הוא אולי לא באמת צ'ה גווארה של הגבות המרוטות, אבל הוא בהחלט יצרן של מהפכה. המחווה שלי לג'פרי סטאר

אייקון אחד בשבוע: ג'פרי סטאר מותח את גבולות המגדר ויוצר שערוריות

הוא עלה לכותרות כשהואשם ברומן עם קניה ווסט (שאותו הכחיש), אבל גם בלעדיו – כוכב היופי ברשת הוא מהפכן של עידן הנזילות המינית ומקפיד על פרובוקציות שנויות במחלוקת

פורסם:

ג'פרי סטאר

סליחה, במי מדובר? ג'פרי סטאר הוא כוכב רשת בתחום היופי. ב"עברית של זקנים", זה אומר שהוא עושה הרבה כסף מעצם נוכחותו ברשתות החברתיות. הוא בן 35, אחד היוטיוברים הכי נצפים בעולם, יש לו מותג איפור על שמו, קריירת זימרה מקרטעת, חמישה כלבי מחמד, קעקועים על כל הגוף, מאות פאות צבעוניות, ובעיקר – תהילת עולם כמי שהואשם כגורם לגירושים הצפויים של המשפחה המלכותית. לא, אין הכוונה לנסיך הארי ומייגן מרקל אלא לקניה ווסט וקים קרדשיאן.
8 צפייה בגלריה
ג'פרי סטאר
ג'פרי סטאר
דוגמה מייצגת, וקולנית במיוחד, לנזילות המגדרית שמובילה את עולם האופנה
(צילום: AP)

סטאר שייך לתופעה צוברת תאוצה של אושיות רשת מטושטשות מגדר, המזגזגות בין מראות שונים ומסרבות להתיישר לפי קודים מוכרים של "גברי" ו"נשי". כדי לשמור על באז תמידי ולתחזק את העניין בו, סטאר דואג להזרים למדיה שערוריות וריבים מתוקשרים, כולל התבטאויות גזעניות, העלאת סרטונים מכפישים, האשמות בהטרדות מיניות ואפילו שיווק של מה שהוא כינה בזמנו "ליפסטיק נאצי" – שהרי אי אפשר לפרנס תשומת לב ציבורית רק מעצות למריחת אייליינר או הדגשת עצמות לחיים.
כל אלה היו רק קדימון צנוע לדיבור הכי רותח של הרשת על המעורבות הרומנטית של סטאר עם קניה ווסט. מעורבות שסטאר הכחיש, קניה החריש, קים זעמה, והרשת חגגה.
8 צפייה בגלריה
ג'פרי סטאר
ג'פרי סטאר
פרובוקציה מהלכת צבועה בוורוד ובנצנצים
(צילום: Getty Images)

למה אייקון? סטאר הוא דוגמה מייצגת, וקולנית במיוחד, לנזילות המגדרית שמובילה את עולם האופנה כבר כמה שנים טובות. זו לא רק הזליגה האינסופית בין ארון הבגדים הגברי לנשי, זה לא רק "קן לובש את השמלה של ברבי", זה ברביקן – מי שמתלבש כדי לברוא לעצמו זהות סקסואלית חדשה מדי יום.
אנחנו אולי כבר מזמן לא מתרגשים משילוב של רגליים שעירות עם חצאית, אבל גברים מאופרים עדיין מתקשים להתעכל בקיבה הציבורית. פעולת האיפור, שנתפסת בדרך כלל כשדרוג של המאפיינים הנשיים של יופי, לא מתקבלת באותה אהדה כשהיא מוצגת על פנים גבריות.
ג'פרי סטאר, יחד עם אושיות נוספות מאותו ז'אנר כמו ג'יימס צ'ארלס, מני גוטיירז ופטריק סטאר (אין קשר משפחתי, כמובן) שמובילים קמפיינים של מותגי איפור ויופי, הופכים את המראה לנוכח ומשפיע בשטח. הם מאתגרים ומנערים את התפיסות המקובלות בקשר להבדלים מגדריים, אופנה, אידיאלים של יופי ומה לא. כך, בדרכם, הם מובילים רעיון של סגנון מכיל, מתקדם ומשוחרר יותר.
8 צפייה בגלריה
ג'פרי סטאר
ג'פרי סטאר
כבר מזמן לא קוריוז
(צילום: Getty Images)

