אלפא דיה בתצוגת אופנה של ג'קומוס

לקראת שבועות האופנה לגברים בעולם: הדוגמנים הכי לוהטים על המסלולים

הם מפורסמים פחות מהקולגות בתצוגות הנשים וגם מרוויחים פחות, אך נראה שדווקא על המסלול הגברי נעשות המהפכות כששלושה דוגמנים שחורים מככבים בראש רשימת המשפיעים

פורסם:
שבועות האופנה לגברים שייפתחו ביום שישי הקרוב במילאנו, חוזרים במתכונת היברידית של תצוגות מסלול מול קהל מצומצם לצד תצוגות וירטואליות כפי שהתקיימו בשנה החולפת בעקבות נגיף הקורונה. במילאנו, לדוגמה, צפויים רק שלושה בתי אופנה להציג מול קהל – דולצ'ה & גבאנה, ג'ורג'יו ארמאני ואטרו – בעוד בשבוע האופנה שיתקיים בפריז מיד לאחר מכן טרם עדכנו מי מבין המעצבים יפרוץ את המהדורה הדיגיטלית ויפגוש מחדש את העורכים והקניינים בשורה הראשונה.
שבועות האופנה לגברים הם גם הזדמנות טובה לפגוש שמות חדשים בעולם הדוגמנות, דוגמנים שלרוב מפורסמים פחות מהקולגות שלהם במסלולי התצוגות של אופנת הנשים. הם גם מרוויחים הרבה פחות מהן, מהשדות הבודדים שבהם מורגשת אפליה דווקא בשכר של גברים.
אם בעבר מיקדנו את הבחירות שלנו בפנים החדשות והמסקרנות בענף הדוגמנות, הפעם עם ההתרחקות מהמסלולים הפיזיים בחרנו למקד את הפוקוס על שלושה דוגמנים שחורים מובילים, שלראשונה מככבים בראש רשימת הדירוגים של אתר Models.com, הבוחר מדי שנה את הדוגמנים והדוגמניות החזקים והמשפיעים בעולם האופנה.
11 צפייה בגלריה
מאליק בודיאן בתצוגה של בוטגה ונטה, 2020
מאליק בודיאן בתצוגה של בוטגה ונטה, 2020
דוגמן, כדורגלן וצלם. מאליק בודיאן בתצוגה של בוטגה ונטה
(צילום: Getty Images)

מאליק בודיאן

מי: הדוגמן הסנגלי-איטלקי מאליק בודיאן (24), שבנעוריו היגר לאי סרדיניה ובהמשך לאי הסמוך קורסיקה, שם התגלה לפני ארבע שנים על ידי סקאוטר ברחוב. מאז צעד לראשונה בתצוגת האופנה לעונת סתיו-חורף 2017-18 של ולנטינו, בודיאן נחשב לאחד הדוגמנים החזקים שאתם לא מכירים. במקביל הוא משחק כדורגל ועושה צעדים ראשונים כצלם אמן. בודיאן חתום על אחד משערי אפריל 2021 של "ווג" איטליה, הזדמנות שניתנה לו על ידי קים ג'ונס, המנהל האמנותי של דיור גברים. בשנת 2020 הוא נבחר ברוב קולות לדוגמן המבטיח ביותר של השנה על ידי תעשיית האופנה העולמית באתר Models.com.
נקודת הפריצה: קמפיין אביב-קיץ 2018 של דיור שצילם סטיבן מייזל, הראשון של ג'ונס לבית האופנה, בו לוהק בודיאן לצד דוגמנים מוכרים דוגמת ניקולאי נסיך דנמרק. מאז הוא מצטלם מדי שנה עבור המותג הצרפתי.
11 צפייה בגלריה
מאליק בודיאן בקמפיינים של סלבטורה פרגאמו ודיור
מאליק בודיאן בקמפיינים של סלבטורה פרגאמו ודיור
מאליק בודיאן בקמפיינים של סלבטורה פרגאמו ודיור
(צילום: קמפיין)

