"חוסר ההיצע של מעצבים לנשים אחר לידה, לא מעביר מסר חיובי לנשים". בלייק לייבלי

בלייק לייבלי בקריאה למעצבי אופנה: תתחשבו בגוף של נשים אחרי לידה

הכוכבת ואם לשלוש שיתפה בתסכול שחוותה לאחר הלידה, כשלא מצאה בגדים למידתה: "הגוף שלי יצר תינוקת והזין אותה. זה נס נפלא. אבל במקום גאווה, הרגשתי חסרת ביטחון"

פורסם:
לשחקנית בלייק לייבלי יש בטן מלאה על תעשיית האופנה. בסדרה של תמונות ששיתפה כסטורי בחשבון האינסטגרם שלה במהלך סוף השבוע, תקפה השחקנית בת ה-33 את מעצבי האופנה שלא חושבים מספיק על נשים לאחר לידה. בתמונה מתוך תוכנית הלילה של ג'ימי פאלון, לבושה אנסמבל שהרכיבה מחולצה של בית האופנה לנוון ושמלה שרכשה אונליין באתר היוקרה נט א-פורטה, הסבירה לייבלי כי יצרה בעצמה את המראה היפה הזה כי "לאף אחד (הכוונה למעצבים ובתי האופנה, א"י) לא היו סאמפלים שהתאימו לי לאחר שילדתי. וכל כך הרבה בגדים בחנויות גם לא התאימו. הרבה מהם".
4 צפייה בגלריה
בלייק לייבלי וריאן ריינולדס
בלייק לייבלי וריאן ריינולדס
בלייק לייבלי בהיריון, עם בעלה ראיין ריינולדס
(צילום: Getty Images)

כדי להבין את התלונות המוצדקות בחלקן של לייבלי, שילדה באוקטובר 2019 את בתה השלישית בטי, חשוב לעשות סדר בדברים שהיא אומרת. כוכבות רבות נוהגות לשאול בגדי מעצבים לתוכניות טלוויזיה, אירועים חברתיים וכדומה, מתוך הסכמי ייצוג או בחירות של הסטייליסט הצמוד אליהן. בגדים אלה מגיעים במידות סאמפלים (לרוב מידות 36-34), המיועדות לדוגמניות בתצוגות אופנה ולהצגה מול קניינים.
כך היה מאז ומעולם, אלא אם הבגד נתפר למידותייך לטובת אירוע חשוב כמו פרמיירה או טקס שטיח אדום בווליום תקשורתי גבוה. מן הסתם, אישה ממוצעת לאחר לידה לא נמצאת בטווח מידות זה, למעט כאלה שהתברכו בגנטיקה יוצאת דופן. התלונה השנייה שלה לגבי בגדים בחנויות נשמעת מעט מוזרה, מאחר שמותגים רבים, לרבות מותגי יוקרה כמו דיור, לואי ויטון ואחרים, מציעים בגדים עד מידה 42 לפחות. לא מתאים לכולן, ועדיין, מספיק למידותיה של לייבלי.
4 צפייה בגלריה
בלייק לייבלי
בלייק לייבלי
לייבלי לאחר הלידה, 2020
(צילום: AP)

בתוך כך, אין להמעיט בחשיבות הדברים של השחקנית, חביבת השורה הראשונה של מעצבים ובתי אופנה כמו מייקל קורס, דיור, מקס מרה ואחרים, שבחווייה האישית שלה הרגישה שתעשיית האופנה טרקה לה דלת בפנים. "חוסר ההיצע של מעצבים לנשים אחר לידה, לא מעביר מסר חיובי לנשים", המשיכה לייבלי. "זה מנכר ומבלבל. הלוואי שהייתי מרגישה אז ביטחון עצמי כמו עכשיו, במבט לאחור של יותר משנה. הגוף הזה העניק לי תינוקת, שעבורה הפקתי את כל אספקת המזון. זה נס נפלא. במקום להרגיש גאווה – הרגשתי חוסר ביטחון. פשוט כי לא נכנסתי לבגדים. כמה טיפשי זה, במבט לאחור".
4 צפייה בגלריה
בלייק לייבלי
בלייק לייבלי
"נשים מפעילות על עצמן לחץ להיראות כמו דוגמנית לאחר שילדו תינוק, וזה אבסורדי לחלוטין"
(צילום: Getty Images)

כאם לשלוש ילדות בנות שש, ארבע ושנה יחד עם בעלה, השחקן ראיין ריינולדס, זאת לא הפעם הראשונה שבה לייבלי מתמודדת עם שינויים פיזיולוגיים שעובר גופה לאחר הלידה. בתמונת אינסטגרם משנת 2018 עם מאמן הכושר הצמוד שלה, דון סלדינו, כתבה לייבלי כי "מתברר שאי אפשר לאבד את הקילוגרמים שצברת במהלך ההיריון רק על ידי גלילה באינסטגרם ותהייה מדוע את לא נראית כמו כל הדוגמניות בביקיני".
שנתיים קודם לכן סיפרה בראיון לצהובון הבריטי The Sun על הציפיות הגבוהות מאימהות טריות לחזור למידותיהן: "נדרשו לי שני מאמנים שונים ותזונאית כדי להיראות כפי שאני נראית שמונה חודשים לאחר הלידה. נשים מפעילות על עצמן לחץ להיראות כמו דוגמנית של ויקטוריה'ס סיקרט לאחר שילדו תינוק, וזה אבסורדי לחלוטין".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button