המותגים הגדולים בעולם כבר לא מייצרים ומוכרים פרוות אמיתיות. מעיל פרווה מלאכותית של מייקל קורס

האיסור על מכירת פרוות בישראל מגיע כשכבר אין בו שום צורך

חנויות הפרווה נסגרו מזמן, המותגים הישראלים יודעים שאינה מתאימה לאקלים המקומי ואפילו בתי היוקרה בעולם לא מייצרים ממנה בגדים יותר. לצורכי דת, היא עדיין מותרת. אז מה יש לחגוג? טור דעה

פורסם:
לפני כשלושה שבועות פרסם מותג האופנה ולנטינו הודעה כי משנת 2022 יפסיק לייצר ולמכור פרווה. בית היוקרה האיטלקי מצטרף באיחור לשורה ארוכה של מותגים ומעצבים בינלאומיים אשר בחמש השנים האחרונות הכריזו כי לא ייצרו וימכרו מוצרים העשויים פרווה ועורות אקזוטיים, ביניהם גוצ'י, פראדה, ג'ורג'יו ארמאני, ורסאצ'ה, מייקל קורס ואחרים. אל תטעו, הבחירה להפסיק לשתף פעולה עם תעשיית הפרווה הרצחנית היא כלכלית: בתי האופנה הבינו לאן נושבת הרוח ומאיפה מגיעים היום כוח הקנייה והכסף הגדול – הדור הצעיר שסולד מפרווה ומרצח חיות, כמו גם השתלבות במגמה הטבעונית המתרחבת בעולם.
אתמול הגיע לסיומו מהלך שיזמו ארגונים למען בעלי חיים בניסיון להגביל מכירה וייצור פרווה בישראל. ברשת צהלו על כך שהשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, חתמה על תיקון לתקנות להגנת חיית הבר, התשל"ו- 1976, שייכנס לתוקפו בדצמבר 2021 ומטרתו איסור על מתן היתרים לסחר בפרוות חיית בר, עם החרגה: מותר לסחור בפרוות למטרות דת או למחקר מדעי.
"תעשיית הפרוות גורמת להרג של מאות מיליוני בעלי חיים בעולם, וכרוכה באכזריות ובסבל שלא יתוארו", אמרה גמליאל. "ניצול עורן ופרוותן של חיות הבר לתעשיית האופנה אינו מוסרי ובטח שאינו הכרחי. מעילי פרוות החיות לא יכולים לכסות על תעשיית הרצח האכזרית שעומדת מאחוריהם. החתימה על התקנות תהפוך את שוק האופנה הישראלי לסביבתי יותר ותעשה חסד עם בעלי החיים".
התקנות החדשות של גמליאל הן לא יותר ממילים שנכתבו על קרח תוך השמצה של תעשיית האופנה. חנויות הפרווה הרבות שפיארו את רחוב בן יהודה בתל אביב נסגרו כולן, ובבוטיקי היוקרה של כיכר המדינה אי אפשר למצוא מעיל פרווה אחד כבר מספר שנים. ראשית, מטעמי אקלים. במדינה שבה החורף מרגיש כמו אביב סקנדינבי, רק לקוחות בודדות רוכשות מעילי פרווה (או מוצרים בשילוב פרווה), אם בכלל. אבל גם אם היו רוצים בחנויות היוקרה למכור פרווה – בתי האופנה הגדולים לא מייצרים או משווקים מוצרים העשויים פרוות. אפילו בסרט הקולנוע החדש "קרואלה" על המרשעת האופנתית קרואלה דה ויל שיצרה מעיל מפרוות כלבים דלמטים, עברו למוצרים ידידותיים לסביבה.
ישראל היא לא הראשונה שמוציאה את מכירת הפרווה מחוץ לחוק. בשנת 2019 הייתה קליפורניה למדינה הראשונה בעולם שאוסרת על מכירת ושיווק פרווה. גם שם, כמו בישראל, החוק מחריג את השימוש בפרווה "לצורכי דת", שם מכובס לשטריימל, אותו כובע מזנבות פרוות צובל או שועל שנלבש בימי שבת וחג על ידי חסידים. תעשייה גדולה זו תמשיך להתקיים בישראל ולספק פרנסה ליצרני השטריימל והמשווקים.
הרצון של השרה גמליאל להפוך לז'אן דארק של ארגוני החיות תוך התחנפות לשותפים החרדים בממשלה שדרשו להחריג את הפרווה לצורכי דת, היא החלטה פוליטית ופחדנית. חוק שאינו תקף לכלל האוכלוסיה, אינו חוק בעל ערך. מעבר לכך שאין בו דבר הרלוונטי לתעשיית האופנה המקומית, מצער לראות את ההתקרנפות של ארגונים למען זכויות בעלי חיים כמו אנימלס והקואליציה הבין-לאומית נגד פרוות, שמשתפים פעולה עם התקנות המסורסות. הצרחות של השועלים שמחושמלים למוות או נחנקים בגז כדי לא לפגוע בפרוותם, ילוו אותם עוד זמן רב.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button