"אופנה עוזרת להציג את האישיות של כל אדם כלפי חוץ. מדובר באמנות, בסופו של דבר". רומי פלד

רומי פלד, 19: "בשבועות האופנה בחו"ל אני מנסה להתנתק רגשית"

הפרידה מהשיער הארוך פתחה אצלה מחסומים והקריירה שלה נסקה במילאנו בדיוק כשהתפרצה הקורונה. רגע אחרי שדגמנה לדולצ'ה & גבאנה, פגשנו אותה לצילומים

פורסם:
מי את? רומי פלד.
גיל: 19.
איפה נולדת? גני תקווה.
ואיפה את גרה היום? גני תקווה.
איך התחלת לדגמן? "כמעט כמו כל דוגמנית, המחשבה הראשונה על דוגמנות היתה כשהבנתי שאני גבוהה מהממוצע. בעזרת פידבקים חיוביים מהסביבה, החלטתי לנסות. ניגשתי לסוכנות אלינור שחר ומאז עבדתי מאוד קשה כדי להצליח".
כשהתחלת לדגמן נפרדת מהשיער הארוך לטובת תספורת קצרה. זה היה שינוי גדול מבחינתך? "בגיל 17 קיבלתי הצעה לגזור את השיער לטובת הפקת אופנה בווג. זו היתה הצעה מעכשיו לעכשיו, והסכמתי להסתפר. באותו יום בהחלט הייתי לחוצה ונרגשת, לא ידעתי אם זה יהיה יפה או לא. אבל מהרגע שהסתפרתי, נפתחו הרבה מחסומים. מאז ועד היום אני עם התספורת הקצרה וכבר לא נותנת ערך לשיער ולציפורניים, כי הם כל הזמן גדלים. אותו יום שינה הרבה דברים, ובעיקר תרם לקריירה כי הוא הגביר את ההתעניינות במראה שלי".
10 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
"כמעט כמו כל דוגמנית, המחשבה הראשונה על דוגמנות היתה כשהבנתי שאני גבוהה מהממוצע"
(צילום: עדי סגל)

מה היה שיא הקריירה שלך עד כה? "שבוע האופנה האחרון במילאנו, שהתקיים בפברואר, היה מהמוצלחים שלי. הוזמנתי די בהתחלה לאודישן אצל המלהק לתצוגה של דולצ'ה & גבאנה, ולאחר כמה ימים קיבלתי תשובה שאני בפנים. באותו יום שהתקיימה התצוגה, ממש במהלכה, קיבלתי עדכון מהסוכנות שהתקבלתי גם לצילומי הקמפיין שהצטלמו ביום למחרת. זו היתה חוויה מטורפת! יום אחרי יום לעבוד עם הצוותים האדירים של דולצ'ה & גבאנה".
התרגשת? "בשבועות האופנה בחו"ל אני מנסה להתנתק רגשית. בדרך כלל אני משתדלת לא להתרגש יותר מדי כשאני מקבלת עבודה או כשהולך לי טוב באודישן – גם כי יכולים לבטל את זה בכל רגע וגם כי זה מפריע לי להישאר מרוכזת ורגועה. אבל אין ספק שבכל זאת קשה להישאר אדישים, ובכל זאת הרגשתי עקצוצים של התרגשות ושמחה, בעיקר כשהודיעו לי ביום התצוגה שהם רוצים אותי גם לצילומים למחרת. למזלי, מאחורי הקלעים היתה אווירה בטוחה ונעימה. כולם היו כל כך מקצועיים, כך שהרגשתי מאוד בנוח".
10 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
"בחו"ל את גרה עם דוגמניות נוספות שמגיעות מכל מיני מדינות, לומדת להכיר תרבויות אחרות"
(צילום: עדי סגל)

