"עכשיו אני עומדת חשופה עם שתי אחיותיי". האחיות סולטן בצילומי הקולקציה של סולטנה

ניב סולטן ואחיותיה מעצבות יחד תכשיטים: "זה מקום מאוד פגיע של חשיפה"

בעקבות הקורונה החליטו שלוש האחיות לבית סולטן לאזור אומץ ולהתחיל לעצב בהשראת הסבתות שעלו ממרוקו. "גדלנו במשפחה של נשים חזקות, יפות, ג'דעיות אחת אחת"

פורסם:
שלושה דורות של נשים מרכיבים את העולם האסתטי, הרגשי והעיצובי מאחורי מותג התכשיטים החדש Sultana, שהוקם לאחרונה על ידי שלוש האחיות לבית משפחת סולטן: בר (31), ניב (28) ומאי (22). הסבתות לונה וג'ולייט, שעלו לישראל ממרוקו, הן הבסיס הרגשי והסגנוני. הנכדות לקחו את זיכרונות הילדות המשפחתיים והוסיפו להם קורטוב של מודרניות עכשווית. על העטיפה הזוהרת אחראית האחות השנייה והמפורסמת, השחקנית ניב סולטן, שהפכה השנה לכוכבת בינלאומית בזכות תפקידה כסוכנת המוסד תמר רביניאן בסדרת הדרמה "טהרן" של תאגיד השידור כאן, שנרכשה לשידור על ידי אפל TV וצפויה לחזור לעונה שנייה.

נכון להיום, סולטנה הוא מותג עגילים בלבד. בהמשך, אומרות השלוש, ייתכן שיתפתחו לקטגוריות נוספות בתחום התכשיטים. עיצוב בגדים לא עומד כרגע על הפרק, אך עוד מוקדם להמר לאן פניהן. הרצון ליצור משהו משותף בער אצל השלוש במשך תקופה ארוכה, אך היה זה השילוב בין הקורונה לשובה ארצה של האחות הצעירה מאי מטיול לאחר צבא בהודו – שם התנסתה בקורס צורפות בעיר דרמסאלה – שהכניס אותן למצב צבירה יצירתי. וביתי.
8 צפייה בגלריה
האחיות סולטן בצילומי הקולקציה של סולטנה
האחיות סולטן בצילומי הקולקציה של סולטנה
"בתחילת הדרך הפחידו אותנו, אמרו לנו שזה מתכון לריבים משפחתיים"
(צילום: גיא אילוז)

"מאז שאנחנו ילדות, אנחנו חברות טובות, כנראה עניין של חינוך וכימיה", מספרת בר, האחות הגדולה, עורכת דין בהכשרתה וכיום אחראית על ניהול המותג. "בתחילת הדרך הפחידו אותנו, אמרו לנו שזה מתכון לריבים משפחתיים, אבל אנחנו בטוחות בקשר שלנו, ויש בינינו הערצה וכבוד. מאי היתה זו שלבסוף פסקה שאנחנו צריכות לעשות עגילים. לא צריך ללכת סחור-סחור, היא אמרה. תראו אותנו: יושבות על הספה יחד בפיג'מה ועגילים. זה מה שצריך לעשות".

"גם ככה אנחנו עושות הכל יחד, ולאורך הקורונה בילינו יחד על הספה לילות לבנים. אז למה שלא נתעל את זה למשהו חיובי?" מוסיפה ניב. "ידענו שאנחנו רוצות ליצור משהו בזכות הכימיה הטובה שבינינו, אבל עד היום לא היה לנו אומץ. מפחיד לקום באמצע החיים ולצאת עם הצהרה: אנחנו מעצבות. הקורונה נתנה לנו זריקת עידוד ואומץ – עכשיו או לעולם לא".

"המקום הרגשי שממנו אנחנו מגיעות חזק מאוד"

בדומה לקולקציות ביכורים רבות, בסולטנה חזרו הביתה: אל הזיכרונות של הסבתות ממרוקו, לבית הסבתא בשכונת רוממה בירושלים, אל שכונת הילדות בקריית מנחם. "לתכשיטים יש ערך סנטימנטלי במשפחה שלנו", משתפת ניב. "עד היום, לקראת אירוע משמעותי בחיים כמו בת מצווה, גיוס לצה"ל, חתונה וכדומה, סבתא ג'ולייט שלנו (ובעבר גם סבתא לונה שהלכה לעולמה) היתה מכניסה אותנו לחדר ומוציאה משקית ניילון תכשיט זהב ששמרה כל החיים ומעניקה לנו במתנה. ככה נוצר לנו אוסף עגילים מפואר, והיה זה אך טבעי שנפנה למקום הזה, שטבוע בדי.אן.איי שלנו כל כך עמוק".
8 צפייה בגלריה
האחיות סולטן בצילומי הקולקציה של סולטנה
האחיות סולטן בצילומי הקולקציה של סולטנה
"הקורונה נתנה לנו זריקת עידוד ואומץ – עכשיו או לעולם לא"
(צילום: שלו אריאל)

