בלנסיאגה
(צילום: קמפיין)

הקמפיין החדש מגיע ימים ספורים לאחר שנחשף שיתוף הפעולה בין בתי האופנה גוצ'י ובלנסיאגה, שניהם בשליטת תאגיד היוקרה Kering, כחלק מחגיגות מאה שנה לבית היוקרה האיטלקי. אם שיתוף הפעולה היה עמוס פריטי לוגומאניה שמכוונים למתעשרים חדשים באסיה ובאמריקה הלטינית, המחפשים זיהוי מנצנץ לפרסום ברשתות החברתיות – הקולקציה החדשה של בלנסיאגה מציעה דיון מתוחכם יותר לבני אותו דור המילניום. אלו ואלו הם צעירים עם כיסים עמוקים, שיכולים לשלם כמעט אלף יורו עבור נעלי סניקרס.
7 צפייה בגלריה
שיתוף הפעולה של גוצ'י ובלנסיאגה
שיתוף הפעולה של גוצ'י ובלנסיאגה
שלטון הלוגואים. שיתוף הפעולה של גוצ'י ובלנסיאגה
(צילום: Getty Images)

בראיון לאתר ווג סיפר המנהל האמנותי דמנה ווסאליה כי הקולקציה עשויה כולה מחומרים ממוחזרים וברי קיימא, החלטה בעלת משמעות גדולה כשהיא מגיעה מבית אופנה עוצמתי ומשפיע כמו בלנסיאגה. "כמנהלים אמנותיים הגורמים לתגובת שרשרת, יש חשיבות שנפעל בצורה זו", הסביר ווסאליה, כשהוא מכוון לאופן שבו מותגים מסחריים יותר צפויים ללכת בדרכו. לדוגמה, סווטשירט בצבע ורוד עם הכיתוב של המילה GAY עשוי כולו מחומרים ממוחזרים, וכך גם ז'קט פרווה אקולוגית שנלבש עם מכנסי ג'ינס על רקע המדרגות הספרדיות ברומא – מחווה גם למוצאו הספרדי של מייסד המותג, מעצב האופנה הבאסקי כריסטובל בלנסיאגה.
7 צפייה בגלריה
קמפיין קדם-סתיו 2021 של בלנסיאגה
קמפיין קדם-סתיו 2021 של בלנסיאגה
אקטיביזם אופנתי-פוליטי. בלנסיאגה
(צילום: קמפיין)

7 צפייה בגלריה
קמפיין קדם-סתיו 2021 של בלנסיאגה
קמפיין קדם-סתיו 2021 של בלנסיאגה
הקולקציה עשויה כולה מחומרים ממוחזרים וברי קיימא. בלנסיאגה
(צילום: קמפיין)

הבחירה לקדם נושאים של קיימות בשבוע שבו מציינים את יום איכות הסביבה (22 באפריל) ממשיכה גם בסרטון בשם Feel Good המלווה את הקולקציה. לא תמצאו בו בגד אחד, גם לא דוגמן או דוגמנית. לאורך שלוש דקות בחרו במותג להאדיר בתום שנה של קורונה ערכים של אהבה, קירבה לטבע, אנושיות, קהילתיות, חברות ומשפחתיות – משאלת לב לעתיד טוב יותר. רק אל תספרו להם שהמציאות לא באמת משתנה. "חשבתי שזה רגע טוב לבחון דרך אחרת לביטוי המותג, שאינה קשורה בהכרח לחשיפת המוצר", הרהר ווסאליה בראיון ליומון האופנה WWD.
(הסרטון Feel Good של בלנסיאגה)

זה לא הערך היחיד שהוא מבקש לקדם בקמפיין זה. על שני דגמים של סווטשירטים בקולקציה מופיעה המילה GAY בגדול (בפונט שמזכיר את הלוגו של מותג האופנה האמריקאי GAP) ומתחת המילה Pride. מצעד הגאווה של ווסאליה, הומו מחוץ לארון, בוחן את גבולות הסובלנות בעידן של התנגדות הומופובית בלא מעט מקומות בעולם. כנער שגדל בטביליסי, גיאורגיה, בימי ברית המועצות, מספר ווסאליה כי אביו לא הרשה לו ללבוש בגדים בצבעי אדום או ורוד, שלטענתו היו לא הולמים עבור בנים. "גדלתי בחברה שבה לא יכולתי ללבוש קפושון כזה, ויש מקומות בעולם שאתה לא יכול גם היום", אמר לווג. "חשוב לפעול נגד הומופוביה. אני לא מישהו שיוצא לרחוב וצועק. זה האקטיביזם האופנתי והפוליטי שאני יכול לעשות".
7 צפייה בגלריה
קמפיין קדם-סתיו 2021 של בלנסיאגה
קמפיין קדם-סתיו 2021 של בלנסיאגה
"חשוב לפעול נגד הומופוביה". בלנסיאגה
(צילום: קמפיין)

7 צפייה בגלריה
קמפיין קדם-סתיו 2021 של בלנסיאגה
קמפיין קדם-סתיו 2021 של בלנסיאגה
קמפיין קדם-סתיו 2021 של בלנסיאגה
(צילום: קמפיין)

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.