אלבר אלבז

מעצב האופנה אלבר אלבז הובא למנוחות: "היה לך לב שהפיץ חום לכל הסביבה"

מאות אנשים ליוו את המעצב הישראלי המצליח בעולם, שנפטר בפריז בגיל 59 מקורונה, ונקבר לצד הוריו בבית העלמין בחולון. בן זוגו אלכס קו ספד לו: "החיים שלי התנפצו לרסיסים ואני אבוד בלעדיך", הזמרת ריטה שרה את "ימי התום", ואחייניו סיפרו על דוד שהיה עבורם הכל: "תמיד נהיה הילדים שלך"

פורסם:
הלוויה של אלבר אלבז בבית העלמין בחולון
( צילום: ליהי קרופניק)
בני משפחה, חברים ועשרות אנשי תעשיית האופנה, ליוו היום (ד'), את המעצב אלבר אלבז למנוחות בבית העלמין בחולון: ארונו נחת אמש בישראל והוא נקבר לצד הוריו, לאחר שנפטר ביום שבת בפריז ממחלת הקורונה.
"בימים האחרונים ניסית להתקשר אליי פעמיים ולא הספקתי לדבר איתך. אז שלחת לי הודעה", סיפר אחיינו של אלבז, אלון בן טולילה והוסיף: "ככה כמעט כל יום. היית מתפנה מעיסוקיך כדי לשלוח לנו אהבה. אהבה נותנת אהבה. זה היה הסלוגן של אלבר ושל כל המשפחה. הפצת אהבה לכל מקום ואף פעם ללא ציפייה לקבל בחזרה. ועכשיו אלבר, כולם אבל כולם, מחזירים לך אהבה.
"אלבר אהוב שלי, לא בא לי להספיד אותך, לא בא לי להיפרד ממך, רק לחזור לספה אצל אמא בבית, להתכרבל איתך ופשוט לצחוק ולאהוב. אתה תחסר לי בכל רגע ובכל צעד שאעשה מעכשיו והלאה. היינו קודם כל הילדים שלך ואחר כך אחיינים. תמיד תהיה אהבה שלי. אוהב אותך יותר ממה שהלב שלך יכול להכיל. תודה שהייתה לי הזכות לגדול לצדך. תודה על אהבת האמת ללא פשרות. על התחפושות שהיית תופר לנו. על המשקפיים האדומים. על המסירות האינסופית, על החברות, על הדאגה, תודה על מי שהיית בשבילי".
7 צפייה בגלריה
הלוויה אלבר אלבז
הלוויה אלבר אלבז
אחייניו של אלבר אלבז
(צילום: מוטי לבטון)

אחיינו אייל בן טולילה דיבר ברגש גם הוא: "היית הרבה יותר מדוד. סוג של אמא ואבא. מהר מאוד, ילד קטן מראשון לציון ידע מי זה קרל לגרפלד אנה ווינטור. היינו מגיעים ומסתכלים עליך בתצוגה מאחורי הקלעים. איזו חוויה נתת לנו. תמיד דאגת שמישהו מהמשפחה יגיע לתצוגה. ראיתם? אהבתם? מה חושבים? ואתה היית אומר שכבר שונא את הקולקציה. כמות האנשים שעליהם השפעת פשוט בלתי נתפסת. יש לך יכולת בזמן קצר מאוד להשפיע על אנשים בצורה מעוררת השראה. ההשפעה שלך הייתה כל כך משמעותית בכל צומת בחיי. אתה איתי לאורך כל החיים. אתה זה אני, ואני זה אתה. גם אותי אתה עיצבת. איך ממשיכים מפה? אתה היית אומר – אתה בריא? יש לך חום? אז תעוף על החיים שלך. אני אוהב אותך, מתגעגע ויודע שאתה איתי בלב ובנשמה. תמיד נהיה הילדים שלך. וגם הילדים שלנו הפכו להיות הנכדים שלך. אלבר, לעולם לא תהיה לבד".
7 צפייה בגלריה
הלוויה אלבר אלבז
הלוויה אלבר אלבז
ארונו של אלבז כוסה בטלית
(צילום: מוטי לבטון)

הלוויה נערכה בהשתתפות בן זוגו של אלבז לאורך 28 שנה, אלכס קו שהגיע מפריז, בני משפחה וחברים כמו גל אוחובסקי, איתן פוקס, ריטה שהקדישה לאלבז את השיר "ימי התום" בטקס, שלומי אלקבץ, חברת הכנסת אמילי מואטי, מעצבות האופנה רזיאלה גרשון ושרון טל, מעצבי האופנה ויוי בלאיש וגדי אלימלך, מפיק האופנה מוטי רייף, אנשי יחסי הציבור הילה ורני רהב, הבוטיקאית הלגה גוטסדינר שמכרה בארץ את עיצוביו וראשת המחלקה לאופנה בשנקר לשעבר לאה פרץ. לנוכחים חולקו בכניסה פרח ורד אדום וסיכה לבנה עם זוג עיניים שחורות של המותג שהשיק אלבז השנה, AZ פקטורי.
ב-12 ביוני, התאריך שהיה אמור לציין את יום הולדתו ה-60 של המעצב, מקווים לקיים בפריז אירוע מיוחד של תעשיית האופנה הבינלאומית לזכרו.
7 צפייה בגלריה
הלוויה אלבר אלבז
הלוויה אלבר אלבז
"אתה הסלע שלי שהכניס צבעים, שמחה ואור לחיי". אלכס קו מספיד את בן זוגו
(צילום: מוטי לבטון)