איפה ראינו אותו: איפה לא. בודיאן נחשב לשיאן התצוגות מבין הדוגמנים הגברים לעונת סתיו-חורף 2020-21 עם 36 תצוגות אופנה מניו יורק ועד פריז, בין היתר לבתי האופנה דיור, לנוון, ז'יל סנדר, אוף/ווייט, ולנטינו ועוד. בודיאן גם מופיע על שערים אמנותיים למגזינים כמו Purple ו-Another Magazine וקטף קמפיינים לדיור, דריס ון נוטן, טום פורד ואחרים.
כוח ברשתות החברתיות: 24.6 אלף עוקבים באינסטגרם. לא הרבה, אבל איך אומרים, האיכות גוברת על הכמות.
איך תזהו אותו: בזכות עצמות לחיים מסותתות, אשר מרכיבות את הפנים המעניינות ביותר שנראו בשנים האחרונות בענף האופנה.
11 צפייה בגלריה
מאליק בודיאן בתצוגה של מייקל קורס, 2020
מאליק בודיאן בתצוגה של מייקל קורס, 2020
מאליק בודיאן בתצוגה של מייקל קורס
(צילום: Getty Images)

אלטון מייסון

מי: אלטון מייסון בן ה-23 מארצות הברית, בנם הבכור של שחקן כדורסל ודוגמנית לשעבר, גדל באירופה (בשל נסיעותיו של האב) עד שהמשפחה קבעה את ביתה באריזונה. מייסון התגלה בשנת 2015 על ידי סקאוטר באינסטגרם, ומאז חתום בסוכנות IMG היוקרתית. "חשבתי שזו בדיחה", אמר בריאיון למגזין W. "אבל אז הסוכן שלי יצר איתי קשר באמצעות דוא"ל וראיתי את החוזה. ידעתי שזה אמיתי". קודם לדוגמנות, מייסון היה רקדן. בחודש דצמבר הוא נבחר בפעם השלישית ברציפות לדוגמן השנה של התעשייה וגם לחביב הקהל על פי אתר Models.com (זכייה כפולה). בנוסף, הוא נכלל השנה ברשימת 500 המשפיעים של אתר האופנה הנחשב "ביזנס אוף פאשן" וברשימת "30 מתחת ל-30" של מגזין "פורבס" בתחום האמנות והסגנון. במאי אשתקד השיק גם את הסינגל הראשון שלו Gimme, Gimme, שהופק על ידי קווין-דייב ומלווה את הסרט הקצר Rise in Light של הקולנוען הניגרי-אמריקאי אמאראצ'י נווסו והאמן הפרסי-קנדי סוף לייט.

11 צפייה בגלריה
אלטון מייסון בקמפיין של גוצ'י
אלטון מייסון בקמפיין של גוצ'י
אלטון מייסון בקמפיין של גוצ'י
(צילום: קמפיין)

נקודת הפריצה: מייסון עשה היסטוריה בשנת 2018 כאשר היה לדוגמן הגבר השחור הראשון שצעד בתצוגת Métiers d'Art, התצוגה האמנותית של שאנל, לראשונה ב-108 שנות פעילות בית היוקרה הצרפתי. ניפוץ תקרת זכוכית שרק מעטים זוכים לה.
איפה ראינו אותו: את הופעת הבכורה שלו עשה מייסון בשבוע האופנה של ניו יורק בפברואר 2016, אז דגמן לקולקציה השנייה של Yeezy בעיצוב קניה ווסט. הוא הופיע מאז ברשימה ארוכה של תצוגות אופנה למותגים כמו גוצ'י, עבורו הצטלם גם לקמפיין קדם-סתיו 2017, ושערים למגזינים כמו GQ, "ווג", "ל'אופיסייל" ואחרים.
11 צפייה בגלריה
אלטון מייסון על שערי מגזינים בעולם
אלטון מייסון על שערי מגזינים בעולם
"חשבתי שזו בדיחה". אלטון מייסון על שערי מגזינים בעולם
(צילום: שער מגזין)

