המותג נמכר בסכומי עתק, לצד חיקויים זולים. אוף ווייט בשיתוף מונקלר

הסוד מאחורי האיקס על הגב: איך הפך המותג היוקרתי אוף ווייט לסמל המהומות בבני ברק

הצעירים שצולמו בשבוע שעבר מבעירים פחים ואוטובוסים, עוררו חששות של קבוצה מאורגנת בגלל סימן ברור על גב החולצות. למעשה, מדובר במותג שחביב גם על ריהאנה ופריס הילטון

פורסם:
רחובות העיר בני ברק עלו בלהבות בתחילת השבוע שעבר, עם ההסלמה של ההפגנות נגד משטרת ישראל בעיר. קבוצה של צעירים – "נוער שוליים" כפי שהם מכונים בחברה החרדית – הבעירה פחים ואוטובוס. אותם נערים חובשי כיפות שחורות זכו בתקשורת הכללית והחרדית לכינוי "ארגון האיקסים", בזכות לוגו בצורת X על גב חולצות וסווטשירטים שלבשו.
כתב ynet איתי בלומנטל התייחס בטוויטר לתמונה של הצעירים עם האיקסים על חולצתם, בר פלג ב"הארץ" פתח את סיקורו על הנעשה בעיר במילים: "בבני ברק מחפשים את האנשים עם האיקס על הגב", ובעמוד בשם FakeBneiBrak בטוויטר העלו תמונה של שלושה צעירים לבושים חולצה עם X בגב מסומנים בעיגול וכיתוב: "נוער שוליים התסיס אנרכיה ברחובות".


ובכן, לא מדובר ב"ארגון איקסים" מסתורי. זוהי בסך הכל בחירה אופנתית של חולצות וסווטשירטים ממותג האופנה הפופולרי Off/White של המעצב וירג'יל אבלו, שבכובעו השני משמש גם כמנהל האמנותי של בית היוקרה הצרפתי לואי ויטון. מותג אופנת הרחוב הוקם במילאנו ב-2012 ובשנים האחרונות, בזכות תצוגות בווליום תקשורתי גבוה בשבוע האופנה בפריז, הפך לחביבן של מפורסמות כמו ריהאנה, בלה חדיד ופריס הילטון.
בישראל נמכר המותג ברשת פקטורי 54 בסכומי עתק – עבור ז'קט עור עם דוגמת ה-X בגב תצטרכו להיפרד מ-7,990 שקל, טי שירט ממותגת תעלה לכם קצת יותר מאלפייה – אך בשוק הכרמל בתל אביב או בחנויות בגדים ברחוב יפו בירושלים, אפשר למצוא חיקויים זולים של המותג בעשרות או מאות בודדות של שקלים. יש להניח כי אותו "נוער שוליים" רכש את האופנה החדשה משם.
3 צפייה בגלריה
אוף ווייט בשיתוף מונקלר
אוף ווייט בשיתוף מונקלר
תצוגות בווליום תקשורתי גבוה בשבוע האופנה בפריז. Off/White בשיתוף פעולה עם מונקלר
(קמפיין)

בראיון לאתר "כיכר השבת" ביקש א', צעיר חרדי מבני ברק, להרגיע את כל מי שמחפש אחר חברי הארגון וראשיו. "אני כביכול נמנה על אותה קבוצת 'נוער שוליים'. אני נעצר פה הרבה מאוד, ביום חמישי נעצרתי בהפגנה, בפרעות שהמשטרה עשתה פה", אמר, "אותם 'איקסים' שמדברים עליהם – זה מותג, זה לא איזה ארגון או קשור לפרעות כלשהן, זה כמו שקבוצה של אנשים ילבשו חולצות 'נייקי' ויגידו שהם עשו את הפרעות. אין שום קשר בין אחד לשני. זה שנתפסו במצלמה כמה אנשים מעיפים פח ושורפים אותו, זה לא הופך אותם לארגון ששורף פחים".
3 צפייה בגלריה
מיכאל מור, שלום דומרני
מיכאל מור, שלום דומרני
בחולצות של המותג BOSS. מיכאל מור, שלום דומרני
(צילומים: צביקה טישלר, מוטי קמחי)

הקישור בין גורמים עבריינים למותגי אופנה אינו דבר חדש, ולרוב מוביל לירידה בערכו של המותג. באנגליה התמודד המותג ברברי במשך שנים רבות עם תדמית בעייתית שקישרה את בגדיו לאלימות של אוהדי כדורגל. בישראל מזוהים מותגים מסוימים עם קוד לבוש שמופיע באופן קבוע על אנשים המואשמים במעורבות בפלילים בבתי המשפט. למשל, החולצות הפופולריות של הוגו בוס (או של מותג האם BOSS), התנין של לקוסט ואמפוריו ארמאני, כמו גם מותגי ספורט דוגמת נייקי ופומה (לרוב ככובעי מצחייה), שהפכו לחלק בלתי נפרד מתמונות של שלום דומרני ובנו ניסים, יניב זגורי, מיכאל מור ואחרים, שלובשים אותם בגאווה. המיתוג הבולט משמש כסמל סטטוס של יוקרה וכוח, מדים שמייצרים בכל מרחב תחושה של שליטה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button