שישה דגמים בקולקציה הראשונה של המותג, כולם עשויים כסף או מצופים זהב 24 קראט, מאופיינים בצורות גיאומטריות ומצולמים באתר המותג על כל אחת מהאחיות. התכשיטים מיוצרים בישראל על ידי בעלי מקצוע, כשהאחיות אחראיות על העיצוב. דגם לונה, לדוגמה, מעוצב כטיפת מתכת גדולה, זאהרה בנוי כמעין עיגול רחב הצמוד לתנוכי האוזניים, ורוזה הוא סמי-חישוק לא מעוגל ודק, שנראה כאילו רודד מגליל מתכת. המחירים נעים מ-260 שקל לעגיל בודד ועד 720 שקל לזוג עגילים.
בקולקציה השנייה שעלתה השבוע לאתר, Les Petites Marionnettes (מצרפתית: הבובות הקטנות) שמה, ממשיכות שלוש האחיות לעסוק בצורות גיאומטריות, אך הווליום קטן יותר והעיצובים קרובים יותר לתנוכי האוזניים. לדוגמה, דגם פטיט מרי עם חישוק בקוטר שניים וחצי סנטימטרים, או עגילי חמסה אלגנטיים, שאנו צופים כי יהפכו ללהיט גדול בקרב נערות בארץ ובקהילות יהודיות בחו"ל.
8 צפייה בגלריה
סבתא ג'ולייט עם עגיל של סולטנה
סבתא ג'ולייט עם עגיל של סולטנה
סבתא ג'ולייט עם עגיל של סולטנה
(צילום משפחתי)

"ההשראות לתכשיטים מגיעות מאוסף העגילים של הסבתות שלנו, אבל התוצאה היא לא עגילים מרוקאיים או בסגנון אתני – אלא שילוב הערך הרגשי מסבתא שלנו להשראות מודרניות", מחדדת בר, "עד היום כשפונים אליי כעסק, אני לא מבינה שזה ככה. כי המקום הרגשי שממנו אנחנו מגיעות חזק מאוד".
"כשהתחלנו את העבודה על המותג לפני שנה, צילמנו את סבתא בשחור-לבן עם עגיל שלנו. היא אישה פשוטה ויפה, עם עוצמה פנימית", אומרת ניב. "לא גדלנו בבית של נשים מתוקתקות, אלא במשפחה של נשים חזקות, יפות, ג'דעיות אחת אחת".

"לא פחדנו מהמילה 'עממי'"

בית הילדות הוא שכונת קריית מנחם בדרום-מערב ירושלים, שהוקמה בסוף שנות ה-50 כשכונת עולים עם בתי שיכונים ונוף המשקיף על עין כרם. במשפחה שלוש אחיות והאח בן (18) – ארבעה ילדים עם שמות בני הברה אחת. בר הבכורה ממשיכה את המסורת המשפחתית וקראה לבנה הבכור גל. בימים אלו היא בהיריון שני וצפויה ללדת בקרוב. האח הצעיר הולך בעקבות ניב ולאחרונה הצטלם לדרמה החדשה "ביתשמש" בכיכובם של יהודה לוי ורונה לי שמעון, שמתוכננת לעלות לשידור בכאן11 בסוף השנה. "בן הוא אמן על אמת", מפרגנת ניב. "הוא מוזיקאי מחונן, יש לו ידיים מצוינות, והוא מוצא יצירה בכל דבר. זה היה רק עניין של זמן עד שהכישרון שלו יפרוץ".
8 צפייה בגלריה
האחיות סולטן בצילומי הקולקציה של סולטנה
האחיות סולטן בצילומי הקולקציה של סולטנה
"אנחנו רוצות לבסס את עצמנו כמותג ולא כגימיק חולף"
(צילום: גיא אילוז)

