העיצוב האמריקאי מככב בטקס ההשבעה. ג'ו וג'יל ביידן, קמלה האריס ודאג אמהוף

בגדי ההשבעה: מה לובשים הנשיא ג'ו ביידן, סגנית הנשיא קמלה האריס והגברת הראשונה

ג'יל ביידן בחרה להפנות זרקור למעצבים אמריקאים צעירים, האריס הקפידה על מעצבים אמריקאים שחורים, ואילו נשיא ארה"ב שומר על קלאסיקה עם ראלף לורן. ומה לבשה מלניה טראמפ לפרידה?

פורסם:
עיני כולם נשואות בשעות אלו לגבעת הקפיטול בוושינגטון, זו שבתחילת החודש עמדה תחת מתקפה שאיימה לבצע מעשה מגונה בדמוקרטיה האמריקאית, לקראת טקס השבעת נשיא ארצות הברית ה-46 ג'ו ביידן וסגנית הנשיא קמלה האריס, האישה הראשונה שתכהן בתפקיד. האירוע ההיסטורי של השבעת נשיא בארצות הברית הוא לא רק עניין לפרשנים פוליטיים, אלא גם להצהרות אופנתיות של כל הנוגעים בדבר ויכולת לייצר מניפולציות תקשורתיות באמצעות דימויים, כפי ששכללה עד לכדי אמנות מלניה טראמפ, הגברת הראשונה היוצאת.
את הופעת הפרידה שלה מהבית הלבן עשתה טראמפ בת ה-50 במערכת לבוש שחורה שהורכבה מחצאית וז'קט תואם של שאנל, תיק יד מעור קרוקודיל מדגם בירקין של הרמס, נעלי סטילטו אימתניות של כריסטיאן לובוטן ומשקפי שמש אטומים בצבע שחור של דולצ'ה & גבאנה – רשימה ארוכה של בתי יוקרה אירופאיים. טראמפ, שמעולם לא זכתה לתמיכה ואהבה מתעשיית האופנה האמריקאית – למעט מעצב האופנה ראלף לורן, שהלביש אותה כתאומת ג'קי קנדי בטקס ההשבעה ב-2017 – החזירה באותו מטבע. את כספה היא תשקיע במקום אחר. כך היא עלתה על המסוק יחד עם בעלה, הנשיא היוצא דונלד טראמפ, בדרכם לפאלם ביץ' שבפלורידה, לצלילי שירו של פרנק סינטרה My Way.
6 צפייה בגלריה
מלניה ודונלד טראמפ
מלניה ודונלד טראמפ
תלבושת שכולה בתי יוקרה אירופאיים. מלניה טראמפ נפרדת מתפקיד הגברת הראשונה
(צילום: Getty Images)

את ההצהרות של אופנה אמריקאית השאירה טראמפ לנשיא הנכנס ג'ו ביידן, 78, שיושבע היום בחליפה בצבע כחול נייבי ומעיל תואם בעיצובו של ראלף לורן, ולגברת הראשונה של ארצות הברית, ד"ר ג'יל ביידן, שבחרה בשמלת מידי ומעיל צמר תואם בצבע אוקיינוס בעיצובה של המעצבת המבטיחה אלכסנדרה אוניל מבית האופנה מרקריאן, ומסכה תואמת. על אף שאינו מפורסם כמו בתי אופנה ותיקים, המותג שהוקם רק בשנת 2017 נחשב למוקד עלייה לרגל עבור שחקניות ומפורסמות כמו קייט הדסון, פליסיטי ג'ונס, לורה דרן, קרי וושינגטון ואחרות.
6 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב הנכנס ג'ו ביידן עם אשתו ג'יל וקמלה האריס מגיעים ל טקס ההשבעה
נשיא ארה"ב הנכנס ג'ו ביידן עם אשתו ג'יל וקמלה האריס מגיעים ל טקס ההשבעה
נשיא ארה"ב הנכנס ג'ו ביידן עם אשתו ג'יל וסגנית הנשיא קמלה האריס מגיעים לטקס ההשבעה
(צילום: AFP)