בן זוגו של אלבז, אלכס קו, בכה וספד לו: "אהובי אלבר, אני כאן במולדת שלך, איפה שהכל התחיל. המקום הקסום שבו חלמת את החלומות שלך ועזבת כצעיר כדי למצוא את החלומות שלך. עזבת עם מזוודה וחלומות והכישרון שלך. הצלחת עם החלום הזה הרבה יותר ממה שאי פעם חשבת. המחווה היפה ביותר אליך, היא האהבה, השמחה, האושר שהבאת והאנושיות וחוש ההומור, איזה בנאדם אוהב אתה. הפשטות. זהו החלום שבאמת הגשמת. אתה כל כך נאהב. כל כך נאהב. נגעת בכל לב של כל אדם שפגשת, הפשוטים או החזקים ביותר בעולם. הצלחת לגרום לכולם להרגיש נאהבים וכולם אהבו אותך בחזרה. והם ימשיכו.
"נהגת לומר שכשילדים מאבדים את הוריהם, הם מאבדים את העבר, וכשהורים מאבדים את הילדים, הם מאבדים את העתיד. אני מרגיש שאיבדתי את העבר, ההווה והעתיד בלעדיך לצדי. והחיים שלי פשוט התנפצו לרסיסים. אני כל כך אבוד בלעדיך לצדי. נהגת להגיד שאני הסלע שלך שמחזיק אותך יציב ואיתן, אבל אתה הסלע שלי שהכניס צבעים, שמחה ואור לחיי. אתה החיים שלי, הכל שלי, ואני מתגעגע אליך כל כך. אני יודע שהזמן יעזור לכאב שלי להחלים ויגיע היום שבו יהיה לי חיוך על הפנים כשאחשוב עליך. אני מרגיש כל כך בר מזל שזכיתי לבלות את 28 השנים האחרונות לצדך. פגשתי אותך כאלבר, האיש שהתאהבתי בו, תהיה תמיד אלבר עבורי. עכשיו ולתמיד. אני בטוח שהיית עצוב לראות את כולנו עצובים כל כך בלכתך, אבל זה ינחם אותך שאתה לא לבד ואני בטוח שבהמשך, המלאכים יתלבשו הכי יפה. תודה על הכל, אלבר. תנוח על משכבך בשלום".
7 צפייה בגלריה
הלוויה אלבר אלבז
הלוויה אלבר אלבז
ריטה שרה את "ימי התום"
(צילום: מוטי לבטון)

עוד בערוץ האופנה


ארונו של אלבז כוסה בטלית והונח במרכז. את הטקס ניהל גל אוחובסקי, שגם הקריא ברכה של נשיא צרפת עמנואל מקרון. חברתו הטובה של אלבז, לאה פרץ ספדה לו: "אלבר היה מעצב גאון ואי אפשר להפריד בין האישיות הנדיבה, החמה והאנושית לבין העיצוב. זה יד ביד. ויותר מכל מעצב עכשווי, אלבר הקשיב ולא הכתיב לנשים איך להתלבש. הוא הקשיב לנו כל הזמן. הוא לא ניסה לעצב אותנו, הוא לא ניסה לשנות אותנו. לא להפוך אותנו למושא פנטזיה, אלא להפך. לראות את המורכבות והצרכים שהחיים המודרניים מכתיבים לאישה עכשווית.
"בלנוון, אלבר הפך בית אופנה מנומנם למוקד שאליו נשאו עיניים עיתונאי אופנה מכל רחבי העולם. המעצבים נשאו עיניים, הלקוחות וכולנו. הוא הפך להיות המעצב המשפיע ביותר בעולם האופנה ולא ויתר על כתב יד אישי, ושמר על האמת שלו וגם הפך להצלחה מסחרית פנומנלית. בשנים האחרונות אלבר הרגיש שמשהו חורק בעולם האופנה. אחרי כמה שנים, הוא הציע שילוב בין אופנה וטכנולוגיה, ולרגע לא שכח אותנו הנשים, על מידותינו המשתנות והצרכים". כמו כל הדוברים האחרים, גם פרץ הזכירה את הצניעות והאנושיות של אלבז, שליוו אותו לאורך כל חייו וכבשו את כל מי שנכח סביבו.
7 צפייה בגלריה
הלוויה אלבר אלבז
הלוויה אלבר אלבז
גל אוחובסקי פתח את הטקס
(צילום: מוטי לבטון)

7 צפייה בגלריה
הלוויה אלבר אלבז
הלוויה אלבר אלבז
ההכנות ללוויה של המעצב שנפטר מקורונה
(צילום: מוטי לבטון)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button