השיחה עם השלוש מתקיימת בזום משלושה מקומות שונים: ניב נמצאת בימים אלו בצילומים בספרד, בר מתגוררת בשלוש השנים האחרונות בתל אביב, ומאי הצעירה עדיין בבית המשפחה. היא גם זו שרואה את עתידה בתחום עיצוב תכשיטים וצורפות. "עיצוב הוא המקום שאני מרגישה בו בנוח. העבודה בהודו אומנם היתה קשה וסיזיפית, אבל נהניתי ממנה מאוד", היא מספרת.
למרות המרחק הפיזי – "הבית" הוא בית ההורים בירושלים, שאליו הן חוזרות מדי שבת עם החבר, הבעל, הילד. "הירושלמיות טבועה בנו עמוק", מוסיפה ניב. "לאורך כל החיים, לאן שלא הגענו, אנחנו מאוד גאות בשכונה שממנה הגענו. תמיד אמרתי בגאווה: אני ניב סולטן מקריית מנחם בירושלים. זה לא 'למרות שהגענו מקריית מנחם', אלא 'בזכות שהגענו'. יש לנו עושר תרבותי מהמקום שעיצב אותנו, ואיפשר לנו לחקור את עצמנו ומה אנחנו רוצות לייצג, מה מאפיין אותנו כבעלות מותג וכנשים: הכוח הנשי והקשר הנשי שגדלנו עליו, ופשטות שמחוברת לקרקע. לא פחדנו לאורך כל התהליך מהמילה 'עממי'".
8 צפייה בגלריה
האחיות סולטן בצילומי הקולקציה של סולטנה
האחיות סולטן בצילומי הקולקציה של סולטנה
"לאורך כל החיים, אנחנו מאוד גאות בשכונה שממנה הגענו"
(צילום: גיא אילוז)

לא בכדי, באתר שלהן הן מציגות את עצמן כשלוש אחיות ים תיכוניות מירושלים, תיאור המבקש להצביע על מקומיות ופחות על השתייכות לאומית או אזור תחום בגבולות. אפשר לראות בזה גם קריצה בינלאומית: לא ישראל, כי אם ירושלים הקוסמופוליטית והמקודשת לשלוש הדתות, הממוקמת לא הרחק מחופי הים התיכון. "אנחנו מכוונות החוצה מישראל ומאמינות שהמותג יכול וצריך להגיע לכל אישה בעולם", אומרת בר. "העיצובים מתאימים לכל כך הרבה סוגי נשים, וכבר מגיעות אלינו הזמנות מחו"ל. אנחנו רוצות לבסס את עצמנו כמותג ולא כגימיק חולף".

נטע אלחמיסטר כבר התאהבה וענדה עגילים שלהן, תוך שהיא מסייעת להזנקת המותג ברשתות החברתיות, סולידריות של נשים בעידן הנוכחי. נוכחות של המותג אפשר לראות גם באינסטגרם של ניב, שכולל 330 אלף עוקבים בארץ ובעולם, ואצל חברות מהתעשייה: רוני דלומי, קים אור אזולאי, ריף נאמן וכמובן, בן הזוג, השחקן מאור שוויצר. אין ספק שהאחות המפורסמת נותנת עבודה. היא גם זו שמנהלת את האינסטגרם והקריאייטיב, מאי את שירות הלקוחות והשיווק, בר היא המבוגר האחראי. "היא מנהלת גם את החיים שלנו", מחייכת מאי. "יש פה אמון וביטחון בין כולנו ואנחנו סומכות אחת על השנייה. כל אחת גם יודעת מה החוזקות ומה החולשות שלה".
8 צפייה בגלריה
האחיות סולטן בצילומי הקולקציה של סולטנה
האחיות סולטן בצילומי הקולקציה של סולטנה
"אנחנו בסך הכל שלוש אחיות פרפקציוניסטיות וגם מאוד פחדניות"
(צילום: גיא אילוז)

מותג התכשיטים הוא אומנם יצירה משולשת, אבל עבור שחקניות וכוכבות רבות, מותג אופנה או עיצוב הוא סמל סטטוס, דרך נוספת למקסם את הפרסום לרווח כלכלי. זה לא המקרה כאן: הדגמים של סולטנה אינם סופר-מסחריים או זולים, וניכרת בהם ההשקעה והשפה העיצובית.
"זה לא שלב אבולוציוני שלי כשחקנית", אומרת ניב. "אנחנו בסך הכל שלוש אחיות פרפקציוניסטיות וגם מאוד פחדניות. כי זה לבוא ולומר לציבור: תסתכלו עלינו. נכון, אני עושה את זה כל יום כשחקנית, אבל כדמות בסדרת טלוויזיה. עכשיו אני עומדת חשופה עם שתי אחיותיי. זה מקום מאוד פגיע של חשיפה. יכול להיות שאנשים יגידו: 'זה מחריד, תפרשי מהתחום'. אבל החלטנו לאזור קצת אומץ ולהעז".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button