סטאר היה מהראשונים, אם לא הראשון, בין יצרני התוכן של האיפור הגברי. אפשר לחבב את הפרסונה שהוא יצר לעצמו ברשת, או ממש לא לסבול אותה, אבל אי אפשר להמעיט בחשיבות החשיפה הציבורית של סוג הנראות שלו. באמריקה, השמרנית ברובה, זה דורש אומץ לא מבוטל. הוא אולי לא באמת צ'ה גווארה של הגבות המרוטות, אבל הוא בהחלט יצרן של מהפכה וגם מקור השראה לאלפי נערים להיות מי שהם ולעשות מה שהם רוצים.
סטאר הוא פרובוקציה מהלכת צבועה בוורוד ובנצנצים. הוא מטנף על קולגות, בוחש בחייהם הפרטיים ומייצר אמירות שמצליחות לסבך אותו עם כל פלח אוכלוסיה אפשרי. באותה נשימה, הוא גם מאפשר הכלה של ייצוגים שעד כה נצפו בתקשורת רק כקוריוזים מגוחכים. סטאר, על 2.5 מיליארד הצפיות שהוא אסף עד כה ביוטיוב, הוא כבר מזמן לא קוריוז ובוודאי לא נושא לגיחוך.
8 צפייה בגלריה
ג'פרי סטאר
ג'פרי סטאר
מייצר אמירות שמצליחות לסבך אותו עם כל פלח אוכלוסיה אפשרי
(צילום: Getty Images)

למה לא? היקום המקביל שבו מתנהלים הביוטרים הוא קן צרעות כועסות ומעוקלות ריסים שמייצרות דרמות כאילו מחר סוגרים את יוטיוב. על כולם מתעלה ג'פרי סטאר חובב הדרמות. זה מעייף, זה מתאמץ ויש לזה ריח של זיוף לצרכי שיווק עצמי בטעם רע במיוחד.
ובכל זאת: הידיעות המוכחשות על הבגידה של קניה ווסט בקים קרדשיאן עם סטאר, נשמעות הזויות אפילו בקנה המידה של המשפחה ש"טרללת יחצנית" היא שמם השני. ועדיין, אפשר להתייחס אליהן כאל חותמת נוספת למעמדו המטאורי של סטאר, שהרי אם אתה לא מעניין – למה להמציא עליך שמועות? הוא, כמו שאומרת ימית מ"האח הגדול", ניצח אותה במגרש שלה.
8 צפייה בגלריה
ג'פרי סטאר ומני גוטיירז
ג'פרי סטאר ומני גוטיירז
ג'פרי סטאר ומני גוטיירז
(צילום: Getty Images)

מה זה אייקון אחד בשבוע?

עולם הזוהר זוכה ממני בדרך כלל להתייחסות ביקורתית וחשדנית (וגם אני רואה בעצמי לפעמים את המבוגר הממורמר), אך אני חייב להודות שיש בו צדדים שמרגשים אותי בכל פעם מחדש. היוזמה "אייקון אחד בשבוע" משלבת שלוש אהבות גדולות שלי – איור, אופנה וסקרנות, או אפילו אובססיביות, לחייהם של מפורסמים.
בכל שבוע אבחר דמות אחת שמבחינתי ראויה לתואר המחייב "אייקון אופנה", מקומי או בינלאומי, שאותה אאייר ואשתף כאן. אתם מאוד מוזמנים להציע הצעות משלכם לאייקונים לאיור, או להתווכח עם הבחירות שלי.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button