זה היה בדיוק כשהתפרצה הקורונה במילאנו, נכון? "כן. באותו זמן לא ממש ידעתי שזו הולכת להיות מגפה עולמית וכל כך רצינית. ביום שהצטלמתי לקמפיין של דולצ'ה & גבאנה, פתאום נהיה לחץ גדול בכל העיר, כל החנויות נסגרו, הרחובות התרוקנו מאנשים והיתה היסטריה מכל כיוון. ברגע שיצאתי מסט הצילומים, התקשרו אליי מהסוכנות במילאנו והסבירו לי את המצב. הבנתי שאני חייבת לעשות משהו ויחד עם הסוכנות בארץ הזמנו לי מיד כרטיס טיסה חזרה לישראל".
הקורונה שינתה את כל הדינמיקה העולמית עם הפסקת הטיסות. האם את חוששת שבעתיד הקרוב יהיה קשה לנהל קריירת דוגמנות בעולם? "אני אופטימית ומאמינה שהכל יחזור לקדמותו בקרוב, וגם אם לא – אז אמצא תחום אחר לעסוק בו. דוגמנות זה גם ככה מקצוע שקשה לסמוך עליו".
10 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
"דוגמנות זה מקצוע כמו כל דבר אחר, וצריך לעבוד קשה בשביל להגיע למקומות גבוהים"
(צילום: עדי סגל)

יש הבדל בחוויה בין דוגמנות בישראל לדוגמנות בחו"ל? "אין חושבת שאין הבדל גדול, מלבד זה שבחו"ל יש יותר אופציות. בסופו של דבר, העבודה היא תמיד מול לקוח ומה שחשוב זה שהוא יהיה מרוצה מהתוצאה. אם בארץ ההתנהלות היא מול מותגים ישראלים, בחו"ל יש מותגי-על שכל אחת מאיתנו רק יכולה לחלום עליהם. שם יש גם את עניין המגורים – לגור עם דוגמניות נוספות שמגיעות מכל מיני מדינות שונות, ללמוד להכיר תרבויות אחרות ולהתגעגע הביתה לחברים והמשפחה".
מי ההשראה שלך? "גילה אלמגור ונינה האגן – שתי נשים חזקות שלא מתפשרות על הממוצע. זה ראוי להערכה בעיניי".
10 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
"משבר הקורונה גרם לי להבין שצריך להתעסק ברגע הזה ולא במה יהיה בעתיד ומה היה בעבר"
(צילום: עדי סגל)

כמה כסף את מוציאה בחודש על בגדים, איפור וטיפוח? "תלוי בחודש, אבל הרבה. אני מאוד מחוברת לתחום האופנה, לאו דווקא כדוגמנית אלא גם כצרכנית. אני חושבת שאופנה עוזרת להציג את האישיות של כל אדם כלפי חוץ. מדובר באמנות, בסופו של דבר".
מה הפריט הכי יקר שיש לך בארון? "משקפיים של גוצ'י".
ומה הפריט הכי זול? "שני זוגות של נעלי שפיץ שעלו אירו אחד".
‏‪פריט אהוב, וכמה הוא עלה? "חצאית מיני שחורה שקניתי בחנות יד שנייה בניו יורק ועלתה לי 10 דולר".

10 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
"ההשראות שלי הן גילה אלמגור ונינה האגן – שתי נשים חזקות שלא מתפשרות על הממוצע"
(צילום: עדי סגל)

מה לא תלבשי לעולם? "אף פעם אל תאמרי לעולם לא".
מעצבים אהובים בארץ? "דורית בר אור".
מעצבים אהובים בחו"ל? "מארין סר".
את דוגמנית פעילה שהשתתפה בשבועות אופנה בחו"ל, אבל אין לך הרבה עוקבים באינסטגרם. איך את מסבירה את זה? "שאלה טובה! אני חושבת שהיום בעידן האינסטגרם, נוצר תחום חדש שנקרא דוגמניות אינסטגרם. אני, אישית, לא שם. סוכנויות ומעצבים בעולם רוצים לפגוש אותי באופן אישי באודישנים ובמדידות, מה שגורם לי להבין שהאינסטגרם ברוב המקרים לא מקדם אותי. בכלל, אני חושבת שדוגמנות זה מקצוע כמו כל דבר אחר, ושצריך לעבוד קשה בשביל להגיע למקומות גבוהים. יש הקפדה על ספורט, תזונה, ללמוד לזוז מול המצלמה, ללכת על עקבים, על מסלול ועוד".
10 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
רומי פלד
(צילום: עדי סגל)

איך את מצליחה לממן את המלתחה שלך? "אני מצליחה לממן את המלתחה שלי, ובכלל, כל דבר בחיים שלי, באמצעות עבודה קשה".
איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים? "משבר הקורונה גרם לי להבין שצריך להתעסק ברגע הזה ולא במה יהיה בעתיד ומה היה בעבר".

צילום: עדי סגל | סטיילינג: שירה לוי | איפור ועיצוב שיער: לי ברכר ל-artbook
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button