"בגילי ובמעמדי, יש לי פריבילגיה לדרוש שכר זהה לגבר שמשחק לצידי, או לקום וללכת. ואז – אין להם סדרה". המחווה שלי לג'יליאן אנדרסון

אייקון מאויר בשבוע: ג'יליאן אנדרסון מביאה סגנון זוהר ובוגר לעונת הטקסים

היא התפרסמה כסוכנת סקאלי אהובת החנונים שנלחמת בתיאוריות קונספירציה, אך כעת בעשור השישי לחייה בולטת על השטיחים האדומים דווקא בזכות סטייל נשי משובח בלי מאמץ

פורסם:

ג'יליאן אנדרסון

סליחה, במי מדובר? ג'יליאן אנדרסון – הסוכנת סקאלי המיתולוגית מ"תיקים באפלה", שהפכה למפקחת סטלה גיבסון ב-The Fall ומשם לתפקידי מפתח בנטפליקס כאמא הסקסולוגית המפדחת ב"חינוך מיני" וכמרגרט תאצ'ר ב"הכתר" – אכן יצאה מאפלה לאור גדול, כשהיא מבצעת את אחד הקאמבקים הכי מרשימים של העשור האחרון, דווקא כשהיא מדלגת אל העשור השישי בחייה.
12 צפייה בגלריה
ג'יליאן אנדרסון ודיוויד דוכובני בגלובוס הזהב, 1997
ג'יליאן אנדרסון ודיוויד דוכובני בגלובוס הזהב, 1997
הצמד שחובבי הקונספירציות אהבו לאהוב. ג'יליאן אנדרסון ודיוויד דוכובני בגלובוס הזהב, 1997
(צילום: AP)

אנדרסון בת ה-52 בילתה את נעוריה בין אנגליה לארצות הברית, שם המבטא הבריטי דווקא לא עשה לה חיים קלים במיוחד, ושלח אותה לזרועות השילוש הלא קדוש אך הכה צפוי של פאנק, סמים ובנים רעים. אנדרסון הסתבכה, מרדה, וחזרה אל התלם ואל תואר ראשון בלימודי משחק.
בזגזוג הזה בין שני צידי האוקיינוס היא, מתברר, מעדיפה להיות לונדונית – שם היא מרגישה יותר בבית. באמריקה יש כסף גדול, אבל בלונדון יש את הנימוסים, התיאטרון והמלכה (וגם הייאוש שם, אתם יודעים, נעשה יותר נוח).
כמו בתפקידי המשחק שלה, היא מגוונת גם בבני זוג ובאורח החיים, עם קצת בודהיזם, קצת אקטיביזם פמיניסטי, וטונות של קסם וכריזמה שבאים עם מבטא משכנע, בלונד זוהר, עצמות בריח מרשימות ושומה חיננית.
12 צפייה בגלריה
ג'יליאן אנדרסון בטקס גלובוס הזהב
ג'יליאן אנדרסון בטקס גלובוס הזהב
ככה זוכים בפרס בסטייל. ג'יליאן אנדרסון בטקס גלובוס הזהב, 2021
(צילום: Getty Images)

למה אייקון? תשע עונות ושני סרטי קולנוע היו התוצר של סדרת הקאלט "תיקים באפלה", שם היא אומנם קצת נשדדה מתהילה על ידי הכריזמה הבולענית של עמיתה לציד החייזרים דיוויד דוכובני בתפקיד הסוכן מאלדר, אך עדיין הצליחה לברוא דמות נשית חזקה ואינטליגנטית שמייצגת קול שפוי ומחושב יותר כמשקל נגד לבן זוגה השבוי בתיאוריות קונספירציה. כעת היא מככבת שוב על המסכים בגרסה רזה יותר, בלונדינית יותר ובעיקר, עם הרבה יותר סטייל.
12 צפייה בגלריה
ג'יליאן אנדרסון בטקס גלובוס הזהב, 2020
ג'יליאן אנדרסון בטקס גלובוס הזהב, 2020
יופי קריר. טקס גלובוס הזהב, 2020
(צילום: Getty Images)