כוח ברשתות החברתיות: 406 אלף עוקבים באינסטגרם. לא מעט עבור דוגמן ממין זכר בתעשייה שנשים הן המרוויחות הגדולות בה.
איך תזהו אותו: בזכות שיער האפרו הקצר והמטופח שלו. וכן, יש לו גם גוף מעורר קנאה עם מותני צרעה צרים.
11 צפייה בגלריה
אלטון מייסון בתצוגה של מוסקינו, 2020
אלטון מייסון בתצוגה של מוסקינו, 2020
אלטון מייסון בתצוגה של מוסקינו
(צילום: Getty Images)

אלפא דיה

מי: הדוגמן הסנגלי אלפא דיה (29), שהתגלה בשנת 2016 על ידי צלם האופנה כריסטיאן בנדל בבר בעיר המבורג, גרמניה. זמן קצר לאחר מכן הוא חתם בסוכנות Modelwerk הגרמנית ומיד פצח בקריירה בינלאומית שהחלה על המסלול של בית האופנה פראדה במילאנו. לצד הצלחתו על המסלול, דיה פועל בזירה הפילנתרופית ובשנת 2020 הקים את קרן אלפא דיה לגיוס כספים כדי לעזור לעיר הולדתו דקאר בסנגל במהלך מגפת הקורונה. תוך 24 שעות בלבד גייסה הקרן בהצלחה יותר מ-5,000 אירו.
11 צפייה בגלריה
אלפא דיה בתצוגה של ארדם ו-H&M
אלפא דיה בתצוגה של ארדם ו-H&M
אלפא דיה בתצוגה של ארדם ו-H&M
(צילום: Getty Images)

נקודת הפריצה: במהלך 2020 הפך דיה מדוגמן מצליח למוביל דעת קהל. מלבד הקרן החשובה שהקים, הוא התבטא נחרצות נגד גזענות בתעשיית האופנה ובכלל. בטור דעה שפרסם בדצמבר 2020 במגזין GQ, סיפר על גזענות שבה נתקל במהלך חייו המקצועיים, למשל ביחס אליו במעברי גבול ובשדות תעופה. כמו הפעם ההיא שעלה למטוס והדיילת הפנתה אותו ישירות למחלקת תיירים, על אף שאחז בכרטיס למחלקת עסקים. "שחרור היא מילה גדולה. שחרור זה חופש, חינוך וביטחון. זה באמת מה שאפריקה – והעולם כולו – זקוקים לו כרגע", כתב בטור הדעה. "אנחנו צריכים להיות חופשיים משיפוט, חופשיים מלהשאיר אנשים למטה. מבחינתי, זה יהיה הדבר הגדול ביותר".
11 צפייה בגלריה
אלפא דיה בקמפיין של בוס
אלפא דיה בקמפיין של בוס
אלפא דיה בקמפיין של בוס
(צילום: קמפיין)

איפה ראינו אותו: על שער "ווג" צ'כוסלובקיה לאפריל 2021, בקמפיינים של בוס, ז'יבנשי, סלבטורה פרגאמו ובתצוגות של מיסוני, דריס ון נוטן, ג'קומוס, איזבל מארה ואחרים.
כוח ברשתות החברתיות: 34.7 אלף עוקבים באינסטגרם. את הפוסטים שלו הוא מקדיש בעיקר לקידום הקרן שלו לילדים בסנגל.
איך תזהו אותו: בזכות המבט הבוחן שמצליח לחדור כל מצלמה.
11 צפייה בגלריה
אלפא דיה, 2019
אלפא דיה, 2019
פועל גם בזירה הפילנתרופית. אלפא דיה
(צילום: Getty Images)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button