בחירתה של ביידן, 69, במעצבת אופנה צעירה שאינה מוכרת היטב מחוץ לחוגי תעשיית האופנה האמריקאית, מספקת לה חשיפה עולמית וצפויה להקרין על עבודתה של אוניל בעתיד. מהלך דומה עשתה בשנת 2009 הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה, כשלטקס ההשבעה בחרה בשמלה ומעיל של איזבל טולדו, ולאירוע הגאלה התייצבה בשמלה בעיצובו של ג'ייסון וו, מעצב צעיר ממוצא אסייתי, שכוכבו זהר מאז בעולם האופנה. טולדנו, לעומת זאת, לא הצליחה למנף את טקס ההשבעה ליותר מ-15 דקות תהילה.
הבחירה באוניל אינה מקרית. היא חלק מדרך שד"ר ביידן טווה מאמש. בטקס הזיכרון ל-400 אלף קורבנות הקורונה שנערך בוושינגטון, בחרה ביידן במערכת לבוש סגולה של המעצב הצעיר ג'ונתן כהן, שחרט על דגלו סגנון אלגנטי ומתוחכם לצד סדר יום של קיימות. בראיון לאתר "פאשניסטה" סיפר כי קולקציית אביב 2020 בעיצובו היתה ביוגרפית: "ההיבטים האלה של להיות מקסיקני, אמריקאי, יהודי והומו, הפכו אותי למי שאני".
6 צפייה בגלריה
ג'יל ביידן בעיצוב של ג'ונתן כהן
ג'יל ביידן בעיצוב של ג'ונתן כהן
אופנה וקיימות. ג'יל ביידן במערכת לבוש סגולה של המעצב הצעיר ג'ונתן כהן, יום לפני ההשבעה
(צילום: AP)

סגול הוא גם הצבע שמלווה היום את הופעתה של סגנית הנשיא קמלה האריס. אם ביידן בחרה להפנות זרקור אל מעצבים אמריקאים צעירים – האריס הוסיפה משתנה נוסף: צבע עור. בהופעתה היום בחרה במעיל מחויט סגול בעיצוב כריסטופר רוג'רס, בליווי מסכה שחורה. רוג'רס פועל בעיר ניו יורק ובאתר שלו תוכלו למצוא חולצות טי אמנותיות הנמכרות ב-150 דולר (488 שקל). בהמשך היא צפויה להחליף לעיצוב של סרג'יו הדסון, מעצב מסטודיו בלוס אנג'לס אשר מאז השיק את מותג ה-ready to wear היוקרתי שלו, הספיק להלביש לא מעט כוכבות כמו קלי אוסבורן, מיילי סיירוס ואת הגברת הראשונה לשעבר, מישל אובמה.
הצבע הסגול שצבע את המלתחה של שתי הנשים המובילות את ארצות הברית ב-24 השעות האחרונות, טומן בתוכו מסר פמיניסטי ומלכד. סגול הוא אחד משלושת הצבעים הרשמיים של תנועת הסופרג'יסטיות, שבשנת 1908 אימצו לצדו גם את הצבעים לבן וירוק. הברונית אמלין פת'יק-לורנס, ממקימות איגוד הנשים, אמרה כי "סגול מייצג את הדם המלכותי שזורם בעורקיה של כל סופרג'יסטית". כמו כן, הבחירה של השתיים מאותתת לכל אמריקה על איחוד: הצבע הסגול הוא ערבוב של כחול ואדום, צבעי המפלגה הדמוקרטית והרפובליקנית. ביידן והאריס מציגות אמירה ברורה: אנחנו כאן כדי לשרת את כל אמריקה, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד.
6 צפייה בגלריה
קמלה האריס ודאג אמהוף
קמלה האריס ודאג אמהוף
סימנה כבר אתמול את האג'נדה האופנתית שלה. קמלה האריס ודאג אמהוף ביום לפני ההשבעה
(צילום: Getty Images)

האריס, 56, שזכתה החודש בשער כפול למגזין ווג האמריקאי – שהספיק לעורר סערה בעקבות טענה שעורה הכהה של סגנית הנשיא ממוצא ג'מייקני והודי הובהר – סימנה כבר אתמול את האג'נדה האופנתית שלה עם כניסתה לבית הלבן. את נעלי האולסטארס של קונברס היא השאירה בבית, והתייצבה על זוג מגפי עור שחורים עם עקבי סטילטו של מנולו בלניק, שמחירם 1,300 דולר (4,225 שקל), לבושה במעיל קאמל ארוך שעוצב לה במיוחד לאירוע על ידי המותג האמריקאי פייר מוס, שנוסד בשנת 2013 על ידי המעצב השחור קרבי ז'אן-ריימונד, יליד ניו יורק ממוצא האיטי (אשר לאחרונה מונה גם למעצב הראשי של חברת הספורט ריבוק) שהביע לא אחת הזדהות עם מחאת Black Lives Matter.
6 צפייה בגלריה
ג'ו וג'יל ביידן, קמלה האריס ודאג אמהוף בהשבעה
ג'ו וג'יל ביידן, קמלה האריס ודאג אמהוף בהשבעה
מסר אופנתי סולידי וממלכתי
(צילום: AP)

זה יום של הצהרות אידיאולוגיות יותר מאשר של אופנה נוצצת. שני הזוגות שנכנסים היום לבית הלבן בוושינגטון מבקשים להציג בהופעתם הסולידית חזות השונה ב-180 מעלות מזו של בני הזוג טראמפ והאופן שבו הנהיג טראמפ בארבע השנים האחרונות את אמריקה. האלגנטיות הממלכתית הזאת, גם אם היא משעממת מעט, מבקשת לשדר מסר לעם האמריקאי ולעולם כולו: הסדר יושב על כנו.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button