בעוד שב"תיקים באפלה" היא נחשבה למעין סמל סקס עבור חנונים שמתגוררים במרתף של הוריהם ואוחזים בתיאוריות קונספירציה ובבתוליהם באותה מידה של דבקות, הרי שתפקידיה כחוקרת הבלתי נלאית ב-The Fall וכסקסולוגית ב"חינוך מיני" הציגו גרסה מתוחכמת יותר של דיינה סקאלי המעט עכברית.
12 צפייה בגלריה
ג'יליאן אנדרסון ודיוויד דוכובני, 2008
ג'יליאן אנדרסון ודיוויד דוכובני, 2008
אנדרסון ודוכובני, 2008
(צילום: AP)

אלה היו רק ה"בקרוב" לתפקיד עתיר המניירות והגדול מהחיים שלה כמרגרט תאצ'ר בסדרה "הכתר", שם היא מציגה קול סדוק מסיגריות, הטיות ראש סקפטיות ושיער ענק ונוקשה מספריי, שבאופן כמעט ביזארי מצליח להיראות מושך. תפקיד זה גם הביא לה החודש פרס גלובוס הזהב לשחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרת טלוויזיה, וסיפק לה הזדמנות להציג כמה הופעות משובחות במיוחד על השטיחים האדומים עם סטייל אישי וזוהר.
12 צפייה בגלריה
ג'יליאן אנדרסון בטקס גלובוס הזהב, 2018
ג'יליאן אנדרסון בטקס גלובוס הזהב, 2018
אלגנטית בשחור. טקס גלובוס הזהב, 2018
(צילום: Getty Images)

ג'יליאן אנדרסון של גיל 50+ היא ניצחון הנשיות הטלוויזיונית הבשלה על הממסד הישן ועתיר הטסטוסטרון. החיבור בין השינויים החברתיים לכניסתן של ענקיות הסטרימינג למשחק ההוליוודי, מאפשר לשחקניות לפרוח ולבלוט גם בגילאים שבהם נאלצו קודם לקושש בקושי תפקידי משנה. לאנדרסון יש את הניסיון והכישרון לגנוב את ההצגה לצעירות בוגרות אקדמיית האינסטגרם, גם על המסך וגם על השטיח האדום.
נכון, לגזרה הדקיקה ולסקס אפיל הקריר יש תפקיד בכיבוש המסך, אבל בתעשייה שלאורך שנים קידשה נעורים באופן מוצהר, הנראות הבולטת של אנדרסון וכוכבות כמו ויולה דיוויס, כריסטינה אפלגייט ורובין רייט, היא מבחינת תיקון של עוול היסטורי, ובמקביל חגיגה לעיניים.
12 צפייה בגלריה
ג'יליאן אנדרסון, 2020
ג'יליאן אנדרסון, 2020
מתאימה את התיק, הנעליים והמשקפיים. 2020
(צילום: Getty Images)

למה לא? ההשתתפות בעונה העשירית, המקוצרת והמיותרת של "תיקים באפלה" ב-2016, ובעונה ה-11 העוד יותר מיותרת ב-2018. כי צריך לדעת מתי להפסיק.
ובכל זאת: ג'יליאן אנדרסון היא נקמת הנשים שהתבגרו ונזרקו. היא האמזונה הגדולה-קטנה (בסך הכל מטר ושישים), שבגיל 50 וקצת מלמדת את העולם כמה טוב נראה כוח נשי. כמו שהיא עצמה אומרת: "בגילי ובמעמדי, יש לי פריבילגיה לדרוש שכר זהה לגבר שמשחק לצידי, או לקום וללכת. ואז – אין להם סדרה".
12 צפייה בגלריה
ג'יליאן אנדרסון, 2020
ג'יליאן אנדרסון, 2020
נוצצת. ג'יליאן אנדרסון, 2020
(צילום: Getty Images)

מה זה אייקון אחד בשבוע?

עולם הזוהר זוכה ממני בדרך כלל להתייחסות ביקורתית וחשדנית (וגם אני רואה בעצמי לפעמים את המבוגר הממורמר), אך אני חייב להודות שיש בו צדדים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש. היוזמה "אייקון אחד בשבוע" משלבת שלוש אהבות גדולות שלי – איור, אופנה וסקרנות, או אפילו אובססיביות, לחייהם של מפורסמים.
בכל שבוע אבחר דמות אחת שמבחינתי ראויה לתואר המחייב "אייקון אופנה", מקומי או בינלאומי, שאותה אאייר ואשתף כאן. אתם מאוד מוזמנים להציע הצעות משלכם לאייקונים לאיור, או להתווכח עם הבחירות שלי.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button